Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.07.2018, 14:15

Marek Mikle: Nepáči sa mi, keď sa poistky predávajú cez strach

Šéf marketingu Union poisťovní v rozhovore pre Stratégie približuje nový komunikačný koncept Anjel strážny, postavený na vtipe a príbehoch.

Marek Mikle: Nepáči sa mi, keď sa poistky predávajú cez strach
Zdroj: Tony Karpita

S: Uviedli ste nový komunikačný koncept Anjel strážny. Ako chcete, aby boli vďaka nemu značky Union komerčná poisťovňa, Union zdravotná poisťovňa a Onlia vnímané? Aké asociácie by mali v klientoch vyvolávať?

Chcel by som, aby boli všetky tri značky vnímané ako jeden silný Union, ako jedna silná komplexná poisťovňa, kde klient nájde všetko pod jednou strechou – komerčné, zdravotné aj digitálne poistenie pre seba a pre celú svoju rodinu. V tomto sme na Slovensku absolútne unikátni. Anjel strážny má v ľuďoch vyvolávať starostlivosť, lebo sme tu, aby sme pomáhali, stáli pri klientoch v ťažkých chvíľach a sprevádzali ich pri problémoch. Náš biznis je predsa o starostlivosti a prieskumy hovoria, že práve túto asociáciu od nás ľudia očakávajú najviac.

​S: Skúsme urobiť niečo ako SWOT analýzu spomínaných troch značiek. Ako na tom boli v čase vášho príchodu do Unionu?

Boli to tri samostatné značky a každá vznikla v inom čase. Union komerčná poisťovňa, ktorá ako prvá uviedla na slovenský trh cestovné poistenie, mala 25 rokov. 10 rokov má „zelená“ poisťovňa, ktorá prišla ako holandské know-how. A Onlia je niekoľkoročný experiment pre digitálne poistenie. Práve Onlia bola na začiatku, paradoxne, stavaná ako niečo, čo nemalo súvisieť s Unionom. Mala to byť úplne nová platforma, ktorá nemala mať nijaký prienik s „červeným“ Unionom. Mal to byť samostatný svet. Lenže tým, že Onlia sa dnes venuje poisteniu motorových vozidiel, je to relatívne malá platforma na život jedného samostatného brandu. A, samozrejme, je zároveň finančne náročné ho živiť, ale aj niekam strategicky posúvať, rozvíjať, intenzívnejšie pracovať so zákazníkmi.

S: Dnes vraciate Onliu späť do Unionu...

Áno, pretože mi to dáva najväčšiu logiku a vytvára to synergický efekt pre obe značky. Union má už 25 rokov na trhu a ako tradičná značka stráca punc inovátora. Preto sme sa rozhodli prepojiť Union s Onliou, červený Union tak dostane takpovediac injekciu inovatívnosti od Onlie. No a Onlia zas garanciu tradície od Unionu.

S: Nebola cesta ponechať platformu ako samostatnú a skôr rozšíriť jej ponuku o iné druhy poistenia?

Samozrejme, trend je taký, že dnes nemôžeme úplne ignorovať existenciu platforiem. Aj veľkí hráči majú svoje samostatné digitálne platformy. Skôr by som však povedal, že Onlia bol celkom zaujímavý experiment, ako zistiť, čo dokáže novovytvorená značka s kompletne iným korporátom, inými farbami a s nezávislosťou od Unionu. Či dokáže nejakým spôsobom rásť a rozvíjať sa. Ale ukázalo sa, že ten rast nebol taký progresívny, ako sa očakávalo. Na druhej strane má Onlia veľmi silné vnímanie ako transparentné poistenie, čo dokazuje, že portál bol veľmi dobre používateľsky nastavený. A ešte by som doplnil, že Onlia je medzinárodná značka, ktorá patrí našej matke, holandskej Achmei, ktorá si chcela otestovať, ako na to bude reagovať Slovensko.

S: Takže aké ste si dali ciele so spomínanými značkami?

Zefektívniť doterajšiu komunikáciu jednotným spoločným komunikačným konceptom, ktorý bude presne a atraktívne reflektovať všetky tri značky Unionu. Jednoducho ich prepojiť. Každá z nich má nejaký výtlak, poznateľnosť a asociácie v hlavách ľudí. O tom, že budeme komunikovať pod hlavičkou Unionu, rozhodlo dlhodobo pozitívne vnímanie tejto značky. Je to aj tým, že dominantne ponúka krátkodobé cestovné poistenie, ktoré nie je veľmi škodové, klient nemusí toľko riešiť ako pri iných druhoch poistenia. A to nám prináša pozitívnu zákaznícku skúsenosť, z čoho ide veľká pozitívna emócia. Takže moja idea je, aby v rámci komunikačného kalendára jedna značka podporova

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.