Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.01.2019, 06:00

Denisa Pernicová: Nálepky, že Billa je drahá, sa chceme zbaviť

„Prieskumy ukazujú, že ľudia nám čoraz intenzívnejšie prisudzujú atribút rodinnosti. A to nás veľmi teší,“ hovorí marketingová riaditeľka Billa, s. r. o.

Denisa Pernicová: Nálepky, že Billa je drahá, sa chceme zbaviť
Zdroj: Billa

S: Keď poviem Billa, čo vám napadne ako prvé?

Tento rok je to určite oslava 25. výročia pôsobenia Billy na Slovensku. Sme jediný zahraničný obchodný reťazec, ktorý tak dlho pôsobí na slovenskom trhu. Zároveň je to dôkaz, že na slovenský trh patríme a chceme sa rozvíjať ďalej. Samozrejme, okrem dĺžky pôsobenia na trhu ide o spojenie kvality a čerstvosti výrobkov, ktoré chceme a ponúkame za výhodné ceny. Určite musím spomenúť sortiment, pretože práve jeho širokou ponukou sa odlišujeme od konkurencie. Posledná vec, ktorú dodám, je náš vernostný program Billa Bonus, ktorý nám z roka na rok významne narastá.

S: Kvalitu a čerstvosť by mi ako kľúčové určite uviedli aj ostatné reťazce. V čom je Billa iná?

Máte pravdu. Kvalita a čerstvosť je základ nášho biznisu, je to presne to, čo zákazníci hľadajú. My sme supermarket a zameriavame sa primárne na potraviny a čerstvý tovar. Non-food sortiment máme vo veľmi malej miere a v tom sa líšime od iných reťazcov. Práve preto si uvedomujeme, že zákazníkov presvedčíme jedine čerstvosťou a kvalitou našich produktov. Sú pre nás takpovediac DNA celého biznisu. Ukázala nám to aj USP štúdia, na základe ktorej sme sa rozhodli pre nové usporiadanie priestorov predajní. Zákazníci totiž majú záujem hlavne o oddelenie ovocia, zeleniny, pečiva a lahôdok, ktoré sme výrazne rozšírili. Neskôr budeme pracovať aj na rozšírení oddelenia mäsa a teplého pultu, ktorý považujem za našu konkurenčnú výhodu a za ktorý sme získali aj ocenenie Best Buy Awards v roku 2017.

S: Ako a čím sa Billa vyhraňuje voči konkurencii?

Popri základných oddeleniach ovocia, zeleniny a pečiva je to určite mäso a teplý pult. Hlavne v pečive neustále výrazne rozširujeme ponuku, prinášame inovácie a testujeme ich. Dávame zákazníkom možnosť voľby. Novinky, ktoré zákazníkom zachutia, nechávame v ponuke a iné po čase vyradíme. Nie sme len tí, ktorí sledujú trendy, ale my sami s nimi prichádzame.

S: Konkurencia v oblasti pečiva tiež ponúka novinky...

Myslela som to tak, že my prichádzame s novinkami na trh ako prví. Ako príklad môžem uviesť chlieb s chia semienkami či rôzne pekárenské bio produkty. Snažíme sa pružne reagovať na nové trendy.

S: Ako sa Billa pozicionuje na slovenskom trhu?

Pozicionujeme sa ako obľúbená predajňa pre našich zákazníkov, ktorá ponúka čerstvý a lokálny sortiment. Lokálny by som zdôraznila. Vieme, že stále máme nálepku rakúskeho reťazca, a práve preto sa v posledných rokoch sústreďujeme na podporu slovenských výrobkov. Jednoducho chceme byť lokálnejšie vnímanou značkou a chceme podporiť slovenskú výrobu. Dôkazom tohto je, že ako jediný obchodný reťazec máme privátnu značku so 100-percentným slovenským pôvodom – Slovenská farma.

S: Ako sa Billa profiluje? Vždy bola vnímaná ako „prémiovejší“ obchod, alebo drahá. Dnes však komunikujete v duchu „Cena je naša najlepšia“.

Nezávislé prieskumy nám dnes potvrdzujú, že ceny, za ktoré svojim zákazníkom ponúkame potraviny, sú na takmer porovnateľnej úrovni s ostatnými hráčmi na trhu. Uvedomujeme si, že historicky máme stále trochu inú nálepku, avšak táto doba je už za nami a my robíme všetko pre to, aby sme boli vnímaní ako rovnocenný partner.

S: Ako konkrétne?

Práve už spomínanou podporou slovenských výrobkov. Pracujeme aj na zmene cenového vnímania. Napríklad prostredníctvom komunikácie ako Garancia kvality a výhodnej ceny alebo kampaňou S Billou ušetríte viac, ako očakávate. Zákazníci si môžu na každom bločku skontrolovať presnú sumu, ktorú pri nákupe u nás ušetrili. Navyše sledujeme predajné ceny na trhu a prispôsobujeme tomu našu ponuku. Množstvo akciových a špeciálnych ponúk v priebehu roka je toho dobrým dôkazom.

S: Ušetrili v porovnaní s čím? S konkurenciou?

Chceli sme zákazníkovi vnuknúť porovnanie akciových výrobkov s konkurenciou, aby si uvedomili, že ich kúpou u nás ušetria. Touto kampaňou ich nabádame k tomu, aby využívali naše akciové nástroje.

S: Do akej miery sú tieto kroky efektívne? Ako sa vám darí meniť vnímanie Billy na strane zákazn

89% zľava na digitálne predplatné.

Aj vďaka novembru 1989 môžeme slobodne písať a preto vám dávame zľavu 89% na digitálne predplatné. #slobodaniejesamozrejmost

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.