Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.11.2019, 10:50

Prieskum: Takmer polovica ľudí zatiaľ nevyužila rekreačné poukazy

U Slovákov je rozhodujúca lokalita a druhým dôležitým faktorom je cena.

Prieskum: Takmer polovica ľudí zatiaľ nevyužila rekreačné poukazy
Zdroj: Pixabay

Letná sezóna skončila a s ňou aj najintenzívnejšie obdobie dovoleniek. Napriek tomu, že Slováci preferujú viacero menších dovoleniek počas roka, takmer polovica (46 percent) z nich zatiaľ nevyužila svoj nárok na príspevok na rekreáciu. 

Nárok na príspevok na rekreáciu

„Vďaka rekreačnému príspevku sme u nás zaevidovali väčší záujem o pobyty na Slovensku. Avšak prieskum ukázal, že len necelých 54 percent respondentov využilo v roku 2019 svoj rekreačný príspevok, ktorý im poskytuje ich zamestnávateľ,“  hovorí Martin Rakovský generálny riaditeľ ZľavaDňa.

Respondenti, využívajúci tento príspevok, ho použili primárne na pobyt v hoteli, až 77 percent  opýtaných. Okolo 6 percent  svoj nárok použilo na tábor pre deti. Svoj nárok plánuje 51 percent opýtaných využiť jednorazovo a teda 49 percent preferuje využiť príspevok na viackrát.

Viacero menších pred jednou veľkou

Široká ponuka pobytov a najmä pracovná vyťaženosť Slovákov vplýva na to, že takmer 50 percent z nich uprednostňuje počas roka viacero menších dovoleniek, predĺžených víkendov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu portálu ZľavaDňa. Druhou veľkou skupinou sú respondenti, ktorí si doprajú jednu väčšiu dovolenku za rok, takmer 30 percent opýtaných. Okolo 17 percent opýtaných si dopraje jednu väčšiu dovolenku v lete a jednu v zime. Ako typ letnej dovolenky u Slovákov jednoznačne vyhráva more, volí ho viac ako 50 percent opýtaných. V zime uprednostňuje až 77 percent respondentov hory a lyžovanie.  Pokiaľ ide o investícii do dovoleniek, len okolo 44 percent opýtaných investuje do dovolenky ročne viac ako 1000€.

Rozhoduje lokalita

Prieskum ukázal aj to, že pri výbere hotelového zariadenia je u Slovákov rozhodujúca lokalita a druhým dôležitým faktorom je cena. Pre viac ako polovicu opýtaných sú dôležité aj recenzie. Ľudia v zariadeniach najčastejšie využívajú wellness, vonkajšie športoviská ako bazén, minigolf či tenis. Dôležité je aj stravovanie, viac ako 58 percent respondentov uprednostňuje minimálne polpenziu, necelým 24 percent opýtaných počas pobytu stačia raňajky.

Dôležitá je kvalita

Vyhľadávajú páry s deťmi pri cestovaní baby friendly zariadenia? Väčšina na to neprihliada, zariadenie si podľa tohto parametra vyberá len necelých 10 percent opýtaných. Pre Slovákov je však dôležitá kvalita, až 90 percent opýtaných je ochotných si za ňu priplatiť. Z prieskumu taktiež vyšlo, že pre zákazníkov sú dôležité aj referencie zariadení, až 75 percent respondentov si ich prečíta pred definitívnou kúpou. Práve v referenciách sa dozvedia o službách, gastronómii, či čistote hotela. Referencie nie sú dôležité len pre zhruba 7 percent opýtaných.

Veľký prieskum o cestovaní zohľadňuje informácie od viac ako 5 100 respondentov zo Slovenska. Cieľom tohto prieskumu bolo zistiť, akým spôsobom a či respondenti využívajú nárok na rekreačné poukazy, ktoré im prepláca zamestnávateľ. Až takmer 74 percent respondentov boli ženy, najčastejšie vo vekovej kategórii 35 až 44, čo bolo takmer 30 percent respondentov, mnoho respondentov bolo vo vekovej skupine 45 až 55 – 25 percent a 25 až 34 – 24 percent. Viac ako polovica opýtaných cestuje najčastejšie ako pár s deťmi. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.