Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.03.2020, 09:35

Šéf cestovky Bubo poburuje videom o koronavíruse: Hovorí, že v marci budú na Slovensku umierať ľudia

Odborníci na reklamu sa búria, hovoria o strate súdnosti a zdevastovaní značky.

Šéf cestovky Bubo poburuje videom o koronavíruse: Hovorí, že v marci budú na Slovensku umierať ľudia

Šéf cestovateľskej spoločnosti Bubo Travel vzbudil pohoršenie v rade marketingových odborníkov, ale aj bežných ľudí. "Podarilo" sa mu to videom, v ktorom láka ľudí, aby vycestovali do zahraničia, a tak sa ochránili pred koronavírusom.

A nielen to, odborníci na marketing a reklamu na sociálnych sieťach kritizujú neetickosť tohto videa. Tvrdia, že sa do zapíše do dejín ako veľmi nevhodný príklad reklamy. Okrem iného v ňom Ľuboš Fellner hovorí: "Na Slovensku budú v marci umierať ľudia...rada, ktorú nemôžu dať žiadni politici svojim voličom chudobným, ale ja to elite Slovenska, ktorá s Bubom cestuje, ponúknuť môžem. Teraz je ten čas, vyberte si svoj zájazd, zažite tú najlepšiu dovolenku."

Video cestovnej kancelárie má na Youtube odstránené komentáre, takto vyzerá:

Šéf cestovky tvrdí aj to, že klienti Bubo Travel nikdy neochoreli na tropickú chorobu a nie je to náhoda. "Keď ste silní, najedení a vyspatí, koronavirus prejde okolo, ale nenakazí vás", odporúča MUDr. Fellner.

"V reklame existuje spôsob ako využiť niečo negatívne v svoj prospech," hovorí dlhoročný odborník na reklamu a marketing Róbert Slovák, majiteľ agentúry Róbert Slovák a jeho priatelia. "Táto kreatívna metóda ťaží z toho, že ak ste napríklad dvojka na trhu, musíte sa snažiť viac, ako líder - toto použila požičovńa áut Avis. Ale využívanie strachu z nákazy, paniky či dokonca úmrtia  ako nástroja na motiváciu predaja produktu či služby je nevhodné a kontraproduktívne. Toto video sa zapíše do učebníc reklamy ako príklad na to, ako sa reklama nemá robiť, ak nechcete svoju značku zdevastovať," vysvetľuje Slovák. 

Šéf cestovky Ľuboš Fellner medzičasom nahral ďalšie video, v ktorom vysvetľuje, ako to vôbec myslel. "V Bubo robím už tridsať rokov, s takými ochoreniami ako je koronavírus sa stretávam veľmi pravidelne," hovorí Fellner v novom videu. Ako príklad uvádza SARS, či mexickú prasaciu chrípku.

"TIež sa písalo o tom, že nastane koniec sveta, keď som bol úplne zúfalý tak som pred piatimi rokmi zorganizoval "Ebola tour", chcel som dokázať, že rozumný cestovateľ neochorie, preto sme sa v najväčšej Ebole vybrali do tých krajín. Samozrejme, nikto neochorel." To je jeden z citátov. Šéf Bubo Travel zároveň obhajuje aj to, že prečo agentúra robí pre "elitu národa" a prihovára sa mladým, ktorí sa podľa neho koronavírusu nemusia obávať.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.