Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.04.2019, 09:13

Technologické firmy investujú do lobingu rekordné sumy

Amazon, Google a Facebook lobovali v prvom štvrťroku za viac ako tri milióny.

Technologické firmy investujú do lobingu rekordné sumy
Zdroj: Reuters

Americký internetový obchod Amazon investoval v prvom štvrťroku na lobing rekordných 3,9 milióna dolárov. Podľa portálu The Information to vyplýva z informácií poskytnutých Kongresu. Amazon tak v týchto výdavkoch prvýkrát za desať rokov prekonal Google. The Information upozorňuje, že Amazon usiluje o kontrakt na cloudové služby pre Pentagon v objeme desiatich miliárd dolárov, ktorý by mal byť udelený v tomto roku.

Amazon loboval v Kongrese najmenej u desiatich ďalších federálnych subjektov za širokú škálu tém, vrátane cloudových služieb, súkromie, technológie rozpoznávania tváre, imigrácia, dronov a obchodu.

Google a Facebook vydali v prvých troch mesiacoch roka na lobing každý 3,4 milióna dolárov, pričom pre Facebook, ktorý vyšetruje Federálna komisia pre obchod, to bola druhá najvyššia suma. Netflix na tieto účely vynaložil len 200 000 dolárov a Twitter 420 000 dolárov, čo je pre firmu rekord.

Z vysokých súm, ktoré technologické firmy venujú na lobovanie, je zrejmé, z ako veľkých zdrojov môžu čerpať, aby v politicky znepriatelenej atmosfére presadili svoje záujmy, podotkol The Information.

Vlani firmy Google, Amazon aj Facebook vydali na lobing vo Washingtone rekordné sumy. Google 21 miliárd dolárov, Amazon 14,2 miliardy a Facebook 13 miliárd dolárov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.