StoryEditor

Kam smerujú Stratégie, Mediálne.sk, O médiách. A prečo niekto klesá

11.02.2015, 16:20
Analýza návštevnosti webov o médiách, reklame a marketingu. Čo stojí za poklesom Mediálne.sk a rastom Stratégií.

Medzi slovenskými webmi informujúcimi o médiách, marketingu a reklame - či už pre B2B alebo B2C publikum - sa dejú zaujímavé posuny.

Stratégie rastú. Januárových 164 389 RU je číslo, ktoré by sa kedysi zdalo utópiou. Pred piatimi rokmi boli Stratégie vďačné aj za 10-tisícovú návštevnosť, kým Mediálne.sk bez problémov prinášalo šesťciferné čísla.

Až do augusta 2013 bolo mediálne Mediálne.sk nepretržite mesiac čo mesiac jednotkou. Odvtedy prekonalo konkurentov len sedemkrát. O médiách vyhralo tri mesiace, Stratégie sedem.

"Ľady" medzi Stratégiami, Mediálne.sk a O médiách sa dlhodobo, postupne hýbali. No zlomový je posledný polrok. Zďaleka to nie je o tom, že niekto prinesie jednu-dve silné témy za mesiach a náhodne predbehne Mediálne.sk. Potvrdzuje sa jasný trend.

Ak si to rozmeníme na týždne, za posledný rok Mediálne.sk vyhralo týždennú návštevnosť 28-krát (Stratégie 19-krát, O médiách 5-krát). No za posledného pol roka iba 8-krát, kým Stratégie 16-krát (O médiách 2-krát):

(farebne vyznačená najvyššia návštevnosť týždňa)

 

Mediálne.sk dosahovalo minulý rok priemernú mesačnú návštevnosť 91 108 RU. Je to najhorší výsledok po roku 2007, kedy malo 90 129 RU mesačne. A aj keď slovenský internet ako taký rastie, Mediálne.sk od roku 2012 postupne klesá:

 

Mediálne.sk bolo ako jediný z týchto troch webov zamknuté - od apríla 2011 do apríla 2014 používalo Piano. Nezamklo sa však úplne, ale vždy niekoľko správ nechalo dostupné úplne a ostatné čiastočne (úvodný odsek). Avšak z hľadiska mesačnej a ročnej návštevnosti Piano nemalo na Mediálne.sk vplyv - práve naopak, web až do roku 2012 rástol a dosiahol svoje maximá:

(svetlá časť vyznačuje obdobie, kedy bolo Mediálne.sk pod Pianom)

 

Mediálne.sk rovnako ako Stratégie a O médiách fungujú ako malé redakcie. Práve medzi personálnym obsadením a návštevnosťou možno nájsť priamu súvislosť. A to ako v prípade Stratégií, tak aj Mediálne.sk. Z Mediálne.sk v roku 2010 odišiel zakladateľ a šéfredaktor Radoslav Augustín (nahradil ho Tomáš Czwitkovics). Na prelome rokov 2012 a 2013 opustil redakciu aj dlhoročný redaktor Lukáš Kočišek (prešiel do TV Markíza). Odvtedy je trend návštevnosti klesajúci.

V roku 2013 vznikol aj nový web O médiách. Priamo on však pokles Mediálne spôsobiť nemohol - prečo by potom dokázali Stratégie v rovnakom konkurenčnom prostredí rásť?

O médiách robí od začiatku jedna osoba - Miroslava Kernová. Stratégie sú od roku 2013 na mne s čiastočnou výpomocou printovej redakcie pri reklamných a marketingových témach.

 

Aké sú perspektívny?

Mediálne.sk od roku 2012 postupne klesá. Za posledné tri mesiace bol dvakrát posledný. Mediálne bývalo najväčšou sekciou materského eTrendu, jeho pokles preto ovplyvňuje aj celý ekonomický portál Trendu.

O médiách je v audite prikrátko na vyvodenie medziročných trendov (od apríla 2013). Na rozdiel od ostatných webov nemá za sebou väčší portál, ale funguje samostatne, takže dôležitým zdrojom návštevnosti je Facebook a úspech tém na tejto sociálnej sieti.

Stratégie.sk fungujú pod webom HNonline, ktorý rastie. Samotné Stratégie však rastú rýchlejšie: minulý rok to bolo 33,3-percentným tempom. A januárových 164 389 RU sa žiadnemu inému podobnému webu doteraz nepodarilo.

 

Poznámka: Do novembra 2010 som pracoval v Mediálne.sk.

Všetky údaje o návštevnosti sú z AIMmonitora, parameter RU.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 04:52