Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.09.2018, 15:43

Slovenské mamičky, pekné dcéry máte, tvrdí Absolut. Čo sa skrýva za týmto tvrdením?

Značka chce s novou kampaňou prispieť k väčšej tolerancii medzi ľuďmi.

Slovenské mamičky, pekné dcéry máte, tvrdí Absolut. Čo sa skrýva za týmto tvrdením?
Zdroj: Absolut

Slovenské mamičky, pekné dcéry máte, spieva v úvode spotu hlas. V obraze vidíme dievča, ktoré má na hlave časť slovenského kroja - partu. Prichádza na diskotéku niekde na Orave. Kamera sníma dievča tak, aby sme jej po celý čas nevideli do tváre. Na konci videa sa slečna otočí a hovorí: "Som Natalie, a aj ja som Slovenka. Slovensko už dávno žije všetkými farbami, tak sa vykašli na predsudky. Poď žiť, nechaj žiť!" Počas spotu znie moderná a dynamická hudba, ktoré pre toto video vytvoril producent Jimmy Pé.

Pointou je, že Natalie je vlastne černoška, žijúca na Slovensku. Absolut takto podporuje tému tolerancie a ľudskosti tak na Slovensku, ale aj na celom svete.

 

S nápadom prišla slovenská agentúra TRIAD. Na kampani, ktorá sa objaví nielen v online, ale aj v outdoore, sa podieľali:

Chief Creative & Strategy Director: Martin Woska

Creative director: Vlado Kurek,

Art Director: Csilla Pollak, Adam Majko

Copywriter: Vlado Kurek, Matúš Hliboký

Strategists: Alan Holub, Jan Papač

Account Manager: Silvia Klimková, Zuzana Tvarošková

Social media manager: Katarína Šebová

A spolupracovníci:

Režisér: Pepe Ehrenberger

Produkcia: Peter Hledík

Fotograf: Matúš Bence

Hudobný producent: Jimmy Pé

Spev: Natália Dongová

Kampaň Absolut prichádza paradoxne v čase, kedy podobnou témou rozvírila verejnú mienku  v Amerike značka Nike. Tá pri príležitosti 30. výročia claimu Just Do It prišla s kampaňou, kde v hlavnej úlohe účinkuje hviezda amerického futbalu Colin Kaepernick. Ten pred dvoma rokmi počas hrania americkej hymny pokľakol na protest voči rasovej nerovnosti. Neskôr sa však toto gesto obrátilo proti nemu ako "zneváženie" americkej hymny. Novú kampaň odsúdil prostredníctvom svojho účtu na Twittri aj americký prezident Donald Trump. Verejná mienka sa rozdelila na dva tábory, našli sa ľudia, ktorí pálili mikiny a tenisky Nike. Necelý týždeň po spustení kampani Nike, sa objavili prvé predikcie, na základe ktorých vzrástli online predaje značky Nike o 31 percent, a to práve počas spustenia kampane.

Uvidíme, ako Natálie pomôže značke Absolut a či sa ukáže, že Slovensko je naozaj pestrofarebná krajina.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.