Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
31.01.2020, 09:35

Prieskum: Slovákom na ochrane súkromia v online záleží, veľa však o tejto téme nevedia

Na Slovensku sa prieskumu zúčastnilo viac ako 6 000 používateľov platformy Viber.

Prieskum: Slovákom na ochrane súkromia v online záleží, veľa však o tejto téme nevedia
Zdroj: Viber

Viber usporiadal prieskum v deviatich krajinách medzi viac ako štyrmi miliónmi svojich používateľov. Hlavnou témou prieskumu bola dôležitosť ochrany osobných údajov v digitálnej komunikácii.

Anketa bola realizovaná v oficiálnych komunitách Rakuten Viber na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku, Chorvátsku, Srbsku, Slovinsku a Grécku. Jej cieľom bolo zistiť, čo je pre používateľov v digitálnom prostredí dôležité. Na Slovensku sa prieskumu zúčastnilo viac ako 6 000 používateľov platformy.

Na otázku, aká dôležitá je ochrana osobných údajov, odpovedalo 68% používateľov zo Slovenska, že sa im táto otázka zdá dôležitá, veľa však o tejto téme nevedia. V celom regióne je to dokonca až 82% respondentov. Najviac sa o oblasť ochrany osobných údajov zaujímali respondenti z Poľska, Slovinska a Grécka. Pre českých a slovenských účastníkov ankety je to naopak menej dôležité.

Zdroj: Viber

​Používateľom bola tiež položená otázka, či im súčasná úroveň ochrany osobných údajov príde dostatočná. Tu sa len 25% respondentov domnieva, že je potrebné nastaviť nové pravidlá. Až 60% opýtaným súčasný stav vyhovuje. Pri používaní komunikačných aplikácií je pre slovenských používateľov najdôležitejšie, aby v aplikácii nedochádzalo k narušovaniu súkromia. Rovnako tak odpovedali účastníci prieskumu v Bulharsku a Grécku. 

Zdroj: Viber

​​Posledná otázka sa týkala priamo komunikačnej platformy Rakuten Viber a podľa výsledkov sa viac ako 90% respondentov v celom regióne domnieva, že používanie aplikácie je bezpečné.

„Našim cieľom je vytvárať bezpečné prostredie pre modernú komunikáciu používateľov s maximálnym rešpektom k ochrane ich osobných informácií. Vzhľadom na to, že je naša spoločnosť jednou z popredných digitálnych spoločností, je pre nás otvorená diskusia s našimi užívateľmi na túto tému veľmi dôležitá. Ide o najprirodzenejší spôsob, ako zistiť, aké majú potreby a čo je pre nich dôležité," povedal Atanas Raykov Senior Director Business Development EEMENA v spoločnosti Rakuten Viber.

 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.