StoryEditor

Konferencia Mobilný marketing 2012: Zabudnite na otravné esemesky

27.09.2012, 14:25
Moderný Mobilný marketing môže byť aj zábavný. Aj o tom bude konferencia, ktorá sa uskutoční už o týždeň. O tom, aká bude, sa bavíme so spoluorganizátorom Jozefom Metkem, riaditeľom spoločnosti mSolutions.

Smartfóny, ktoré mnohí z nás nosia vo vrecku, dávajú marketérom príležitosť nevtieravo informovať o produktoch a službách. Zabudnite na otravné nevyžiadané SMSky. Moderný Mobilný marketing môže byť aj zábavný. Aj o tom bude konferencia, ktorá sa uskutoční už o týždeň. O tom, aká bude, sa bavíme so spoluorganizátorom Jozefom Metkem, riaditeľom spoločnosti mSolutions.

 

Konferencia priblíži trendy súčasného mobilného marketingu, aké sú?

Tých noviniek, ktorým smerom sa mobilná reklama uberá je viacej, nakoľko ide o jedno z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich odvetví. V skratke spomeniem len micromapping (navigácia zákazníkov v rámci nákupných stredísk, letísk, či iných budov, priamo až k produktu), mobile couponing (doručovanie kupónov na zľavu priamo do mobilného telefónu), augmented reality (takzvaná rozšírená realita, kde vieme vďaka mobilným zariadeniam zobrazovať v priestore veci, ktoré tam reálne nie sú). Veľký dôraz sa kladie na bezpečnosť a eliminovanie nelegálneho sťahovania digitálneho obsahu hlavne pri presune klasických médií, ako je TV, rozhlas, noviny do tabletov a iných mobilných čítačiek. O týchto a niekoľkých ďalších trendoch sa poslucháči dozvedia viac priamo na konferencii  od renomovaných speakrov od nás, aj zo zahraničia (UK, Írsko, USA, Singapur).

 

V čom sa mobilný marketing na Slovensku odlišuje od situácie vo svete?

I keď na Slovensku máme vybudované veľmi rýchle mobilné siete, s vynikajúcim pokrytím, máme už niekoľko rokov viac než 100-percentnú penetráciu pokrytia mobilnými telefónmi, veľa agentúr a hlavne zadávateľov reklamy sa bojí ísť do nových „neodskúšaných“ foriem reklamy. Neodskúšaných dávam do úvodzoviek, lebo oni odskúšané sú, akurát v iných krajinách. Neodskúšané sú u nás, lebo pokiaľ má zadávateľ strach, že sa mu nevrátia vložené náklady na kampaň, a ak mobilnú reklamu neberie vyslovene ako imidžovú záležitosť, spoľahne sa radšej na staré klasické médiá. Pritom však slovenskí zadávatelia často prichádzajú o komparatívnu výhodu a i keď náš trh je trochu iný, ako sú trhy napr. vo Veľkej Británii, USA, Francúzsku, Singapure a podobne. Faktom ostáva, že v týchto krajinách kde je mobilná reklama už pomerne bežným javom, zarábajú vďaka nej zadávatelia aj agentúry miliardy dolárov a trend aj všetky prognostické odhady do najbližších rokov sú len prudko rastúce.  

 

Čo vás v poslednom čase v tejto oblasti najviac zaujalo?

I keď naša firma mSolutions posledné roky žije hlavne z vývoja aplikácií pre iPhony, telefóny s OS Android a tablety rôzneho druhu, osobne najväčšiu perspektívu do najbližších rokov vidím práve v rozvoji služieb založených na microlokalizácii (micromappingu), mobilného couponingu (doručovanie kupónov do mobilných telefónov), či poskytovaní aktuálnych lokálnych informácií do mobilu, spolu s napojením na augmented reality a mobilné platobné služby. I keď som vymenoval viac vecí, tieto všetky oblasti sa dajú navzájom kombinovať a všetky sa dajú naraz vložiť do jednej aplikácie (napr. pre shopping centrá alebo siete reštaurácií, či predajní) a vo vzájomnej symbióze vytvárajú neskutočne silný marketingový nástroj, vďaka ktorému sa zákazníci budú vedieť dostať jednoducho a kdekoľvek k potrebným informáciám o produktoch, službách, zľavách ktoré hľadajú, budú si môcť tieto produkty a služby priamo objednať cez mobilný telefón, mnohokrát aj veľmi zábavnou formou vďaka augmented reality. Obchodníci vďaka týmto mobilným nástrojom môžu zvyšovať a zvyšovať svoje obraty, či utužovať si vzťah s istou skupinou zákazníkov.

 

Na čo sa na konferencii osobne najviac tešíte?

Budeme tu mať neskutočne dobrých spíkrov či zo Slovenska, ako aj zo zahraničia, počnúc pánom Breenom z Írska, pokračujúc pánom Brillom z UK, pánom Siskom z USA, možno sa nám podarí spraviť aj video bridge s pánom Tomim Ahonenom, ktorý minulý rok na konferencii exceloval, až po večerný HN klub s pánom Mohammadom Gawdatom – viceprezidentom SEEMEA z Googlu.

Nerád by som opomenul aj vynikajúcich slovenských speakrov, ako budú pán Stankay z Googlu, pán Netri z 4sq, Alojz Vlčko z mobilmanie, vynikajúci spíker od partnera konferencie, poisťovne Union - pán Kopča, pán Rehák z Business apps, páni Martin Adámek, či Peter Komorník, a samozrejme Katarína Zvarová od nášho generálneho partnera Tatra banky. Dať dohromady takéto množstvo takýchto kvalitných profesionálov nie je jednoduché a myslím, že celý deň bude čo počúvať. Teším sa na všetky prednášky.

 

Ďalšie linky:

Stránka HN konferencií na facebooku, Twitterový kanál

 

Marian Jaslovský, Mindshare Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 16:15