Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
20.10.2021, 14:20

Chceme sa dostať do top trojky, hovorí marketingový manažér Toyoty

Automobilka Toyota má za sebou najúspešnejší rok na slovenskom trhu, napriek neľahkej situácii počas pandémie. Aj o tom, čo sa skrýva za týmto úspechom, hovorí Ján Hnat, marketingový manažér Toyota Central Europe – Slovakia.

Chceme sa dostať do top trojky, hovorí marketingový manažér Toyoty
Zdroj: Ján Hnat, marketingový manažér Toyota Central Europe – Slovakia

Toyota je najväčším výrobcom automobilov na svete. Vlani v predaji predbehla nemecký Volkswagen a prvýkrát za päť rokov sa stala najväčším predajcom áut na svete. Čomu pripisujete tento úspech v neľahkej situácii počas pandémie?

Pripisujeme to dlhoročnej sile našej značky a tomu, že sme urobili v správnom čase správne kroky. Čo sa týka celosvetovej situácie, tam je značka Toyota dlhodobo etablovaná ako jeden z najväčších výrobcov v prvej desiatke najpredávanejších modelov na svete.

A čo sa týka Slovenska?

Aj u nás sa Toyota postupne prepracovala na tie najvyššie priečky v predaji a aktuálne sme na piatom mieste s podielom na trhu okolo 7 percent. Do prvej päťky na Slovensku sme sa dostali práve v priebehu minulého roka, ktorý bol kvôli pandémii veľmi špecifický. Hoci to bol náš dlhodobý cieľ, minuloročná situácia ho značne urýchlila. Napriek tomu, že za minulý rok predaj nových áut na Slovensku klesol o takmer 25 percent, Toyota bola jedinou značkou v prvej desiatke, ktorá dokázala medziročne narásť.

Hovoríte, že minulý rok ste urobili v správnom čase správne kroky. Čo to konkrétne znamenalo?

Komunikačnú stratégiu sme veľmi rýchlo prispôsobili novej situácii. V prvom rade sme museli upokojiť situáciu v rámci siete. Veľa sme komunikovali s našimi partnermi a snažili sme sa čo najrýchlejšie nájsť tie správne riešenia. Okamžite sme zaviedli nové procesy, ktoré umožnili predajcom komunikovať so zákazníkmi a najmä predávať online, keďže showroomy boli zatvorené.

Ako sa vyvíja tento rok?

Tento rok sa v podstate začal tiež relatívne ťažko. Prvé mesiace boli ešte stále náročné. Hoci sme v nejakej miere fungovali, počty predaných vozidiel boli nižšie ako v štandardných rokoch predtým. Napriek tomu sme autá predávali a dodávali zákazníkom a od mája, keď sa opäť otvorili predajne, sme ešte zintenzívnili našu komunikáciu.

Interne môžem povedať, že posledné štyri mesiace sú pre nás historicky rekordné z hľadiska zákazníckych objednávok. Samozrejme, aj my sme ovplyvnení nedostupnosťou vozidiel kvôli nedostatku niektorých dielov. No napriek situácii pokračujeme v raste a získavaní trhového podielu. Za prvých osem mesiacov tohto roka sme zvýšili svoj podiel zo 7 na 7,4 percenta. Medziročný rast bude ešte vyšší vo chvíli, keď budú autá dostupné.

Aktuálne ste na slovenskom trhu päťkou. Aký máte cieľ?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.