StoryEditor

Tomáš Nagy: Snažíme sa ku každej ponuke, záujemcovi a zamestnávateľovi pristupovať osobne

13.11.2019, 07:05
Autor:
pzpz
Hovorí spoluzakladateľ Pretlaku, portálu pre vyhľadávanie marketingových a kreatívnych pracovných ponúk.

Webová stránka Pretlak prináša záujemcom o prácu prehľad ponúk z oblasti marketingu, dizajnu, IT, a niekoľko ďalších pracovných pozícií voľných v kreatívnom svete. Jej traja zakladatelia Tomáš Pinka, Tomáš Nagy a Tomáš Stankovič začínali ako skupina na Facebooku a teraz majú ambíciu spustiť firemné profily a etablovať sa na českom trhu. Ako sa Pretlaku darí pre Stratégie hovorí jeden zo spoluzakladateľov Tomáš Nagy.

S: Prečo ste sa rozhodli pre takýto typ sprostredkovania pracovných ponúk?

Pracovných portálov je len na Slovensku viacero a vo svete to je taktiež samozrejmosť. Avšak, na našom trhu nebol žiadny, ktorý by zhromažďoval ponuky z nášho segmentu, to znamená zo sveta marketingu, reklamy, dizajnu či IT sveta. Taktiež nám tu chýbalo niečo modernejšie a možno mienkotvornejšie.

S: Akú výhodu máte oproti ostatným portálom sprostredkovacím zamestnanie?

Určite je to tá špecifikácia pracovných odvetví, na ktorú sa zameriavame. Dnes, každý kto Pretlak pozná a aj ho navštívil vie, že tu nebude hľadať job pre vodoinštalatéra či predavačku. Na to sú iné weby, ktoré to robia dobre. Ak však hľadá niekto job v reklamnej agentúre, sme tu práve my.

Zaujímavým elementom je aj ručná kontrola ponúk a schvaľovací proces. Nie každá pridaná ponuka sa musí objaviť na webe. Naším cieľom je mať čo najrelevantnejšie ponuky a naopak, čo najrelevantnejších kandidátov.

Tu sa dostávame k podstatnému bodu – celý portál vznikol úplne od nuly. Začal ako skupina na Facebooku, kde sa zhromažďovali ponuky a budovala komunita. Tak sme zabezpečili to, že sa naša idea dostala k tým správnym ľuďom.

S: S inzerujúcimi agentúrami robíte krátke rozhovory, kde predstavíte agentúru a aj danú pozíciu. Prečo ste sa rozhodli komunikovať s cieľovou skupinou práve takto?

Aj keď máme teraz menší sklz, prišiel nám to zaujímavý formát na to, aby sme uchádzačom predstavili agentúru nielen cez “obyčajný” inzerát. Vďaka rozhovoru s možno budúcim kolegom, sa môže kandidát dozvedieť zaujímavé informácie ešte skôr, ako príde na pohovor.

Naším cieľom je mať čo najrelevantnejšie ponuky a naopak, čo najrelevantnejších kandidátov.

S: Ako sa vám to osvedčilo? Funguje forma rozhovorov na cieľovú skupinu?

Funguje to výborne. No ako sa hovorí, nič nie je tak dobré, aby to nemohlo byť ešte lepšie.

Musím povedať, že sme po roku pôsobenia veľmi milo prekvapení, ako nás zamestnávatelia berú, nielen vďaka týmto rozhovorom, ktorých zatiaľ nebolo až tak veľa, ako by sme chceli.

Skromne si myslíme, že sme mnohým agentúram a spoločnostiam našli super ľudí a naopak, super ľuďom našli prácu, po ktorej túžili. Keďže je náš segment o ľuďoch, snažíme sa každej jednej ponuke, záujemcovi, či zamestnávateľovi pristupovať čo najviac osobne. Zrejme aj vďaka tomuto prístupu si nás trh obľúbil.

S: Aké máte s portálom plány do budúcna?

Ambiciózne. Na teraz môžeme prezradiť, že začiatkom roku 2020 by sme chceli spustiť firemné profily, vďaka ktorým budú mať zamestnávatelia oveľa väčší prehľad o ponukách a potenciálnych uchádzačoch. Bude to taký najväčší update od spustenia Pretlaku. Tiež by sme sa radi etablovali na českom trhu, z ktorého nám už teraz chodí viacero dopytov.

Pretlak

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 23:58