Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
28.06.2018, 16:38

GDPR zasahuje v Európe každú druhú firmu, niektoré sa boja o prežitie

Pre väčšinu európskych firiem znamená GDPR najmä viac byrokracie.

GDPR, cloud, internet, socialne siete
Zdroj: Dreamstime

Nielen na Slovensku, ale aj v celej Európe je GDPR veľkou témou. Ukazuje to špeciálny prieskum, ktorý vypracovala spoločnosť EOS KSI. Takmer polovica európskych firiem v ňom uviedla, že ich nové nariadenie o ochrane osobných údajov veľmi ovplyvňuje. Musia prijímať nových ľudí, upravovať svoje fungovanie a zvyšovať množstvo byrokracie. Niektoré firmy sa dokonca boja, že GDPR nezvládnu.

41 percent európskych spoločností uvádza, že sa ich GDPR dotýka. Ďalších 16 percent si myslí, že ich nové nariadenie obmedzuje iba čiastočne. Väčšiu pozornosť mu venujú v západnej ako vo východnej Európe a podľa prieskumu sa ním zaoberajú aj niektoré mimoeurópske krajiny.

Zdroj: EOS KSI

​Takmer totožné odpovede ako vo zvyšku Európy zaznamenalo aj Slovensko. Až 41 percent slovenských firiem uvádza, že má na ne GDPR veľký vplyv. Štvrtina všetkých firiem však vyhlasuje, že sa ich nové nariadenie vôbec netýka.

Zdroj: EOS KSI

​„Pre väčšinu európskych firiem znamená GDPR najmä viac byrokracie a vyššie nároky na uchovávanie dokumentov. Na druhej strane si však uvedomujú, že na oplátku budú mať vyššiu úroveň bezpečnosti údajov,“ hovorí Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.

Prieskum však ukázal aj ďalšiu zaujímavú vec. Každá štvrtá spoločnosť v Európe sa obáva, že GDPR môže ohroziť jej obchodný model. Podľa Šoltesa je preto dôležité, aby si buď sami zistili, aké povinnosti sa na ne vzťahujú alebo sa poradili s konzultantmi. Práve nesprávne informácie o GDPR často vyvolávajú paniku a zbytočný strach o budúcnosť firiem.

GDPR nadobudlo účinnosť 25. mája a firmám prinieslo rad nových povinností. Svojich zákazníkov musia omnoho presnejšie ako v minulosti informovať, čo robia s ich osobnými údajmi a komu ich poskytujú. Zákazníci zároveň získavajú právo požiadať o úplné vymazanie svojich údajov z databáz firiem. Každý únik osobných údajov musia firmy bezprostredne nahlásiť a navrhnúť riešenie.

Za nedodržanie týchto ustanovení hrozí pokuta až do výšky 20 miliónov eur alebo do výšky štyroch percent celosvetového ročného obratu firmy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.