Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.11.2018, 09:00

Poznáme značky, ktoré sú pre Slovákov najdôveryhodnejšie

Pozrite si výsledky ankety Dôveryhodné značky 2018.

Poznáme značky, ktoré sú pre Slovákov najdôveryhodnejšie
Zdroj: cg-eu.com

Marketingový program Dôveryhodné značky 2018, ktorý už tretí rok organizuje spoločnosť Atoz Marketing, pozná víťazov. Tri značky získali tento rok v rámci prieskumu viac než 1000 hlasov z 2000 možných. Prvenstvo si zopakovala značka Jar, ktorá získala 71% hlasov a ďalších 9 značiek v kategórií si rozdelilo zvyšných 29 % hlasov. Druhý najvyšší počet hlasov v prieskume opäť získala značka dm drogerie v kategórií Predajca drogérie. V tomto roku sa na nad hranicou 1000 hlasov objavil aj nováčik – značka Martinus, ktorá získala 52 % hlasov.

Ako informovala spoločnosť Atoz, prieskum realizovala spoločnosť Nielsen na prelome mesiacov september a október 2018. V každej kategórií boli zaradené najsilnejšie značky podľa predaja. Následne reprezentatívna vzorka 2000 spotrebiteľov hodnotila (v 47 kategóriách takmer 420 značiek), ktorú značku považujú za najdôveryhodnejšiu. Vybrať si mohli  len jednu značku. 3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií, v ktorých hrá dôvera dôležitú rolu. 

Okrem tradičných kategórií, ako sú napríklad Sýtené nealko nápoje, Čokoládové cukrovinky či Dermokozmetika, mohli spotrebitelia hodnotiť dôveru aj v iných kategóriách, napríklad: Developeri, Predajca kníh, Hobby Markety, Poskytovatelia spotrebiteľských úverov, Zdravá výživa či Záhradná technika.

Zdroj: Atoz Marketing
Zdroj: Atoz Marketing

​Z prieskumu agentúry Nielsen vyplýva, že slovenskí spotrebitelia sú v otázke dôvery pomerne stáli a verní. Z 35 „tradičných kategórií“, si svoje prvenstvo obhájilo až 25 minuloročných víťazov. Medzi týchto víťazov sa zaradili značky Deichman, Kamzík, L&M, Rajec, Head & Shoulders, RE/MAX, ale aj Slovnaft, či Zvolenský.

Novou najdôveryhodnejšiu značkou v kategórii Predajca potravín sa stala značka Kaufland, ktorá po dlhých rokoch porazila predchádzajúceho pravidelného víťaza. Spoločnosť Kaufland si v tomto roku odnáša víťazstvo aj v kategórii Privátne značky so svojou značkou K-Classic. Prekvapením bola aj zmena v kategórii Mäso a údeniny, v ktorej zvíťazila značka Tauris. Obmena nastala aj v kategórií Detská výživa, ktorú vyhrala značka HiPP. Podobne na tom bola aj kategória Počítače, kde prvú priečku obsadila značka HP.

3. ročník marketingového programu priniesol 13 nových kategórií. Jednou z nich bola aj kategória Kiná, kde zvíťazila značka Cinema City. Novými kategóriami roku 2018 boli aj Voľnopredajné lieky na bolesť a Voľnopredajné lieky na chrípku a nachladnutie, kde vyhrali značky Paralen a Paralen Grip. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov programu zaradila značka Satur v kategórii Cestovných kancelárií, značka Magio v kategórií Poskytovatelia internetových a televíznych služieb a značka Quatro v kategórií Poskytovatelia spotrebiteľských úverov.

Zdroj: Atoz Marketing

​Kategória Predajca kníh bola taktiež zaradená do prieskumu a najvyšší počet hlasov získala značka Martinus. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov zaradili aj značky Mountfiled, Hornbach, J&T Real Estate a Škoda.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.