Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Aj tento rok mal intenzívny dvojdňový workshop Creative Express slovenské zastúpenie. Podujatie, ktoré sa odohráva každý rok v inom meste, tentokrát v Rige, okúsilo na vlastnej koži duo Jakub Svetlík a Matúš Kvas.

Zdroj: archív

O čo vlastne ide? Creative Express je vzdelávací program pre mladých kreatívcov do 28 rokov, ktorý organizuje ADC Europe. V spolupráci so svetovo oceňovanými ľuďmi z reklamného sveta vytvoria mladé talenty za necelé dva dni kampaňový návrh. Pracuje sa vo veľmi malých skupinách (3-4 ľudia), ku každej je pridelený skúsený mentor. Ide o kreatívcov TOP formátu, ktorí už pozbierali v Cannes nejedného Leva. Mladí nadšenci pre reklamu z celej Európy tak majú poriadnu motiváciu a dôvod sa niečo naučiť.

Zdroj: archív

Človek by si povedal, že dvojdňový workshop je pre mentorov len povinná jazda, ktorú musia absolvovať v rámci členstva v ADC Europe. Dám tým mladým nejakú motivačnú prednášku, skontrolujem prezentáciu, vypočujem si ich nápady a letím späť domov…Opak je však pravdou: Levy, Nelevy, každý z mentorov vytiahol hneď na úvodnom brainstormingu počítač, papier a fixky a spolu s mladšími kolegami začali poctivo vymýšľať kampaň.

Zdroj: archív

A práve vtedy sa začala vysoká škola reklamy. Človek sa mohol na vlastné oči presvedčiť, že neexistuje žiadna čarovná palička na vytvorenie špičkového nápadu, ten treba proste vysedieť. Seniorní kreatívci s absolútnou pokorou dookola obracali brief, počúvali nápady ostatných, zapisovali poznámky na papier. Skrátka, žiadne maniere ale poctivé hľadanie ideálneho riešenia.

Bolo úžasné sledovať, ako aj tí najlepší občas povedia nejakú blbosť, alebo sa chvíľu nesústredia lebo im na mobile pípne notifikácia. Ale potom, po X hodinách vymýšľania sa vás so zápalom očiach na večeri opýtajú, či ešte nejdete ďalej vymýšľať. A samozrejme, spoločnými silami potom príde nápad, ktorí chytí všetkých za srdce.

Creative Express vás naučí, že aj tí najlepší kreatívci sú len ľudia. Že najdôležitejšími premennými pri vašej práci ostane navždy zápal a drina. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.