Článok vznikol v spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko.
Zákazníci si môžu naďalej kupovať lístky bez poplatku za servis prostredníctvom aplikácie ‘IDeme vlakom‘ a e-shopu ZSSK. Nákup cez web alebo mobilnú aplikáciu nie je len finančne najvýhodnejší, ale aj ekologický a šetrí čas cestujúcim.
Poplatok za servis
Od 15. marca zaplatíte za nákup lístka v pokladnici alebo vo vlaku poplatok za servis 1 alebo 3 eurá. Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa zdôrazňuje: „Už viac ako 45 percent našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto poplatok za servis nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 percent zľavou, ľudovo povedané zadarmo.“ Tento poplatok odráža náklady spojené s predajom lístkov ako sú tlač, správa systémov a personál. Online nákup cez aplikáciu alebo web ZSSK zostáva naďalej bez poplatku – je to najrýchlejší, najlacnejší a najekologickejší spôsob, ako získať lístok.
„Cestujúci majú naďalej možnosť využiť rôzne digitálne kanály, vrátane SMS lístkov, ktoré zostávajú dostupné pre kategóriu osobných vlakov a TEŽ. Verejnosť o zmenách informujeme s predstihom, aby mali cestujúci dostatok času oboznámiť sa s výhodami online nákupu a dostupnými možnosťami,“ vysvetľuje generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Informačná kampaň
ZSSK zároveň spúšťa informačnú kampaň, ktorá cestujúcim pomôže prejsť na digitálne nákupné možnosti. Cieľom je priblížiť výhody online predaja, zjednodušiť prechod na moderné formy cestovania a sprístupniť digitálne služby čo najširšiemu okruhu cestujúcich.
Pri nákupe lístkov máte na výber z niekoľkých možností. Najvýhodnejší je online nákup, kde neplatíte žiadny poplatok za servis. Ak si kúpite lístok v pokladnici, k cene cestovného sa pripočíta poplatok za servis 1 €. Pri nákupe lístka priamo vo vlaku (bez ohľadu na to, či je v stanici otvorená pokladnica) je poplatok za servis 3 €.
Výnimky
V určitých prípadoch sú cestujúci a vybrané služby oslobodené od poplatku za servis. Konkrétne sa poplatok neuplatňuje pri kúpe cestovného lístka na 100 percentnú zľavu pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S. Rovnako sa netýka miesteniek, lôžok, ležadiel, cestovného na bicykel a batožinu, SC príplatkov, preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK, medzinárodných dokladov, kuriérnych zásielok, balíkových ponúk, autovlaku, prolongácie režijných preukazov, doplatku do 1. triedy a dobitia kreditu. ZSSK neprevádzkuje stacionárne automaty na staniciach, mobilné automaty vo vlakoch TEŽ a OŽ sú samoobslužné, a preto sa na ne poplatok nevzťahuje.
Dlhodobá udržateľnosť
ZSK sa dlhodobo zameriava na modernizáciu vlakových súprav, zlepšenie infraštruktúry a zavádzanie inovácií, ktoré prispievajú k udržateľnej a ekologickej železničnej doprave. Stratégia spoločnosti stojí na štyroch pilieroch: stabilný zamestnávateľ, moderné vlaky, kvalitné služby a finančná stabilita.
„Naša vízia je jasná – držíme Slovensko v pohybe a robíme všetko pre to, aby železničná doprava bola moderná, dostupná a ekologická. Digitalizácia je našou odpoveďou na potreby dnešnej doby a príležitosťou, ako priniesť lepšie riešenia pre každého cestujúceho,“ uzavrel Helexa.
ZSSK pozýva cestujúcich, aby si vyskúšali nové digitálne služby a objavili pohodlie moderného cestovania. Viac informácií nájdete na www.zssk.sk.