Vlado Slivka, MARK BBDO
StoryEditor

Klinec nemá byť cieľ, ale dôsledok

05.12.2013, 14:35
Vlado Slivka, kreatívny riaditeľ v MARK BBDO, hovorí o novom reštarte agentúry. Agentúra chce potvrdiť svoj claim: kreatívna stratégia, strategická kreativita. „Je tu éra nových vzťahov,“ hovorí.

S: V MARK BBDO si viac než 100 dní. Aké máš s agentúrou plány? Počula som niečo o Cannes...

Mojím cieľom v MARK BBDO je primárne naplniť potenciál, ktorý v sebe má, a to najmä vďaka našej sieti a vďaka kvalitným ľuďom, ktorí tu pracujú. Cannes je pre nás v tejto chvíli skôr zdrojom inšpirácie. Musíme ostať realisti, slovenským agentúram sa tam ťažko boduje, kritériá sú nastavené mimoriadne vysoko. Uspieť v Cannes je však pekná predstava a každý kreatívec by to mal mať vo svojich cieľoch. Aj tí naši.

 

S: Hovoríme o akomsi znovunaštartovaní agentúry?

Áno, presne tak. Sieť BBDO má vo svete vysoké renomé, na festivaloch je stále jednou z najkreatívnejších. Na Slovensku je MARK BBDO v tej „druhej skupine” agentúr, ktorej aktuálny imidž stojí trochu v úzadí, no kvalitou má na agentúry, ktoré stoja na čele slovenského pelotónu a chce s nimi reálne súperiť. To je pozícia, kam by sme chceli agentúru primárne posunúť.

 

S: Zmení sa niečo aj vo vzťahu ku klientom?

Myslím si, že áno, hovoríme tomu „Relationship era”. Chceme byť pre klientov miestom, kde nájdu nielen zaujímavý a relevantný pohľad na komunikáciu značky, ale aj inšpiráciu pre svoj biznis. To sa týka tak súčasných, ako aj tých budúcich. Jednou z noviniek, ktoré nám na to majú poslúžiť, bude aj nová online služba, ktorá umožní ešte hlbšie poznanie ľudí, ich uvažovania a aj správania. Klient sa o sebe a svojej značke dokáže dozvedieť viac a bude môcť lepšie zacieliť svoju komunikáciu.

 

S:  Čiže kľúčové slová na nadchádzajúce obdobie sú inšpirácia, éra nových vzťahov, kreatívna stratégia, strategická kreativita. Čo má byť výsledkom tohto mixu?

Teraz ani tak nejde o kvanitifikovanie cieľov, skôr o nastavenie istej filozofie, ktorú chceme raziť. Ak sa nám ju podarí zakomponovať do nášho DNA a na konci toho všetkého bude stáť nový biznis, nový klient alebo Klinec, bude to znamenať úspech. No Klinec by nemal byť cieľom, ale dôsledkom.

 

S: Vstúpil si do reklamy, kedy, ako si sám povedal, bola naivná. Vystúpiš z nej, až keď...

Táto otázka prichádza v čase, kedy ma naozaj baví rozbiehať niečo nové, takže na vystúpenie z reklamy nepomýšľam, ale vlastne tá odpoveď je jednoduchá – asi to bude vtedy, keď pre mňa prestane byť inšpiratívna.

 

Kompletný rozhovor  nájdete v novembrovom čísle Stratégií na str. 28. V najnovších Stratégiách sa tiež dočítate, kto dá viac – práca v agentúre alebo práca na voľnej nohe, a tiež ponúkame netradičný tip na to, ako si naceniť svoju hodinu práce. Inšpirovať sa nechajte bizarnými technologickými vychytávkami, tie nájdete na str. 33. Novinkou je Hodnotenie prvýkrát ponovom s novou porotou a upravenými pravidlami – str. 36. Svoje práce nezabudnite prihlasovať na www.hodnoteniereklamy.sk, čas máte do piatku 6.12.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 14:01