Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.04.2019, 07:28

Burger King bol nútený stiahnuť reklamu. Podľa verejnosti je rasistická

„Paličky sú naozaj na popukanie od smiechu," napísala na Twitter ironicky Novozélanďanka kórejského pôvodu.

Burger King bol nútený stiahnuť reklamu. Podľa verejnosti je rasistická
Zdroj: The Guardian

Novozélandská prevádzka rýchleho občerstvenia odstránila reklamu zobrazujúcu muža, ktorý  konzumuje „vietnamský“ hamburger Vietnamese Sweet Chilli Tendercrisp Burger s obrovskými vietnamskými paličkami. 

Spot bol zverejnený na Instagrame Burger Kingu na Novom Zélande a zobrazuje muža „zo Západu“ ako sa snaží obrími paličkami konzumovať „ázijskú špecialitu“. K pohoršeniu prispel aj popis videa: „Vezmite si svoje chuťové poháriky až do Ho Chi Minh City.“

Po uverejnení sa strhla negatívna vlna kritiky a „kultúrne necitlivé“ video sa šírilo virálne, až získalo za krátky čas viac ako 2,7 milióna vzhliadnutí. Na adresu Burger Kingu sa objavilo viacero narážok a hanlivých slov. Krátka reklama je podľa verejnosti rasistická, urážlivá, necitlivá a nie je na mieste, aby si robila posmech z ázijských zvykov.

„Paličky sú naozaj na popukanie od smiechu," napísala na Twitter ironicky Novozélanďanka kórejského pôvodu Maria Mo Carey, ktorá bola medzi prvými, kto na reklamu upozornil.

Fastfoodový reťazec ihneď reagoval a pripustil, že reklama naozaj „neodráža hodnoty značky týkajúce sa rozmanitosti.“

Ako napísal The Guardian, centrála Burger Kingu sa vyjadrila iba informatívne: „Požiadali sme Burger King na Novom Zélande, aby reklamu okamžite odstránil." 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.