StoryEditor

Oplatí sa byť partnerom Olympiády?

30.07.2012, 16:40
Áno, je to náš klient, to treba priznať hneď na začiatku a vyhnúť sa tak prípadným komentárom pod článkom. Áno, ten spot je opäť na hranici patetickosti, ale na tej pomyselnej hranici, ktorú v agentúre Wieden+Kennedy už niekoľkýkrát tesne lížu. A, áno, je to SKVELÁ kampaň, ktorej je Mindshare súčasťou.

Áno, je to náš klient, to treba priznať hneď na začiatku a vyhnúť sa tak prípadným komentárom pod článkom. Áno, ten spot je opäť na hranici patetickosti, ale na tej pomyselnej hranici, ktorú v agentúre Wieden+Kennedy už niekoľkýkrát tesne lížu. A, áno, je to SKVELÁ kampaň, ktorej je Mindshare súčasťou.

Find the greatness. Alebo ak chcete #findgreatness. Poviete si, opäť ten istý trik. Cieľom je využiť buzz okolo významného športového podujatia a postaviť na ňom vlastný komunikačný odkaz. A cieľom je opäť to urobiť tak dobre, ako pri posledných majstrovstvách sveta vo futbale, kde to NIKE rozbalili so skvelým impozantným spotom Write The Future a strhli na seba celosvetovú pozornosť, ktorá potom chýbala oficiálnym partnerom Majstrovstiev sveta vo futbale 2010. Písali sme o tom aj na našom blogu. W+K pripravili hlavný minútový spot a niekoľko vedľajších ako Weightlifting alebo Diver. Spoty oslavujú obyčajných športovcov, ich každodenné výkony, kdekoľvek na svete. Všetky nájdete tu.

Tentokrát to možno bude mať NIKE o niečo jednoduchšie. Podľa prieskumu, ktorý urobila agentúra Tolune medzi americkými spotrebiteľmi sa zdá, že sponzoring ako taký nie vždy funguje podľa očakávaní. Výsledky totiž ukázali, že respondenti nielen že netušili, kto je partnerom olympiády v Londýne, ale dokonca si zamieňali reálnych sponzorov (Adidas, Coca-Cola) za značky, ktoré partnermi nie sú (NIKE, Pepsi, Google). Čo je ešte zaujímavejšie, placebo funguje aj v prípade postoja respondentov k značkám – tí totiž uviedli, že ich postoj k značkám je oveľa pozitívnejší vďaka partnerstvu s Olympiádou, a to u značiek, ktoré opäť partnermi nie sú. Olympiáda ako nositeľ pozitívneho posolstva teda zjavne funguje. Čo zrejme nefunguje, je olympijská komunikácia jednotlivých značiek alebo, naopak - dlhodobý positioning silných značiek prebíja momentálne snahy partnerov podujatia. V každom prípade bude zaujímavé sledovať, ako to celé dopadne. A to nielen z pohľadu počtu medailí.

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., Mindshare Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 21:03