StoryEditor

Hacknite Young Lions. Poradím vám ako.

18.05.2014, 01:03
Stretnúť tvorcov Game of Thrones, zástupcov Googlu, BuzzFeedu, Twittru...to všetko vás môže neuveriteľne posunúť. Ja sa už súťaže zúčastniť nemôžem, tak vám aspoň odovzdám rady, ako sa mi podarilo vyhrať hneď 2 roky po sebe.

 

Stretnúť tvorcov Game of Thrones, zástupcov Googlu, BuzzFeedu, Twittru...to všetko vás môže neuveriteľne posunúť. Ja sa už súťaže zúčastniť nemôžem, tak vám aspoň odovzdám rady, ako sa mi podarilo vyhrať hneď 2 roky po sebe.

 

 

1. Kašlite na pozície

Že do kategórie PRINT sa môže zapojiť len copywriter a artdirector? A do PR len exekutívec v PR agentúre? Nemám rada takéto škatuľkovanie. Vyberte si hlavne človeka, s ktorým si kreatívne rozumiete. Darmo sa dáte dokopy s najlepším fotošop klikačom v okolí, keď nie ste na spoločnej vlne, tých 48 hodín bude iba trápenie. Po transformácii CYBER kategórie z bannerovej do kampaňovej formy (konečne!) už nejaké špecifické skills ako flash nezohrávajú žiadnu úlohu. PR kategória je tento rok podľa mňa asi najlepšia kategória, kde máte slobodu pracovať s akýmkoľvek médiom. A nakoniec kategória PRINT. Tu sa naozaj nezaobídete bez ovládania Photoshopu a Illustratora. No aj keď sa profesionálne neživíte dizajnom, za pokus to stojí. Svedčí o tom aj fakt, že minulý rok reprezentovali Slovensko v kategórii PRINT programátor a digital copywriter :)

 

 

2. Registrujte sa do všetkých kategórií

48 hodín je v porovnaní s 24 hodinovkou v Cannes naozaj kopa času. Navyše nikdy neviete, či vám viac nesadne kategória, ktorú ste neplánovali. Napr. ako minulý rok mne.

V porovnaní s Českom, kde si za každú prihlášku platia, nemáte naozaj čo stratiť. Sústreďte sa na jednu kategóriu, ale pokiaľ stíhate odovzdať aj ďalšiu, bola by škoda nevyužiť čas.

 

3. Vezmite si voľno

Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že to naozaj pomôže. Nespoliehajte sa na to, že vás v práci nezavalia. Teraz sa potrebujete naozaj sústrediť. Obzvlášť, ak chcete vyhrať. 

 

4. Idea na prvom mieste

Viem, že brief  na Young Lions môže zmiasť aj ostrieľanejších kreatívcov. Tento rok navyše pribudli 2 nové kategórie (CYBER a PR), kde sa môžete ľahko nechať zlákať formou alebo technologickým riešením bez idey.

Dám vám malý tip – vždy začnite insightom. Všímajte si, ako sa ľudia správajú, aké majú problémy, čo im bráni v tom, aby niečo robili lepšie. Idea by mala byť riešením a forma je už len čerešnička na torte.

Tip2: Ani vrcholom PR kampane nemusí byť len zorganizovanie exotickej tlačovky. Inšpirujte sa najlepšími: GrandPrix v kategórii PR

 

5. Nerobte to, čo sa od vás očakáva

Každý sa snaží splniť brief, ale o to vôbec nejde. Zamyslite sa nad tým, či toto vaše riešenie nenapadne väčšinu súťažiacich. Ak áno, zahoďte ho a spravte niečo, čo nikto nečaká.  V skutočnom briefe pri skutočnom klientovi by to možno stačilo. Ale teraz bude vaším klientom reklamou ostrieľaná porota, ktorá už „videla všetko“.

 

6. Zbavte sa balastu

Naozaj potrebujete na vysvetlenie vášho riešenia pol A4? Nekomplikujte veci a nepíšte litánie. Mozog porotcu preskakuje slovnú vatu nemilosrdnejšie než bannery na webe. Neriskujte, že sa vaša idea stratí v mori textu. Buďte struční, vizuálni a hlavne originálni.

 

DDL na registráciu do súťaže je v pondelok do 12.00 (DDL predlzeny do 23:59) . Držím palce a teším sa na vaše práce!

Ak stále hľadáte dvojicu, pokojne napíšte do komentárov. Možno si padnete do oka :)

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. máj 2024 02:32