Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.10.2017, 13:56

Niveu označili za rasistickú. Už druhýkrát tento rok

Ponúka produkt viditeľne zosvetľujúci pokožku.

Niveu označili za rasistickú. Už druhýkrát tento rok
Zdroj: Instagam

V polminútovom spote od značky Nivea si modelka tmavej pleti natrie novinku, krém so zosvetľujúcim účinkom. Okamžite po natretí, modelke predstavujúcej krém pokožka viditeľne zbledne. Spoločnosť Beiersdorf, majiteľ značky Nivea, predstavil produkt v západoafrických štátoch- Nigéria, Ghana, Kamerun a Senegal. Na sociálnych sieťach spot vyvolal okamžité pobúrenie verejnosti. Reklamu označili za „číry rasizmus“.

Nivea však akékoľvek obvinenie z rasizmu odmietla a tvrdí, že jej zámerom nikdy nebolo svojich zákazníkov urážať. Ďalej uviedla, že produktami sa snaží reagovať na potreby spotrebiteľov.

Je to už druhýkrát, čo Nivea čelí tomuto istému obvineniu. V apríli tohto roku uviedla na trh deodorant so sloganom: „Biela je čistota“. Prečítajte si viac.

​Nedávno sme písali aj o značke Dove, ktorá v spote zobrazuje černošku meniacu sa po použití výrobku na belošku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.