Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.10.2018, 15:25

Barbie sa púšťa do boja proti sexistickým predsudkom. Bude propagovať ženské pozitívne vzory

Výrobca bábik Mattel finančne podporí výskum spôsobov, akými sú ženy znázorňované.

Barbie sa púšťa do boja proti sexistickým predsudkom. Bude propagovať ženské pozitívne vzory
Zdroj: Mattel

Bábika Barbie sa vydá do boja proti sexistickým predsudkom. Jej výrobca firma Mattel finančne podporí výskum sexistických stereotypov a spôsobov, akými sú ženy znázorňované. Zámerom niekoľkoročného programu s názvom "Dream Gap" (Priekopa snov) je zamerať pozornosť verejnosti na najrôznejšie "faktory, ktoré malým dievčatám bránia rozvinúť naplno svoj potenciál", uviedol vo svojom vyhlásení známy výrobca hračiek, ktorého cituje denník Le Figaro.

Podľa štúdií, ktoré ešte budú ďalej rozpracované, majú už päťročné dievčatká tendenciu považovať ženy za menej inteligentní a začínajú strácať vieru vo svoje schopnosti. A prestávajú snívať o tom, že z nich jedného dňa bude vedkyňa alebo kozmonautka. Chlapci žiadny takýto problém nemajú, a tak sa medzi oboma pohlaviami roztvára Dream Gap. Tento fenomén podporujú kultúrne stereotypy, sexistické predsudky a spôsob, akým sú ženy a muži zobrazovaní v médiách, uvádza Mattel vo svojej správe.

Zdroj: Mattel

​Aby sa táto priekopa pomohla zasypať, firma finančne podporí výskum popísaného javu a bude sa snažiť propagovať ženské pozitívne vzory, aj prostredníctvom založenia podpornej komunity. Do takéhoto pozitívneho modelu má byť pretvorená aj samotná bábika Barbie. Tá predstavovala pri svojom vzniku v roku 1959 vysokú dlhovlasú blondínku, postupom času ale vznikli aj jej ďalšie emancipovanejšie verzie.

​Mattel v lete oznámil, že globálne zruší 2200 pracovných miest z celkovo 28-tisíc v reakcii na výraznú štvrťročnú stratu. Okrem bábik Barbie vyrába napríklad aj hračky pre predškolské deti Fisher-Price alebo autíčka Hot Wheels a Matchbox. Novo zakladá aj filmovú divíziu, ktorá bude natáčať snímky založené na jej populárnych výrobkoch.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.