Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.04.2020, 06:00

Virtuálne konferencie sú obrovskou príležitosťou pre firmy, tvrdí riaditeľ pre komunikáciu v Slido

Juraj Holub v rozhovore hovorí aj o tom, ako museli zmeniť firemnú stratégiu.

Virtuálne konferencie sú obrovskou príležitosťou pre firmy, tvrdí riaditeľ pre komunikáciu v Slido
Zdroj: archív J. Holuba

Tri štvrtiny zákazníkov využívalo Slido na interaktivitu počas živých meetingov. V jednom momente v súvislosti s pandémiou konferenčný segment úplne zastal a tak sa aj Slido muselo presunúť do online prostredia. Netrvalo dlho a minulý týždeň dosiahli magickú hranicu- participovali na 10 000 eventoch za týždeň. Juraj Holub tvrdí, že sa im v súvislosti s koronakrízou otvorila väčšia brána do firemných meetingov. Rozprávali sme sa s ním aj o tom, ako vidí vývoj trhu a ako si predstavuje zmeny v konferenčných meetingoch či eventoch.

S: V jednom okamihu sa zrušili niekoľko mesiacov naplánované eventy na celom svete kde ste participovali. Ako ste sa so situáciou v Slido vyrovnali? 

Posledná väčšia konferencia, ktorá používala Slido sa konala na začiatku marca. Odvtedy akoby uťalo a celý konferenčný segment absolútne zastal.

Množstvo event organizátorov stálo a stále stojí pred otázkou, čo ďalej. Momentálne sú možné tri cesty, do ktorých sa môžu pustiť. Jedna je úplné zrušenie eventov- takto sa zrušila jedna z najväčších konferencií v Austine s názvom South by Southwest. Bol to obrovský šok, lebo samotná konferencia prináša mestu Austin v Texase okolo 300 miliónov ročne. Naozaj to prestala byť sranda. Toto bola jedna z takých tých obetí toho, že sa niektoré konferencie postupne rušili.

Druhá možnosť, ktorú organizátori konferencií robia je, že sa presúvajú na jesennú sezónu- väčšina z nich sa presunula na september alebo október. Nad nimi ale stále visí otáznik. Treťou možnosťou je presunutie do virtuálneho prostredia v podobe virtuálnej konferencie alebo série seminárov.

Odkedy vypukla koronakríza, začali sme intenzívnejšie sa pozicioningovať a marketingovo komunikovať, že Slido sa dá využívať aj v online prostredí.

S: Myslíte si, že konferencie presunuté do online budú mať rovnaký zásah resp. počet záujemcov?

Niektorí klienti hovoria dokonca o náraste v počte účastníkov, v porovnaní so živými eventami. Skúsenosť z našej vlastnej kuchyne je, že keď sme organizovali prvú virtuálnu konferenciu pre našich používateľov, zaznamenali sme štvornásobný nárast. Väčšinou sú to stretnutia približne 50 ľudí, v online sme ich mali 200. Virtuálne konferencie sú obrovskou príležitosťou pre firmy, ako dosiahnuť oveľa väčšie publikum. Tým, že odpadáva množstvo bariér v podobe cestovania, času a ďalších nákladov spojených s fyzickou účasťou, záujem je zdá sa aj z tohto dôvodu väčší.

S: Môžete teda povedať, že sa momentálna situácia z časti naklonila vo váš prospech?

Nerád by som to takto pomenoval. Na krízovom meetingu sme sa museli rozhodnúť čo ďalej s našim eventom, vlastne sme stáli pred rovnakou dilemou ako naši klienti. Museli sme vymyslieť plán B, ktorý bude fungovať. Nakoniec sa ukázalo, že fungoval štyrikrát lepšie ako plán A.

S: Rozhodli ste sa aj na základe týchto prvotných rozhodnutí pre zmenu stratégie?  Ako sa zmení vaše fungovanie v Slido?

Slido ako nástroj na interakciu pokrýva tri segmenty. Konferenčný segment predstavujeme približne 25 percent biznisu, zvyšných 70 percent je zameraných na využívanie Slido pre online celofiremné alebo tímové meetingy, a v piatich percentách je Slido nástroj na výučbu.

Čiže približne tri štvrtiny našich zákazníkov využívali Slido na interaktivitu počas živých meetingov. Tam došlo k obrovskému posunu tým, že bola väčšina firiem nútená začať fungovať na diaľku, tak aj svoje mítingy presunula do online prostredia. Vo virtuálnom prostredí je interakcia ešte dôležitejšia kedže ako účastník alebo prezentujúci neviete čítať výraz tváre, či energiu v miestnosti. Technológia a vďaka nej získaná spätná väzba nahrádza presne tieto chýbajúce elementy.

S: Zmenilo sa v momentálnej situácii percentuálne rozloženie zamerania?

Zmenilo aj nezmenilo. Slido ako produkt bol primárne využívaný v živom prostredí. Odkedy vypukla koronakríza, začali sme intenzívnejšie sa pozicioningovať a marketingovo komunikovať, že Slido sa dá využívať aj v online prostredí. Ono sa to dialo už aj pred tým, akurát nás súčasná situácia donútila urýchliť tento trend.

S: Ako ste na tom teda aktuálne? 

Momentálne máme v počet sign-upov (čo je náš ukazovateľ dopytu) každý týždeň rekordné čísla. Minulý týždeň sme prekročili magickú hranicu 10 000 eventov za týždeň. Veľmi sa tešíme, že aj v online prostredí vidia ľudia zmysel využívania Slido.

Zdroj: SLIDO

S: To je pre vás dobrý ukazovateľ toho, že máte veľký potenciál aj v online svete.

Určite, najmä sa nám otvorila ešte väčšia brána do firemných meetingov.

Vo virtuálnom prostredí je interakcia ešte dôležitejšia kedže ako účastník alebo prezentujúci neviete čítať výraz tváre, či energiu v miestnosti

S: Museli ste v porovnaní so situáciou predtým na niečom viac zapracovať?

Veľmi veľa energie vkladáme do edukácie zákazníkov. Klienti Slido poznajú zo živých stretnutí no vo virtuálnom prostredí je to pre množstvo z nich úplne nová doména.

Minulý mesiac bol pre veľa firiem plný ekonomickej ale aj technologickej neistoty. Množstvo spoločností muselo z týždňa na týždeň presunúť firmu do virtuálneho prostredia a s tým vyriešiť aj ako komunikovať na diaľku. To bola pre nich veľká neznáma.

Klienti potrebovali predovšetkým vyriešiť technickú infraštruktúru a nástroje na komunikáciu ako Zoom či Microsoft Teams.

Slido je nadstavbou na spomenuté videokonferenčné platformy. Klientov sme museli edukovať ako používať Slido v spojení s týmito nástrojmi a zároveň im poradiť ako efektívne viesť meetingy na diaľku aj z tej prezentačnej stránky.

S: Aká je vaša pridaná hodnota oproti Zoom? Čo viac ponúkate?

Túto otázku dostávame od množstva zákazníkov. Pýtajú sa prečo by mali využívať Slido, keď je chatovanie či iný nástroj priamo v Zoom.

Diferencujeme sa v niekoľkých oblastiach. Prvou je možnosť zbierania otázok ešte pred začatím meetingu. Cez link na Slido event sa vedia účastníci pripojiť a dopredu prispievať otázkami. Ďalšou výhodou je, že všetky otázoky a reakcií sú dostupné aj po ukončení meetingu. Na linku sa k tomu účastníci vedia vrátiť. Celý cyklus eventu sa preto akoby predlžuje. Toto nemajú komunikačné platformy podchytené.

Ďalej sa výrazne odlišujeme aj rozmanitosťou hlasovania a spôsobom zobrazovania výsledkov. Na celej obrazovke účastníci hovoru vidia, ako sa im zobrazujú výsledky alebo word cloud, teda zhluk slovíčok, a ako sa to všetko v reálnom čase mení.

Zdroj: SLIDO

S: Akú máte víziu do budúcnosti? Kam bude Slido smerovať?

Začal by som tým, že trend práce na diaľku tu bol, iba nebol rozšírený vo väčšine spoločností. To, čo sa udialo v momentálnej situácii je, že s prácou spojené meetingy a celkovo komunikácia na diaľku bude jednoznačne mainstreamovejšia a dostane sa do povedomia oveľa viac firmám.

Tento prechod prináša ruka v ruke obrovské benefity pre zamestnanca aj zamestnávateľa. Výrazne stúpa produktivita vo firme a dochádza k zmazaniu fyzických hraníc. Firma nebude obmedzená vzdialenosťou, keďže vie zamestnať špecialistu z Ukrajiny či z Ameriky. Je fascinujúce vidieť, ako môžu firmy týmto spôsobom expandovať a prispôsobiť sa fungovaniu na diaľku.

Našou misiou, ktorá trvá naďalej pod založenia Slido, je pomoc ľuďom dostať z mítingov, či prezentácií čo najviac. Interakcia, keď človek pracuje v izolácii sa teraz stáva oveľa dôležitejšou. A tu by sme chceli pokračovať v našej misii a pomáhať lepšie spájať ľudí aj vo virtuálnom prostredí.

S: Ako predpokladáte, že sa zmení eventový trh?

Konferenčný segment prejde veľkou transformáciou. Jednou z vecí, na ktorú sa ľudia organizátorov pýtajú, je dôvod na zatvorenia stovky ľudí do jednej miestnosti a nechanie ich pasívne počúvať prezentujúcich, namiesto toho, aby si to pozreli online. Keď už sa ľudia raz stretnú fyzicky, chcem veriť tomu, že sa bude viac prihliadať na to, aby spolu strávili čas a spolupracovali. Vtedy by mal byť dôraz na workshopy, brainstorming a budovanie vzťahov. Pasívne počúvanie môže zostať v online priestore.

Viem si predstaviť, že jeden deň budú záujemcovia pozerať prednášky online a na druhý deň bude networking naživo. A to nehovorím o tom, že livestreaming sa stane súčasťou akejkoľvek konferencie a odpadne strach organizátorov, že streamovanie online by mohlo kanibalizovať podujatie.

Verím, že súčasná kríza, ktorá je ťažká, bude mať pozitívny dopad na naše stretávanie na konferenciách. 

Slido ponúka nástroj, prostredníctvom ktorého môže publikum s prezentujúcim anonymne komunikovať. Okrem kladenia otázok je možné aj prezerať si všetky otázky a následne za ne zahlasovať. Prednášajúcemu sa potom otázky zobrazia v logickom poradí, aby vedel lepšie rozoznať, ktoré otázky sú relevantné a ktoré otázky chce mať publikum zodpovedané. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.