Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.12.2019, 13:45

Používateľ musí mať dôvod sledovať váš profil, hovorí Christian Trampedach, autor architektonického profilu s miliónom sledovateľov

Nevyhnutnosťou je podľa neho tiež konzistentnosť.

Používateľ musí mať dôvod sledovať váš profil, hovorí Christian Trampedach, autor architektonického profilu s miliónom sledovateľov
Zdroj: archív Ch.T.

Dán Christian Trampedach sa preslávil vďaka svojmu profilu na Instagrame. Profil @restless.arch nadobudol za menej ako tri roky 1,3 miliónové publikum a v súčasnosti sa tak v oblasti architektúry považuje za jedného z najväčších influencerov. Restless Architecture je instagramový časopis venovaný tomu najlepšiemu, čo architektúra na celom svete ponúka. V rozhovore jeho autor hovorí aj o tom, aké dôsledky bude mať skrývanie lajkov a ako vidí slovenskú architektúru. 

Prečo ste si vybrali architektúru?

Architektúra je mojou vášňou od detstva. Mal som však veľmi veľkú vášeň aj pre podnikanie a ekonomiku. Takže keď som sa musel rozhodnúť, čo s mojou kariérou, rozhodol som sa študovať na Copenhagen Business School-  bolo to všestrannejšie. Išiel som do toho s presvedčením, že by som v budúcnosti mohol tento titul použiť aj na prácu s architektúrou. Moje štúdium v odbore CBS v oblasti medzinárodného obchodu a politiky ma pripravili na založenie Restless Architecture.

Myslíte si, že je potrebné, aby spoločnosť zaoberajúca sa architektúrou investovala do Instagramu alebo do rozvoja Instagramového účtu? Čo to môže spoločnosti priniesť?

Instagram a sociálne médiá sú vo všeobecnosti pre spoločnosti dôležité, zahŕňa to aj tie, ktoré podnikajú v oblasti bývania, pretože je potrebné byť tam, kde je vaša klientela. A klientela je na Instagrame. Okrem prezentácie podniku sú sociálne siete miestom, kde si stále častejšie mladí profesionáli hľadajú pracovné miesta. Je to tiež reprezentatívne miesto pre ukážku nielen výsledkov, ale aj pracovného prostredia. Takže prítomnosť na Instagrame a sociálnych médiách sa stáva povinným prvkom v podnikaní - nielen z hľadiska marketingu a značky, ale aj z hľadiska náboru.

Aká je vaša rada pre architektonickú spoločnosť na vybudovanie dobrého profilu na Instagrame?

Nevyhnutnosťou je konzistentná téma. Cieľová skupina musí mať dôvod sledovať profil a angažovať sa. Ak je profil chaotický a nemá veľmi jasnú štruktúru, cieľová skupina bude zmätená a bude ťažké získať nové publikum a udržať si aktuálne.

Máte nejaké špeciálne obchodné partnerstvo s architektonickými spoločnosťami?

Väčšina mojich partnerstiev sa zameriava na poradenstvo na Instagrame. Pomáham firmám, architektom a dizajnérom optimalizovať ich úsilie na Instagrame . Predkladanie projektov je bezplatné, nie je však zaručené, že projekty budú zverejnené. Ak sú projekty v súlade s profilom Restless, je možné zaplatiť poplatok, vtedy ich zverejnenie garantujem.

Aké sú pre architektúru benefity jednotlivých sociálnych sietí? Viete to porovnať?

Rozhodne. Rôzne platformy slúžia na rôzne účely. YouTube je skvelý pre hĺbkový videoobsah, zatiaľ čo Instagram má byť aktuálny. To znamená, že Instagram je skvelý pre značky s vizuálnym charakterom, ale pre tvorbu pútavého obsahu je k dispozícii menej zdrojov. A Instagram má oveľa definovanejší účel ako Facebook a priemerná angažovanosť (a teda aj expozícia) je na Instagrame oveľa väčšia ako Facebook.

Predpokladám, že ste zachytili informácie o tom, že Instagram testuje, funkciu skrývania počtu lajkov. Čo to prinesie komerčným firmám a bežným používateľom?

Podľa môjho subjektívneho názoru sa domnievam, že bude klásť väčší dôraz na konverzáciu medzi ľuďmi, tj. na komentáre. To vytvára potenciál pre premyslenejšie využívanie platformy a väčšiu pridanú hodnotu pre obchodné značky. Pokiaľ ide o bežných používateľov, skrývanie srdiečok ochráni mládež pred závislosťou a tak zabráni pocitu, že niekto „nie je dosť dobrý“. Je tiež pravdepodobné, že ľudia budú mať tendenciu zverejňovať rôzne typy obsahu, čo by za normálnych okolností nebolo „vhodné“.

Počuli ste už o slovenskej architektúre?

Počul som, že začínate začleňovať udržateľnejšie prvky a že chcete zahrnúť cyklistiku ako dopravný prostriedok. Myslím, že je to skvelé! Pripomína mi to Kodaň. V posledných rokoch som tiež videl, že Bratislava sa začala zameriavať na oveľa modernejšiu estetiku nového rozvoja, ktorá kontrastuje s minulým komunistickým vplyvom.

Uverejňujete aj fotografie slovenskej architektúry?

Niekoľkokrát som predstavoval rezidenčné projekty zo Slovenska. Nediskriminujem na základe krajín- každá má vlastný architektonický štýl.

Čo ste sa naučili z Instagramu a z architektúry?

Naučil som sa, aká je dôležitosť vytvárania sietí a profesionálnych vzťahov. Dozvedel som sa tiež, že bez ohľadu na vek alebo zázemie, môžete mať slovo a platnú perspektívu. Pokiaľ ide o architektúru, nemám akademickú kvalifikáciu, ale pevne verím, že som do tohto odvetvia prispel z vonkajšej perspektívy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.