Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.09.2019, 08:58

Katarína Pereszlényiová: Harmanček pre nový Rajec sme sa rozhodli vypestovať sami

Jediným skutočným rizikom v Projekte Kamilka bola úroda. „Prírodu váš timing totiž vôbec nezaujíma,“ hovorí senior brand managerka z Kofoly.

Katarína Pereszlényiová: Harmanček pre nový Rajec sme sa rozhodli vypestovať sami
Zdroj: Kofola

Kofola ČeskoSlovensko uvedie v októbri do predaja limitovanú edíciu Rajec Harmanček. Bylinky pre novú príchuť si v Rajeckej doline vypestovala s veľkou pomocou firmy Leros a jej bylinkárky Kamily Stehlíkovej. Teasing na novinku odštartovala Kofola už koncom júla. Celý projekt a tiež netradičný prístup - najprv produkt komunikovať, a až o pár mesiacov ho uviesť na trh - približuje v rozhovore pre Stratégie Katarína Pereszlényiová, senior brand manager, Kofola. 

  • Myšlienka pestovať si vlastné bylinky v nás klíčila už nejaký čas.
  • Zhruba pred rokom sme s Lerosom otvorili výkupňu bylín aj priamo v Rajeckej Lesnej a to už ostával len krôčik k pestovaniu vlastných byliniek.
  • Ako firma sme sa na jar pustili do niečoho, čo je úplne mimo našej komfortnej zóny.
  • Jediným skutočným rizikom v celom Projekte Kamilka bola úroda.
  • Prvý úspech už máme za sebou, nakoľko po všetkej snahe sa nám napokon začiatkom leta pole zaplnilo bielymi kvetmi a príroda nám skutočne dopriala bohatú úrodu.

S: Ako vznikol nápad pripraviť Projekt Kamilka? Čo bolo pre vás najväčšou inšpiráciou?
Myšlienka pestovať si vlastné bylinky v nás klíčila už nejaký čas. Predstavy boli od začiatku jasné: žiadna chémia, iba sila prírody a láska. Presne ako samotná značka Rajec. A keďže Kofola dáva priestor odvážnym nápadom, dala aj nášmu nápadu zelenú. Síce keď sme si v apríli zmysleli, že si zasadíme vlastné pole byliniek v Rajeckej doline, bolo strašne veľa NE: NEskoro, NEpripravené, NEvyskúšané, to snáď NEmyslíte vážne... Našťastie, nič z toho nás NEodradilo a išli sme do toho. Nerozprávali sme, spravili sme, zasadili a čakali. Totiž, ak chcete nechať veci na prírodu, neostáva nič iné, len trpezlivo čakať a veriť. Nášmu Projektu Kamilka sme vtedy pridali najúprimnejší headline na svete: „Držte nám palce". A o pár týždňov neskôr som stála na zakvitnutom harmančekovom poli neďaleko nášho prameňa v Rajeckej Lesnej a NEveriacky som sa prehrabávala rozkvitnutými kamilkami a jediné, na čo som myslela, bolo, akú silu máme, keď prestaneme o niečom rozprávať a začneme reálne konať. A celé to umocňuje tá vôňa, ktorá sa rozliehala po tom tichom poli a nikdy v živote by ste si ju nezakreslili do brand plánu. Projekt Kamilka je tak o prírode, ako aj o ľuďoch.

Zdroj: Kofola/Zber harmančeka

S: Rajec má viacero bylinkových príchutí. Prečo práve v tomto prípade spojenie s firmou Leros? 
Kofola a bylinky patria neodmysliteľne k sebe. Zaujíma sa o pôvod surovín, ktoré využíva do svojich nápojov, a tam, kde je to možné, dlhodobo využíva lokálne zdroje. V roku 2018 kúpila naša firma tradičného českého výrobcu bylinných čajov Leros, vďaka ktorému získala aj kompetenciu v spracovaní liečivých bylín. Zhruba pred rokom sme otvorili výkupňu bylín aj priamo v Rajeckej Lesnej a to už ostával len krôčik k pestovaniu vlastných byliniek.

S: Rozhodli ste sa pre netradičný krok: najprv pripraviť teasing na nový produkt a až o pár mesiacov uviesť tento produkt, teda harmančekový Rajec, na trh. Prečo? 
Projekt Kamilka nevnímame ako kampaň na produkt, má oveľa väčší presah. Ako firma sme sa na jar pustili do niečoho, čo je úplne mimo našej komfortnej zóny. Môžete si nakresliť timing, ale nemáte si ho s kým odsúhlasiť, nakoľko prírodu váš timing vôbec nezaujíma. Má vlastné pravidlá a tie sa musíte naučiť rešpektovať. Zároveň je nevyspytateľná, a preto veľmi dôležitá vec, ktorú si celý projekt vyžadoval, bola pokora. A pochopenie, že aj keď to nemáte iba vo svojich rukách, musíte robiť to najlepšie, čo viete a veriť v dobré konce. Rozhodnutie pustiť sa na túto cestu - od semienka po finálnu fľašu s naším vlastným harmančekom - nám tieto princípy práce s prírodou ukázalo v celej svojej prirodzenej kráse.

S: Aké ciele ste si stanovili pri uvažovaní o projekte Kamilka?
Naším hlavným cieľom bolo priblížiť sa opäť o kúsok viac prírode. Pre niektorých to môže vyznieť ako klišé, ale keby ste tam stáli s nami, v lete, uprostred rozkvitnutého poľa, ktorého vôňa sa ani nedá opísať, a každý sme sa zhýbali nad vlastným kúskom úrody, ktorú sme zbierali do vriec prevesených cez plecia ručnými česákmi - podobnými tým, ktoré sa používajú napríklad na čučoriedky - rovnako by ste našli v sebe úplne nový rešpekt voči tomu, čo naša úžasná príroda dokáže.

Zdroj: Kofola/Leros/Kamila Stehlíková

S: Neobávali ste sa prípadnej nespokojnosti zákazníkov v zmysle, že produkt už budú poznať a na pultoch ho nenájdu? Respektíve nájdu až o pár mesiacov?
Jediným skutočným rizikom v celom Projekte Kamilka bola úroda. Počasie v Rajeckej doline sa totižto ukázalo ako mimoriadne nevyspytateľné. Pán hospodár, ktorý nám naše políčko obrábal, odo mňa počas aprílového sucha dostával prakticky denne sms-ky so smajlíkmi s otázkou, či už pršalo, keďže predpoveď počasia hlásila dážď. Unikátnou vlastnosťou doliny obklopenej kopcami je však absolútne nerešpektovanie okolitého počasia. Ak kopce zastavia mraky s dažďom, máte na poli sucho. Napriek mráčikom na vašom telefóne. V istom momente už pán hospodár na moje smajlíkové sms-ky radšej nereagoval... až mi jedného dňa poslal fotky zeleného poľa. Na nejaké obavy taktiež nebol čas, nakoľko príroda má svoje vlastné deadliny, a tak na rozhodnutie nasadiť si vlastné pole s bylinkami a reálne ich aj zasadiť sme mali naozaj len pár dní. A máme obrovské šťastie, že v Kofole máme vedenie, ktoré dáva šancu spontánnym rozhodnutiam. Bez tejto atmosféry by náš Projekt Kamilka možno nikdy šancu nedostal.

S: Akú odozvu na trhu pre novú limitovanú edíciu predpokladáte? Produkt má byť dostupný začiatkom októbra...
Prvý úspech už máme za sebou, nakoľko po všetkej snahe sa nám napokon začiatkom leta pole zaplnilo bielymi kvetmi a príroda nám skutočne dopriala bohatú úrodu. Takú bohatú, že sme ju takmer nestíhali zbierať. Vždy, keď sme pole prácne „sčesali“, do pár dní vykvitli nové kvety. Príroda je jednoducho úžasná. A potom už všetko závisí na spotrebiteľoch, ľuďoch, ktorým sa naša limitka dostane do ruky a ochutnajú ju. Chceli sme, aby príbeh našej novinky poznali, nakoľko aspoň pre nás je tento príbeh skutočne dôležitý a navždy bude míľnikom v histórii našej značky.

Zaujímavosti k Projektu Kamilka:

  • Projektom Kamilka žila celá firma Kofola. Niektorí zamestnanci boli pomôcť pri sadení, iní, vrátane Jannisa Samarasa, majiteľa Kofoly, spolu s rodinou sa pridali pri zbere harmančeka. Keďže sadenie semienok, vytrhávanie buriny, aj konečný zber bol robený ručne, bolo potrebných naozaj veľa rúk. A tak sa pridali aj miestni ľudia z Rajeckej Lesnej.
Zdroj: Kofola/Jannis Samaras
  • Pre ostatných zamestnancov Kofoly bol pripravený event so sadením harmančeka. Za asistencie skúsenejších kolegov si mohli zasadiť sadeničky harmančeka a vypestovať si túto bylinku aj doma alebo si ňou prevoňať kanceláriu.
  • V online komunikácii a video spotoch na sociálnych sieťach značky Rajec sa dozviete, ako si zasadiť harmanček, ako ho zbierať a sušiť a ako si pripraviť skvelý harmančekový čaj. V spotoch vystupovala bylinkárka z Lerosu, Kamila Stehlíková. Okrem toho, že je vedúcou výkupne bylín Leros v Rajeckej Lesnej, stala sa aj „bylinkovou vílou“ v Projekte Kamilka. V rozhovoroch s ňou pochopíte, prečo láska k prírode nie je len fráza z brand plánu.

(Zdroj: Kofola)

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.