Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
18.12.2018, 08:58

Huawei predstavuje Facing Emotions. Aplikácia, ktorá umožňuje nevidiacim vnímať emócie

To, aký dopad má aplikácia na životy nevidiacich, vyjadruje krátky dokumentárny film, ktorý vznikol ako súčasť kampane.

Huawei predstavuje Facing Emotions. Aplikácia, ktorá umožňuje nevidiacim vnímať emócie
Zdroj: Huawei

Svet, v ktorom niet úsmevu, ani iných neverbánych prejavov, je každodenná realita mnohých zrakovo postihnutých. Títo ľudia nemôžu vidieť tváre a čítať z nich emócie, sú doslova ponechaní napospas tme. Nová aplikácia Facing Emotions je prelomovou novinkou, ktorá nevidiacim pomáha zvýšiť kvalitu života.

Mobilná aplikácia, ktorá umožňuje nevidiacim ľuďom "vidieť" alebo zažívať emócie na tvárach ľudí, s ktorými hovoria, je výtvorom spoločnosti Huawei. Využíva na to pomoc umelej inteligencie spolu s výkonným fotoaparátom smartfónu Huawei Mate 20 Pro, ktorý prekladá sedem univerzálnych ľudských emócií do zvukovej podoby. Vďaka tomu prináša nevidiacim a zrakovo postihnutým plnohodnotnejší zážitok a umožňuje lepšie porozumieť komunikácii s ostatnými.

Aplikácia postavená na umelej inteligencii

Facing Emotions má okrem pomoci aj demonštrovať, čoho je v súčasnosti schopná technológia AI. Tvorcovia naučili umelú inteligenciu analyzovať výrazy tváre a emócie a následne ich preložiť do zvukovej podoby. Ďalším krokom bolo vytvorenie nového jazyka pre nevidiacich, aby boli schopní “vidieť” emócie - hoci v inej zmyslovej podobe.

Pomocou zadných kamier aplikácia skenuje tvár osoby, s ktorou nevidiaci hovorí, a identifikuje prvky tváre, ako sú oči, nos, obočie a ústa vo vzťahu k sebe navzájom. AI potom spracováva identifikované emócie do zvuku, ktorý sa dá počuť cez telefón (alebo v slúchadle, ktoré nevidiaci nosí). To všetko sa deje v reálnom čase a v offline režime. Okrem umelej inteligencii má na tom zásadný podiel najmä výkonný procesor, ktorým je Mate 20 Pro vybavený.

 Spájanie ľudí a technológie

Aplikácia bola vyvinutá s podporou komunity nevidiacich a charitatívnych organizácií. Jej tvorcovia spolupracovali s poľskou asociáciou nevidiacich a vytvorili skupinu slepých testerov, ktorí sa zapojili do každého kľúčového kroku v rámci procesu jej vývoja.Boli to práve postrehy nevidiacich testerov, ktoré sa v zásadnej miere podieľali na konečnom používateľskom zážitku.”Bola som ohromená tým, ako rýchlo sa v aplikácii dali implementovať jednotlivé prvky. Je to úžasné a výsledok je veľkým úspechom,” povedala Monika Woznialis, členka testovacieho tímu.

Emócie, ktoré počujete

Kľúčovým prvkom celého procesu boli zvuky. O ich tvorbu sa postaral nevidiaci skladateľ Tomasz Bilecki. Podarilo sa mu zachytiť každú zo siedmich emócií a vyjadriť ju v počuteľnej podobe. Zvuky museli byť krátke, stručné, jednoduché a neinvazívne pre užívateľa a jeho prostredie. Tomaszov jedinečný pohľad na povahu zvuku mu umožnil vysvetliť emócie ostatným zrakovo postihnutým ľuďom. Zvukové vzorky následne testoval tím nevidiacich konzultantov, ktorí ich ohodnotili ako ľahko zapamätateľné a pochopiteľné.

"Bolo nevyhnutné, aby zvuky, ktoré som chcel vytvoriť, boli špecifické pre každú emóciu a zároveň nevyrušovali používateľov pri rozhovoroch,” približuje Tomasz Bilecki, zvukový dizajnér.

​​Počas procesu vývoja aplikácie jej tvorcovia zistili, že ľudia so zrakovým postihnutím by v preferovali handsfree riešenie, aby mali voľné ruky, ktoré často používajú na navigáciu alebo držanie paličky. Ako súčasť kampane preto dizajnér Janek Kochanski vyvinul špeciálny držiak pre Mate 20 Pro, ktorý je možné vytlačiť pomocou 3D tlačiarne a ktorý uľahčuje zrakovo postihnutým ľuďom používať nielen aplikáciu, ale aj telefón vo všeobecnosti.

To, aký dopad môže mať užitočná aplikácia na životy nevidiacich, najlepšie vyjadruje krátky dokumentárny film, ktorý vznikol ako súčasť kampane. Film ukázal kľúčový moment v živote troch nevidiacich a zrakovo postihnutých ľudí, ktorí boli po prvýkrát schopní uvedomiť si emóciu na tvári blízkej osoby.

Aplikáciu si stiahnete cez Google Play alebo App Gallery.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.