Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.09.2019, 12:30

P&G zverejnilo finančné výsledky. Do straty ju doviedla značka Gillette

Zahraničné médiá vidia za touto stratou kontroverznú kampaň zo začiatku roka.

P&G zverejnilo finančné výsledky. Do straty ju doviedla značka Gillette
Zdroj: Gillette

Pravdepodobne si pamätáte reklamu značky Gillette zo začiatku roka. Kampaň  „The Best Men Can Be“ vyzývala mužov, aby sa zlepšili tak, že sa postavia sexizmu, šikanovaniu a obťažovaniu. Kampaň okamžite vzbudila kontroverzné reakcie. Video po necelých dňoch od uvedenia, získalo takmer tri milióny videní, pričom pozitívnych lajkov bolo 32-tisíc a dislajkov 240-tisíc. Neskôr sa reklama, ktorá sa týka toxickej maskulinity, objavila medzi najdrahšími reklamami na jednej z najsledovanejších udalostí roka v USA, na Super Bowle.

 

Video komentovali viacerí svetovo uznávaní marketingoví experti, medzi nimi aj Mark Ritson. Ten prognózoval, že pre značku bude snaha o oživenie sloganu The Best Men Can Be znamenať zničenie obratu firmy a stane sa najhorším marketingovým krokom značky Gillette. A to preto, že podľa neho všetkých mužov hodila do jedného vreca a povedala im, že nie sú dosť dobrí a mali by byť ešte lepší.

A prečo o tom píšeme?

Spoločnosť  P&G nedávno zverejnila svoje obchodné výsledky za štvrťrok končiaci 30. júna. Podľa Reuters vykázala čistú stratu asi 5,24 miliardy dolárov alebo 2,12 dolára na akciu. Za rovnaké obdobie minulého roka dosiahol čistý zisk P&G 1,89 miliardy dolárov, čo predstavuje 72 centov na akciu. Firma v tomto štvrťroku zúčtovala odpis hodnoty značky Gillette v objeme 8 miliárd USD. Pričom pre P&G sú holiace strojčeky, gély a peny na holenie najdôležitejšie produkty vôbec. Ako dôvod tejto zmeny spoločnosť uviedla kolísanie mien, výrazný rast konkurencie a pokles trhu s holiacimi strojčekmi a žiletkami. Spotrebitelia sa na rozvinutých trhoch totiž menej často holia.

Finančný riaditeľ spoločnosti Jon Moeller upozornil, že značka Gillette bola ohodnotená ešte v roku 2005. Odvtedy sa trh so žiletkami radikálne zmenil, vstúpili na trh noví, lacnejší konkurenti a rovnako sa zmenilo správanie spotrebiteľov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.