Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.01.2020, 16:55

IKEA chce byť dostupnejšia. Otvorí výdajné miesta v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline

Zákazníkom chce ponúknuť pohodlnejšie nakupovanie.

IKEA chce byť dostupnejšia. Otvorí výdajné miesta v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline
Zdroj: TASR/AP

IKEA má za sebou úspešný rok. V stredu 22. januára zverejnila na tlačovej konferencii výsledky za uplynulý finančný rok (1. 9. 2018 - 31. 8. 2019) a predstavila svoje plány na tento rok.

Obchodný dom IKEA v Bratislave navštívilo v uplynulom roku viac než 2,9 milióna ľudí, z ktorých 1,4 milióna tvorili platiaci zákazníci a celkový obrat spoločnosti IKEA Bratislava stúpol o 9,2 percenta na 117,1 milióna eur. V tomto roku IKEA chce byť pre zákazníkov dostupnejšia, plánuje otvoriť výdajné miesta v troch mestách: Nitre, Banskej Bystrici a Žiline.

„Neustále pracujeme na zlepšovaní našich služieb a dostupnosti pre čo najviac ľudí. Na to, aby sme splnili očakávania našich zákazníkov, investujeme do nových predajných kanálov, inovatívnych formátov obchodov a digitálnych platforiem,“ vysvetľuje Mounia El Hilali, generálna riaditeľka IKEA a riaditeľka v oblasti trvalej udržateľnosti pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.

„Aby sme dokázali vyhovieť aktuálnym potrebám našich zákazníkov, prechádzame najväčšou transformáciou v histórii značky IKEA. V posledných rokoch sme podnikli dôležité strategické kroky smerom do budúcnosti a sme si vedomí toho, že potrebujeme zohraný tím zamestnancov. To práve oni pomáhajú svojou expertízou, poradenstvom a odbornými znalosťami o bytovom zariadení zlepšiť životy ľudí a splniť ich sny o bývaní. Súčasťou vízie IKEA vytvárať lepši každodenný život pre čo najviac ľudí je aj záväzok prejsť do roku 2030 len na obnoviteľné a recyklované materiály, a splniť tak ciele v rámci stratégie IKEA Dobré pre ľudí a planétu," dodala El Hilali.

Nové výdajné miesta

V tomto roku sa IKEA zameria na to, aby zjednodušila nakupovanie on-line a v obchodných domoch ponúkla ďalšie digitálne riešenia. Ide o nové a vylepšené služby dopravy, montáže alebo napríklad inštalácie. „Obchodné domy IKEA zostávajú aj naďalej dôležitou súčasťou nášho podnikania a taktiež aj predmetom našich ďalších investícií. V minulom roku sme do obchodných domov investovali viac ako 500-tisíc eur,” uviedla Federica Barberis, obchodná riaditeľka pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.

V roku 2020 IKEA plánuje otvoriť v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline „neznačkové“ výdajné miesta, ktoré bude prevádzkovať externá spoločnosť. „Výdajné miesta zákazníkom ponúkajú možnosť vybrať si, kde a kedy si chcú objednávku vyzdvihnúť. To, že si dovezú výrobky domov sami, je cenovo dostupnou alternatívou k dopravnej službe,“ doplnila Federica Barberis. 

Nákupné správanie zákazníkov sa mení a zvyšuje sa záujem o nakupovanie cez internet. Internetové tržby minulý rok stúpli až o 60,7 percenta a návštevnosť webu IKEA.sk v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástla o 6,6 percenta. Koncom januára IKEA spustí nový responzívny web s vylepšenou funkciou vyhľadávania, aktualizovaným obsahom, ako aj novými kategóriami a filtrami.

Cirkulárna ekonomika

Cieľom IKEA je byť do roku 2030 úplne cirkulárnou spoločnosťou. IKEA všetky nové výrobky už od začiatku vyvíja tak, aby bolo možné ich upraviť, opraviť, opätovne použiť a znova predať, čím znižuje množstvo odpadu. Lokálne sa potom zameriava predovšetkým na dve oblasti. V tej prvej rieši to, ako predchádzať vzniku odpadu a ako zaistiť, aby všetok produkovaný odpad bol opäť využitý v dodávateľskom reťazci. Na Slovensku sa úspešne etablovala iniciatíva Druhý život látkam. Kolekciu ÅTERSTÄLLA tvorí osem výrobkov a vyrába sa zo zostatkových látok priamo z obchodného domu IKEA Bratislava, ktoré by inak skončili ako odpad. Vznikla v spolupráci s chránenou dielňou Dom Svitania v Jakubove. Najobľúbenejším výrobkom z kolekcie je darčeková taška na fľašu.

Druhou oblasťou je inšpirácia a zapojenie zákazníkov do cirkulárnej spotreby. Cieľom je poskytnúť zákazníkom vedomosti, inšpiráciu a služby, ktoré im pomôžu s predĺžením životnosti, zdieľaním, prenájmom alebo s opätovným predajom ich nábytku. „Chceme našich zákazníkov podporovať po celú dobu životnosti ich nábytku, nech už potrebujú čokoľvek, t.j. nech už sa jedná o udržanie perfektného stavu výrobku, potrebu náhradných dielov alebo keď chcú nábytok predať, prípadne darovať,“ vysvetlil Vladimír Víšek, manažér v oblasti trvalej udržateľnosti pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.

„V tejto oblasti sme už spustili iniciatívu Druhý život nábytku, v rámci ktorej môže zákazník spätne predať nepotrebný nábytok IKEA. Do budúcna hľadáme ďalšie služby a iniciatívy, o ktoré by sme mohli naše portfólio v tejto oblasti rozšíriť,“ dodal Víšek.

IKEA Bratislava v číslach:

  • obchodný dom IKEA navštívilo viac než 2,9 milióna ľudí 
  • 1,4 milióna tvorili platiaci zákazníci
  • na Slovensku sa predalo 15,6 milióna výrobkov
  • priemerná hodnota nákupu v obchodnom dome bola 69 eur, na internete až 408 eur
  • reštaurácia a bistro obslúžili približne 1,5 milióna zákazníkov
  • najväčším hitom sú mäsové guľôčky, ktorých sa za rok predalo 400 tisíc, stúpa aj predaj ich zeleninovej varianty
  • predalo viac než 22 tisíc vegánskych točených zmrzlín a vyše 90 tisíc vegetariánskych hotdogov. 
  • IKEA Bratislava aktuálne zamestnáva 415 ľudí, z toho je 52 percent žien, na manažérskych pozíciách pracuje 36 percent žien. Spoločnosť zaručuje rovnosť platov mužov a žien.
Zdroj: IKEA

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.