StoryEditor

Zadanie: SNP

30.07.2014, 10:49

Za mesiac nás čaká výročie Slovenského národného povstania. Nechcem nikoho uraziť, ale predpokladám, že drvivá väčšina z nás využije predĺžený víkend inak ako spomienkami na SNP.

SNP je pritom momentom, kedy veľké množstvo obyčajných ľudí preukázalo veľké množstvo hrdinstva a obetavosti. Pre slovenské dejiny nie celkom obvyklá situácia, na ktorú by sme mohli byť právom hrdí. No zatiaľ je to len sviatok pre papalášov a účastníkov, zvyšok Slovenska SNP celkom úspešne ignoruje. Vôbec najhoršie to je s mladou generáciou, ktorá má o SNP len veľmi hmlisté predstavy. BTW viete, že stredoškoláci by do Európskeho parlamentu volili Kotlebu?

Tento stav má viacero príčin, ale o tom tento blog nemá byť. O SNP píšem na Stratégiách preto, lebo verím, že svojím málom k zlepšeniu situácie môžu prispieť práve ľudia z marketingovej komunikácie. Kto iný by mal priblížiť generácii Millennials udalosti, ktoré sa odohrali pred sedemdesiatimi rokmi a vedieť, ako ju zaujať, ak nie my?

Správcom dedičstva SNP je Múzeum SNP v Banskej Bystrici a ich brief by mohol vyzerať nasledovne:

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zadanie pre kreatívnu agentúru

SNP

Situácia

29. augusta 2014 si pripomenieme sedemdesiate výročie Slovenského národného povstania (SNP), ktoré považujeme za jeden z najvýznamnejších dátumov v modernej histórii Slovenska. Vďaka SNP sa Slovensko pripojilo na stranu víťazných mocností.

Problémom je, že mladým ľuďom chýbajú o povstaní základné znalosti, nepoznajú súvislosti. A ľudia, ktorí nepoznajú svoju históriu, sú nútení prežívať ju znova.

Veľmi sa nám páči projekt RTVS s názvom Moje Povstanie, zameraný na mladých ľudí a taktiež fotografický projekt Šymona Klimana.

Cieľová skupina

Primárne chceme osloviť mladých ľudí, vo veku 15-25 rokov, je pre nich prirodzené online prostredie. Sekundárne celú populáciu SR.

Cieľ

Potrebujeme zvýšiť povedomie o SNP u mladých ľudí. Chceli by sme im SNP priblížiť pre nich zaujímavou formou.

Čoho sa môžete chytiť

Určite by sme chceli sprostredkovať zážitok, napadli nám k tomu dve veci, ale v tomto nechávame agentúre voľné pole pôsobnosti.

  1. V rámci SNP bojovalo množstvo rovesníkov našej cieľovej skupiny. To, čo je pre súčastníkov zábava a relax pri hre na počítači, bolo pre nich drsná realita.
  2. V súčasnosti prežíva Európa jedno z najpokojnejších období vo svojej histórii. Žijeme v nádeji, že naše domovy, ani rodiny nemôžu ohroziť žiadne vojny a nepokoje. Ľudia spohodlneli a akékoľvek ideály ich prestali zaujímať. Za akých okolností by boli ochotní povstať mladí ľudia v súčasnosti?

Referencie

Zo zahraničia sa nám páčili nasledovné projekty:

- Český rozhlas a August 1968

- Musée du Grand Guere a Facebook 1914

- Recalling 1993

Médiá

S ohľadom na budget aj cieľovú skupinu očakávame návrhy pre online, PR, event

Timing

Navrhnite, oslavy vrcholia 29. augusta 2014 v Banskej Bystrici

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dal som si tú robotu a napísal, ako by asi mohol vyzerať klientský brief na SNP. Teraz je to už len na vás, či sa niekto k tomuto Povstaniu pripojí alebo nie. Možno to osloví ľudí v múzeách, ktorí si uvedomia, že ich historické príbehy potrebujú aktuálnu formu a potrebujú sa dostať bližšie k ľuďom. Motiváciou najmä pre marketérov je kampaň Mníchov pre Národní muzeum, ktorá vyhrala bronzového leva v Cannes.

Svoje návrhy posielajte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. máj 2024 18:55