Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.07.2019, 08:28

Borovička prežíva svoj comeback. Na trh vstupuje Domovina

Nový prémiový rad uvádza St. Nicolaus – trade.

Borovička prežíva svoj comeback. Na trh vstupuje Domovina
Zdroj: St. Nicolaus - trade

Čo bolo hlavným motivátorom uvedenie nového prémiového radu Domovina približuje Tomáš Trstenský, senior brand manager, St. Nicolaus - trade: Borovička ako tradičný slovenský alkoholický drink prežíva svoj comeback. Najmä po revolúcii bola dlho považovaná len za robotnícke pitie a bola ovplyvnená negatívnymi stereotypmi konzumácie. Veľa ľudí počas mladého veku malo zlú skúsenosť s týmto alkoholom, prevažne z nadmernej konzumácie, a už sa k borovičke nevrátila,“ vysvetľuje a dodáva: „Za posledných pár rokov však bola borovička znovuobjavená a vďaka svojej chuti a hlavne kvalite sa stáva trendovým alkoholom aj u mladej cieľovej skupiny. Aktuálne je dokonca druhou najpopulárnejšou kategóriou alkoholu. Preto sme sa rozhodli priniesť spotrebiteľom niečo nové  a rozširujeme svoje prémiové portfólio destilátov o ďalšiu značku, ktorá reflektuje na súčasné trendy craftu a malej ručnej výroby.“

Domovina je, podľa slov Tomáša Trstenského, určená pre ľudí, ktorí radi skúšajú nové produkty, uprednostňujú slovenské produkt a radi doprajú si prémiové veci, i napriek tomu, že sú drahšie. Cieľovú skupinu preto tvoria najmä ľudia 30+ so stredným až vyšším príjmom, prevažne muži zo stredných a veľkých miest, ktorí vedia oceniť prémiový alkohol nielen pre rôzne príležitosti a oslavy, ale tiež ho uvítajú aj ako vhodný darček alebo suvenír zo Slovenska.

Okrem borovičky je súčasťou prémiového radu napríklad hruškovica či slivovica.

Komunikácia novinky prebieha postupne. Launch kampane odštartoval na sociálnych sieťach prostredníctvom videa a klasických postov. Ďalšia komunikácia prebieha prostredníctvom ambasádora Tomáša Gyéna,ktorý Domovinu prezentuje ako súčasť viacerých svojich barmanských workshopov či zákazníckych tastingov a večerov.

Kampaň je postavená na dvoch kanáloch – online mixe a PR. Od začiatku roka 2019 St.Nicolaus - trade postupne spustil Facebooku, Instagrame a vytvoril novému produktu web stránku.

Špecialitou etikety dizajnovej fľaše je obojstranná tlač – z vonkajšej  strany ju zdobia kresby R. Cigánika, z vnútornej je príbeh o domovine ilustrovaný krajinnou fotografiou T. Hulíka. Podľa jednotlivých druhov destilátov krajina na etikete poukazuje na slovenský región, v ktorom má nápoj najsilnejšiu tradíciu. Realizátorom víťaznej etikety sú spoločnosti ETIFLEX a DADS advertising. Samotný obal nového prémiového radu Domovina získal ocenenie Obal roka 2019 v kategórii nápoje.

„Odborníci ocenili citlivé prepojenie tradície, trendového dizajnu a úcty k rodnej domovine zreteľné v elegantnej fľaši z číreho skla, ktorú skvelo dopĺňa originálna etiketa. Na tvorbe etikety sa podieľali výnimoční slovenskí umelci. Autorom perokresby je slovenský maliar, ilustrátor, grafik, sochár a svetovo uznávaný tvorca poštových známok akad. maliar Rudolf Cigánik. Fotografia slovenskej krajiny je dielom Tomáša Hulíka, slovenského prírodovedca, dokumentaristu a fotografa, ktorého snímky uverejnili mnohé prestížne zahraničné magazíny ako napríklad National Geografic, GEO a Universum,dodáva Tomáš Trstenský.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.