Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.09.2018, 10:56

Až 86 percent slovenských mileniálov sa veľmi zaujíma o cestovanie

42 percent mladších mileniálov používa Instagram, kde sa veľmi často inšpirujú napríklad pri výbere cestovateľských destinácií.

Až 86 percent slovenských mileniálov sa veľmi zaujíma o cestovanie
Zdroj: Pixabay

Letné mesiace sú z hľadiska objemu voľného času, počasia i dĺžky dňa obdobím, kedy je cestovateľský pohyb najintenzívnejší. Vášnivými cestovateľmi sú mladí ľudia medzi 15 a 35 rokov, tzv. mileniáli, ktorí udávajú trendy a žijú aktívny život. Ten je u nich do veľkej miery ovplyvnený technológiami, internetom a možnosťou zdieľať zážitky na sociálnych sieťach.

Podľa Jeffa Frooma, experta na mileniálov, ktorý píše pre mesačník Forbes, je táto generácia známa tým, že je pre nich nadmieru dôležité byť jedinečným. Výraznou súčasťou toho je vytváranie si identity cez kultúrne bohaté zážitky a skúmanie nepoznaného – a toto všetko sprostredkováva práve cestovanie. Záľuba v cestovaní, spoznávaní iných kultúr je spoločná pre všetkých mileniálov -  mladších (narodení v rokoch 1993 - 2003) aj starších (1982 -1992).

Doba ide ruka v ruke s túžbou po aktívnom cestovaní a lovení zážitkov. Fenomén lacných leteniek do rôznych svetových destinácií a alternatívne možnosti ubytovania umožňujú vysokú (nielen) letnú cestovateľskú mobilitu.

Podľa prieskumu správania sa slovenských mileniálov, ktorý realizovala agentúra NMS Market Research v marci tohto roku a o ktorom Stratégie informovala agentúra PR.Konektor, sa veľmi alebo celkom o cestovanie zaujíma až 86 % mladších a 79 % starších mileniálov. Pravidelnými výletmi a cestovaním trávi voľný čas 30 % mladších a 31 % starších členov tejto sociálnej skupiny.

Podľa výsledkov prieskumu sú najobľúbenejšími aplikáciami mileniálov Facebook a Messenger a až 42 % mladších mileniálov používa Instagram, kde sa veľmi často inšpirujú napríklad pri výbere cestovateľských destinácií. Kedysi ťažšie dostupné exotické krajiny ako Thajsko, India či Island sú dnes bežnou cieľovou stanicou aj pre mladších mileniálov, ktorí sú často aktívnymi študentmi. Veľmi obľúbené, nielen medzi mileniálmi, sú aj tzv. city breaks - víkendové výlet do svetových metropol.

Súčasťou identity mileniálov je tiež silná túžba odlíšiť sa/byť jedineční, čo sa premieta aj do výberu dovolenkových/cestovateľských destinácií i spôsobu spoznávania novej kultúry. Zvyčajne preferujú „na mieru šité“ cestovanie, nezriedka organizované miestnymi obyvateľmi, pretože tí najlepšie poznajú pomery, atraktívne miesta či lokálne zaujímavé aktivity. S vyššou mierou cestovateľskej odvahy a iniciatívy však prichádza aj potreba toho, na čo mileniáli väčšinou nemyslia – a to je životné poistenie. Dôležitú úlohu zohráva najmä v prípade neočakávanej situácie, ako napr. zranenie pri športe, turistike či autonehoda a s tým spojená hospitalizácia.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.