Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.03.2020, 10:55

Zuckerberg spustil zbierku pre WHO. Prispievať je možné prostredníctvom Facebooku

Nástroj na darovanie uľahčuje spôsob poskytnutia finančných prostriedkov.

Zuckerberg spustil zbierku pre WHO. Prispievať je možné prostredníctvom Facebooku
Zdroj: Facebook

Šéf americkej spoločnosti Facebook od vypuknutia koronavírusu aktívne pracuje na tom, aby bola sociálna sieť pre jej používateľov prínosom a zdrojom aktuálnych informácií.

Ešte minulý týždeň oznámil, že v rámci svojej charity venuje dve diagnostické zariadenia v San Franciscu. Prístroje by mali pomôcť rýchlejšie identifikovať obyvateľov nakazených vírusom COVID-19. S dotáciou na diagnostické zariadenia pomôže aj Bill Gates.

Zuckerberg sa rozhodol podporiť Svetovú zdravotnícku organizáciu (WHO) aj finančne. Oznámil to na svojom oficiálnom facebookovom profile: „Mnoho ľudí nám povedalo, že chcú pomôcť v boji proti koronavírusu, ale nie sú si istí ako. V spolupráci s Nadáciou OSN a WHO sme sa preto dohodli na zriadení COVID-19 Solidarity Response Fund, do ktorého môže ktokoľvek prispieť.“ Uviedol tiež, ako bude naďalej finančne pomáhať a na záver príspevku zakladateľ Facebooku poďakoval všetkým, ktorí sa snažia minimalizovať dopad pandémie.

Nástroj na darovanie spustil Facebook v priebehu minulého roka. Prispievanie je jednoduché a výška príspevku je ľubovoľná. Po otvorení sociálnej siete Facebook k donorstvu vyzve každého používateľa. 

Zdroj: Facebook

Ďalšie opatrenia Facebooku v súvislosti s koronavírusom:

  • Zákaz reklám na rúška. Sociálna sieť sa snaží ochrániť ľudí pred podvodníkmi, ktorí za zvýšené ceny predávajú ľuďom rúška, či iné ochranné zariadenia.

  • Platforma na najvyššej pozícií v news feede umiestnila príspevok so základnými informáciami a prepojením na stránku ministerstva zdravotníctva danej krajiny.
Zdroj: Reprofoto/ Facebook
  • Pri vyhľadávaní „coronavirus“ používateľov odkazuje na oficiálnu stránku WHO. Platí to pre Facebook aj Instagram.
  • Pridáva tiež príspevky, v ktorých vyzýva, aby ľudia dbali na svoje zdravie a aj na svojich blízkych a informovali sa opäť na oficiálnej stránke WHO.
  • Zuckerberg na podporu šírenia pravdivých informácií ponúkol WHO priestor na akékoľvek množstvo reklamy zadarmo.
  • Vyvíja tiež nástroje, ktorými by efektívnejšie eliminoval množstvo fake news a hoaxov šíriacich sa sociálnymi sieťami patriacimi jeho spoločnosti.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.