StoryEditor

Ľudia na Facebooku sa pozastavujú nad SNS. Odborníka udivuje, že národniari kampaň stále nestiahli

30.01.2019, 12:51
Autor:
pzpz
SNS dnes spustila kampaň na sociálnej sieti, ktorej cieľom je propagovanie slovenských potravín.

Posledné dni rezonuje v médiách kauza predaja mäsa z chorých kráv v Poľsku, pričom panujú vážne obavy, že sa objavilo aj na pultoch slovenských obchodov.

Ku kauze sa v utorok vyjadrila šéfka agrorezortu Gabriela Matečná, ktorá ju označila za nehoráznosť a zároveň vyzvala Slovákov, aby nakupovali slovenské výrobky. 

Výzva sa odrazila aj v kampani, ktorú dnes spustila jej materská strana SNS na Facebooku. Rozhodli sa jednoduchými vizuálmi s jasným posolstvom propagovať slovenské mäso. Hlavným headlinom je "Slovenské mäso NIE JE zo ZAHRANIČIA".

Facebook SNS

​Okrem toho, že samotný slogan znie až príliš samozrejme, čo podnecuje vtipy na internete, tak mäso na fotografii nepochádza zo Slovenska. Dnes na kampaň upozornil portál Aktuality, ktorý píše o tom, že fotografia je stiahnutá zo zahraničnej fotobanky CanStockPhoto.

Rovnako je to aj s ďalšou snímkou, ktorou SNS propaguje slovenské potraviny.

Prišli aj narážky na rigoróznu prácu

Verejnosť na sociálnej sieti na fotografiu reaguje do značnej miery výsmechom: "aha, tak už je známy aj zdroj tohto marketingového zázraku. Fotka zo zahraničnej databázy obrázkov CanStockPhoto za 7,- USD. toto slovenské mäso je zo zahraničia!!"

Niektorí narážajú aj na kauzu s rigoróznou prácou Andreja Danka: "Predpokladám, že to je výsledok dlhoročného vedeckého výskumu kapitána z jeho rigoróznej práce." 

Terčom výsmechu nie je len fotografia, ale aj slogan: "Slovenské mäso nie je zo zahraničia mi pripomína heslá typu Slovensko nie je Afrika alebo také dobré mäso nemôže byť zlé. Klobúk dole som rád, že slovenské mäso nie je české ale, že je pravé slovenské."

"Ak by bolo slovenské mäso zahraničné, už by som nemohol veriť ničomu..."

"Ani opísaná rigorózka nie je originál!"

Z kampani sa vysmieva v príspevkoch aj známa satirická stránka Zomri: "Tak slovenská krkovička je vlastne americký Roast beef z Ameriky??? Fotobanku neoklameš Slovenská národná strana." 

Našlo sa jedno pozitívum

"Už sme to zažili v priamej politickej kampani, ide o chybu agentúry, respektíve tvorcu, zrejme treba sprísniť controling u zadávateľa," tvrdí pre Stratégie odborník na politický marketing Michal Ruttkay.

O názor na propagáciu slovenského mäsa a podporu slovenských výrobkov prostredníctvom fotografií zo zahraničnej fotobanky Stratégie požiadali aj Ľubomíra Tuchschera, šéfa Slovenského združenia pre značkové výrobky. 

"Ak by som mal na tejto situácii nájsť jedno pozitívum, tak to je to, že sa aj politickí marketéri naučili za obsah platiť. Každopádne použitie fotobankovej fotografie od amerického fotografa Tylera Olsona na základné posolstvo o podpore domácej produkcie potravín je viac než nešťastné," vyjadril sa.

Celá situácia podľa jeho slov dáva aj negatívne posolstvo domácemu kreatívnemu priemyslu. Vníma to ako odkaz národniarov, že na Slovensku nie je dostatok kvalitných fotografov, čo si však nemyslí. Ale ešte viac ho udivuje, že fotografia nie je ani po hodinách od medializácie stiahnutá. 

"Dianie na sociálnych sieťach je mimoriadne dynamické a čo ma najviac prekvapuje je to, že ani po hodinách od identifikovanej chyby tento vizuál nebol stiahnutý. Môžeme sa preto len domnievať, že tento vizuál na sociálnych sieťach je len predvojom k outdoorovej kampani – ak by od piatka, kedy sa začne nový mesiac, boli naplánované billboardy s týmto vizuálom, nechcel by som byť práve v marketingovom tíme národniarov," dodáva Tuchscher.

V komunikácii je podľa Tuchschera kľúčovou hodnotou autentickosť, nie posolstvá testované v prieskumoch, na čo by nemali zabúdať ani politickí marketéri.

Podľa Róberta Slováka, prezidenta KRAS-u, "SNS už úplne otvorene nadväzuje na mentálny odkaz a úroveň deväťdesiatych rokov." Neprekvapuje ho preto, že postupuje podobne ako HZDS, ktoré použilo v predvolebnej kampani fotku Švajčiarska namiesto Slovenska.

Simona Bubánová, Managing Directorka agentúry Creative Department hovorí o amatéroch: "Používať zahraničné fotobanky je v dnešnom svete reklamy samozrejmosť. Ale ako hovoril jeden komik OVŠEM , pracovať na kampani pre národniarov a dopustiť sa takejto hlúpej chyby je veľký fail. Proste amatéri, ktorí rozmýšľajú len o forme a obsah im totálne ušiel."

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 13:32