StoryEditor

Bonnier News Brand Studio: Chceme byť najlepší na svete

Prinášame to najlepšie z Festivalu natívnej reklamy.

Anna Arvidsson a Nicklas Hermansson pracujú pre Bonnier, jedno z najväčších vydavateľstiev na svete. Na Festival natívnej reklamy pricestovali zo Štokholmu, aby porozprávali, vďaka čomu vyhralo ich oddelenie na tvorbu natívneho obsahu 3. miesto na Native Advertising Awards. Ponúkame pár ich tipov ako pracovať, modernejšie, efektívnejšie s cieľom  byť najlepší.

70% ľudí uprednostňuje natívnu reklamu pred tradičnou

Pred piatimi rokmi nás v Bonnier News Brand Studio bolo len päť, dnes nás je päťdesiat. Na začiatku sme písali veľa článkov, v súčasnosti naša tvorba pozostáva z 80 percent videí a 10 percent VR,” hovorí Anna Arvidsson.Hoaxy, fake news sú všade. Mám rada Facebook, baví ma sledovať, čo robia moji priatelia, byť súčasťou tejto komunity. Ale sociálne siete neukazujú reálne problémy, ktoré sú skutočne dôležité. Nemajú šéfredaktorov, tak ako my vo vydavateľstvách. Našou úlohou je chrániť budúcnosť žurnalistiky, pokračuje.

Sme dobrí vo vytváraní obsahu, ktorý ľuďom pomáha. Pre nás je kľúčový taký materiál, ktorý pôsobí na ľudské emócie. Ako ho vytvoriť? My na to ideme prostredníctvom kreovania príbehov. Snažíme sa ponúknuť hodnotu namiesto zbytočného obťažovania návštevníkov. Kladieme ich na prvé miesto, chceme si získať ich dôveru. Myslíme si a šírime ďalej, že native funguje. Čitatelia si o 52 percent viac všimnú natívnu reklamu ako bannery. 70 percent používateľov sa radšej o produkte dozvie prostredníctvom natívnej reklamy ako tej tradičnej,” vysvetľuje Anna Arvidsson.  

A čo je podľa  Anny kľúčom k úspechu?  "Spolupráca medzi žurnalistami, analytikmi a brandovým štúdiom. Spoločne konzultujeme v jednej miestnosti, každý so špecifickým know-how a rozdielnymi povinnosťami. Takto si predstavujem novú schému biznisu,” hovorí Arvidsson a pokračuje. “Som nadšená, že je tu s nami aj Nicklas, ktorý je súčasťou Bonnier. Nielenže nám pomáha stať sa najlepšími v odbore, ale svojím postojom k životu nás motivuje a inšpiruje neustále sa zlepšovať.”

Festival natívnej reklamy

Trvá 21 dní, kým si vytvoríš zvyk  

“Som šťastný, že žijem v dobe digitálnej revolúcie. Posledných  dvadsať rokov sa venujem tvorbe online obsahu. Desať najhodnotnejších spoločností pred desiatimi rokmi ešte neexistovalo. Posledných 24 hodín sme vyprodukovali viac obsahu ako za celé päťdesiate  roky. V súčasnosti je skvelé byť storytellerom. Tvoriť obsah je dnes veľmi ľahké, ale robí to každý. Dôležitá je odvaha konať, pretože ak to neurobíš ty, niekto iný určite áno,” hovorí Hermansson.

“V študentských časoch som bol veľmi pasívny. Teraz ma baví na sebe skúšať rôzne experimenty. Hral som sa na Steva Jobsa a istý čas som jedol len ovocie a oriešky. Potom som zase skúšal päť dní nejesť. S dnešným výberom oblečenia som nemal problém, keďže už niekoľko týždňov šetrím čas a nosím stále to isté. Podľa výskumov trvá len tri týždne, kým si človek vytvorí zvyk. Treba na vlastnej koži vyskúšať, čo je pre naše telo dobré, a držať sa toho,” myslí si Hermansson. “S experimentmi som začal, aby som zmenil svoje myslenie. Chcel som prísť na to, prečo som nešťastný, a stať sa tak lepším synom, manželom i otcom. Tieto experimenty mi nepomáhajú len v osobnom živote, vďaka nim budujem organizáciu budúcnosti, ktorá sa nebojí vyjsť zo svojej komfortnej zóny,” hovorí Hermansson.

Festival natívnej reklamy

“Predstavím vám metódy, ktoré momentálne používame v Bonnier a fungujú. Prvou je technika Pomodoro, ktorú vymyslel taliansky študent. Je to veľmi jednoduchý časový plán práce. Deň začínaš identifikáciou toho, čo chceš spraviť. Nastavíš si čas 25 minút a sústredíš sa len na danú činnosť. Potom nasleduje 5-minútová prestávka, po nej pokračuješ v práci. Po štyroch takýchto sekciách si môžeš dovoliť 15-minútovú prestávku,” vysvetľuje Hermansson a pokračuje: “Tento systém má dve výhody – predchádza vyhoreniu, pretože presne vieš, čo ideš robiť, a je dobrý pre prácu v tíme, podporuje tímového ducha.”

V Bonnier sme sa inšpirovali tretím najbohatším mužom sveta a americkým investorom Warrenom Buffettom,” hovorí Hermansson. ”Buffett sa každý utorok v týždni venuje výhradne optimalizácii svojej práce, volá ho ,haircut Tuesday‘. Všetky činnosti, ktoré sú zbytočné alebo ho brzdia, zo svojej pracovnej náplne odstráni. Týmto sa snaží vytvoriť čo najefektívnejší pracovný systém.”

Viac svetových príkladov a inšpirácií na skvelý obsah nájdete v knižke o natívnej reklame a obsahovom marketingu Obsah, ktorý ľudia milujú.



01 - Modified: 2018-04-30 08:43:28 - Feat.: - Title: Spoznajte trendy v natívnej reklame
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 00:42