Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.08.2018, 10:06

Kampaň Nerozumieme približuje mladým udalosti augusta 1968

Autentické nápisy protestujúce proti okupácii použila agentúra Mark BBDO v dnešnej, umeleckejšie stvárnenej podobe.

Kampaň Nerozumieme približuje mladým udalosti augusta 1968
Zdroj: Mark BBDO

Umeleckým obnovením nápisu Počemu? (Prečo?) na chodníku banskobystrického námestia SNP začala kampaň Nerozumieme. Tá pomocou zúfalých výkrikov v ruštine, ktoré lemovali ulice Československa, pripomenie a pritiahne pozornosť na 50. výročie vpádu vojsk Varšavskej zmluvy na územie našej krajiny v auguste 1968. Vpádom cudzích vojsk 21. augusta 1968 bol násilne potlačený demokratizačný obrodný proces v krajine, vyhasli životy mnohých nevinných ľudí (z toho 19 na Slovensku počas prvých 2 dní) a nastalo viac ako 20 rokov „normalizácie“.

Tento akt je bezpochyby jednou z najväčších čiernych škvŕn v našich dejinách. Väčšina Slovákov túto udalosť nezažila a mnohí ani len netušia, ako hlboko sa vryla do histórie a aké mala následky.

Kampaň zameranú na tých, ktorí 21. 8. 1968 ešte nežili, vymyslela na podnet Inštitútu pre verejné otázky (IVO) reklamná agentúra Mark BBDO.
Jej jadro je v online prostredí a banneroch, natívnych článkoch, azbuke, ktorej už mnohí nerozumejú, v krátkych videách známych osobností a podobne. Doplnkovými médiami budú vonkajšie reklamné plochy a rozhlasové spoty.

Zdroj: Mark BBDO
Prostredníctvom web stránky kampane je jej cieľom priblížiť mladým ľudom dôležité fakty roku 1968 a atmosféru tých dní. Po invázii cudzích vojsk sa zjavili na stenách, múroch, chodníkoch a plotoch verejných priestranstiev nápisy protestujúce proti okupácii. Mnohé boli napísané v azbuke, keďže najväčším symbolom tej udalosti boli ruské tanky v uliciach našich miest.

„Azbuka a ruština ako jazyk bola v tej dobe povinne vyučovaná už na základných školách. Dnešní mladí jej už nerozumejú a na tomto sme postavili metaforický nápad kampane. Zobrali sme autentické heslá tej doby a použili ich v dnešnej, umeleckejšie stvárnenej, podobe. Tak ako dnešní mladí nerozumejú azbuke a čudným nápisom na vizuáloch, tak ani vtedajší mladí nerozumeli, ako je možné porušiť medzinárodné právo a byť okupovaný cudzími vojskami. To je pointa kampane,“ približuje autor nápadu Ivan Fiedler, copywriter reklamnej agentúry Mark BBDO.

Zdroj: Mark BBDO
Vizitka kampane:
Klient: Inštitút pre verejné otázky (IVO)
Agentúra: Mark BBDO
Kreatívny riaditeľ: Vlado Slivka
Copywriter: Ivan Fiedler, Michal Roháček
Art Director: Michal Nemček
Strategy Director: Marian Timoracký
Account Director: Kristína Trnovská
Zvuk: Bajko
Produkcia: Juraj Molnár
Fotograf: Jozef Harangozó
PR: event2all
Digital: Diorama

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.