Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.09.2018, 13:44 Aktualizované dňa 25.09.2018 o 14:44

Talianska ikona Versace ide do amerických rúk, predali ju za 1,8 miliardy eur

Michael Kors plánuje zvýšiť počet predajní na 300 z aktuálnych 200.

Najväčší skokan rebríčka zaznamenal postup o 21 miest.
Zdroj: REUTERS/Stella Qiu

Americká spoločnosť Michael Kors prevezme za 1,83 miliardy eur taliansky módny dom Versace. Firmy to uviedli vo svojom dnešnom spoločnom vyhlásení, a potvrdili tak špekulácie tlače. Známy podnik a jedna z mála posledných nezávislých módnych značiek sa tak stane zatiaľ poslednou talianskou firmou, ktorá prejde do zahraničných rúk.

Michael Kors prevezme všetky akcie Versace a platiť bude kombináciou hotovosti, dlhu a svojich akcií. Michal Kors Holdings sa zároveň premenuje na Capri Holdings.

Američania plánujú zvýšiť počet predajní na 300 z aktuálnych 200. Chceli by tiež zdvojnásobiť obrat na dve miliardy dolárov, čo chcú docieliť okrem iného zvýšením podielu obuvi a doplnkov. Zo súčasných 35 percent by mala táto kategória tovaru po novom činiť 60 percent obratu.

Legendárnu taliansku módnu značku založil v roku 1978 Gianni Versace, ktorý bol pred 21 rokmi zavraždený. Rodinnú firmu odvtedy viedla jeho sestra a múza Donatella, zastávala dvojakú funkciu hlavnej návrhárky a zástupkyne šéfa spoločnosti. Ako ona, tak jej brat Santo a dcéra Allegra by mali pôsobiť v spoločnosti aj po predaji.

Po smrti Gianniho čakali firmu ťažšie časy, problémy jej pripravil pokles dopytu v období hospodárskej krízy. Versace zaviedol úsporné opatrenia a po celom svete rušil pracovné miesta. Teraz sa rovnako ako iné luxusné módne značky teší z ázijského boomu, dopyt je silný hlavne v Číne.

Vlani firma hospodárila so ziskom 15 miliónov eur, obrat sa vyšplhal na 686 miliónov eur. Versace čelí konkurencii rivala Louis Vuitton, ktorý patrí francúzskemu luxusnému koncernu LVMH, a ďalším luxusným módnym značkám ako je Gucci alebo Prada.

Michael Kors je taktiež známy ako žiadaná značka, aj keď menej exkluzívna a menej drahá, a teda viac dostupná. Firma preslávená predovšetkým svojimi koženými taškami sa netají ambíciou preniknúť do luxusnejšieho segmentu. Vlani kúpila za 1,2 miliardy dolárov britského výrobcu extravagantnej obuvi Jimmy Choo.

Skalní fanúšikovia talianskej firmy známej svojím logom s hlavou Medúzy a nápadnými leopardím vzorom s predajom Versace do amerických rúk nesúhlasia. Keď boli v pondelok zverejnené špekulácie, že novým majiteľom sa stane Michael Kors, zaplavili Donatelline účty na sociálnych médiách výzvy, nech firmu nepredáva.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.