Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.05.2019, 13:19

Špeciálny kamión McDonald´s predstavuje dodávateľov mäsa cez hyperrealitu

Ide o digitálnu technológiu, ktorá kombinuje virtuálnu vizualizáciu s prvkami, ktoré sú reálne umiestnené v priestore prehliadky.

Špeciálny kamión McDonald´s predstavuje dodávateľov mäsa cez hyperrealitu
Zdroj: Mcdonald´s

Spoločnosť McDonald´s štartuje už 4. ročník úspešného podujatia Na rovinu Tour, ktoré je určené pre širokú verejnosť. V špeciálne upravenom kamióne bude McDonald´s od mája do augusta zoznamovať návštevníkov so svojimi dodávateľmi, pôvodom surovín i kvalitou výsledných produktov. Kamión navštívi tento rok 16 miest. Ako vôbec prvá spoločnosť na Slovensku a v Čechách k tomuto účelu využije aj takzvanú hyperrealitu. Ide o digitálnu technológiu, ktorá kombinuje virtuálnu vizualizáciu s prvkami, ktoré sú reálne umiestnené v priestore prehliadky.

Z troch desiatok dodávateľov, ktoré McDonald´s predstavuje na svojom webe, sa v hyperrealite spoločnosť zamerala na dodávateľov a spracovateľov hovädzieho mäsa. Návštevníci Na rovinu tour sa pri prehliadke prostredníctvom okuliarov pre virtuálnu realitu zoznámia s chovom kráv pre McDonald´s, nahliadnu do závodu na spracovanie mäsa a na záver aj do kuchyne samotnej reštaurácie.

„Sme burgrová reštaurácia a hovädzie mäso je samozrejme našou základnou surovinou. Vďaka využitiu moderných technológií môžeme návštevníkom predstaviť takmer celý proces, ktorým mäso pre naše burgre prechádza, a to behom asi šiestich minút,“ vysvetlila Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko. McDonald´s bude návštevu kamiónu podporovať aj kampaňou na svojich sociálnych sieťach.  

McDonald´s je prvou firmou, ktorá využíva hyperrealitu v komunikácii so slovenským zákazníkom. Na rozdiel od dnes už pomerne rozšírenej virtuálnej reality, si návštevníci prostredie nielen prehliadnu, no niektoré prvky zažijú aj prostredníctvom všetkých zmyslov. „Ako hyperrealitu označujeme multimediálny a interaktívny program, ktorý prehliadku virtuálneho prostredia obohacuje kombináciou so skutočnými prvkami. VR okuliare majú špeciálny senzor na snímanie pohybu rúk a každý návštevník tak môže „nechať ožiť“ jednotlivé kulisy. Na niektoré z nich si bude môcť i siahnuť, a to v skutočnom i virtuálnom prostredí. To je na tejto aplikácii asi najväčšou pridanou hodnotou – interakcia užívateľa s fyzickým priestorom,“ vysvetľuje Martin Možnar z technologickej spoločnosti PBRDigital.

V hyperrealite má návštevník, vďaka použitej technológii, úplnú voľnosť pohybu. To zabezpečuje bezdrôtové VR zariadenie a senzory pohybu, ktoré pokrývajú celú scénu s hyperrealitou a sledujú pozíciu človeka v priestore. To umožňuje, aby jeho telo a mozog boli v súlade. Vo virtuálnej realite, ktorú bežne poznáme, je častým problémom, že VR zážitok je len statický alebo je obmedzený na veľmi malý priestor. Oči užívateľa registrujú síce vo virtuálnej realite nejaký pohyb, avšak jeho telo je statické. Martin Možnar upresňuje: „Oči vidia pohyb a predávajú túto informáciu do mozgu. Senzor pohybu tela, ktorý sa nachádza v strednom uchu, však zostáva v kľude, pretože telo nemá možnosť sa hýbať. Tým pádom dochádza ku konfliktu v tom, čo vníma mozog a čo robí telo, čo môže niektorým ľuďom spôsobovať nevoľnosť. Hyperrealita, ktorú sme vyvinuli, však pohyb užívateľa umožňuje, a preto sa v nej cíti príjemne a hlavne prirodzene.“ 

Kamión Na rovinu Tour na svoju trasu po slovenských mestách vyštartoval po prvýkrát v roku 2016. Cieľ akcie sa počas 4 rokov nezmenil. McDonald´s sa na svojich cestách snaží bližšie predstavovať svojich dodávateľov, ktorí sú vo väčšine lokálni a tiež vysvetľuje a na pravú mieru uvádza rôzne mýty, ktoré sú s McDonald´s spojené.

„Už niekoľko rokov sa snažíme našich zákazníkov o všetkom, čo sa u nás deje, transparentne informovať. K jednotlivým dodávateľom ich bohužiaľ, všetkých vziať na návštevu nemôžeme, a tak sme sa rozhodli našich partnerov do slovenských a českých miest priviesť takto virtuálne. Okrem aktivít v interiéri kamiónu máme tiež pripravenú ochutnávku nášho grilovaného mäsa i zábavné a náučné aktivity pre celú rodinu,“ dodáva Zuzana Svobodová.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.