Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.05.2020, 13:48

Prieskum: V karanténe rekordne rástol záujem Európanov o online zážitky

Okrem videohovorov so svojimi blízkymi, ktoré uviedlo 75 percent respondentov, bolo najpopulárnejším virtuálnym zážitkom sledovanie predplatených internetových televízií alebo filmových služieb.

Prieskum: V karanténe rekordne rástol záujem Európanov o online zážitky
Zdroj: Freepik

Internetové nákupy prekonali v období karantény všetky ostatné spôsoby utrácania peňazí. Nadpolovičná väčšina (57 percent) európskych spotrebiteľov uviedla, že na internete nakupujú viac ako predtým. Aj poskytovatelia virtuálnych zážitkov, ako sú lekcie fitness, sledovanie televízia a filmov alebo internetové vzdelávacie kurzy, zaznamenali počas obmedzenia pohybu rekordné počty predplatiteľov. Svoje výdavky za virtuálne zážitky zvýšil približne každý tretí Európan (30 percent). Vyplýva to z aktuálneho prieskumu medzi európskymi spotrebiteľmi spoločnosti Mastercard.

Okrem videohovorov so svojimi blízkymi, ktoré uviedlo 75 percent respondentov, bolo najpopulárnejším virtuálnym zážitkom sledovanie predplatených internetových televízií alebo filmových služieb ako Netflix či Amazon Prime Video (58 percent Európanov). Nasledovali online komédie alebo stand-up predstavenia (36 percent), online koncerty (32 percent), videohry (31 percent) a online kurzy varenia alebo online recepty (30 percent).

Viac ako štvrtina opýtaných online cvičila (26 percent) a až 24 percent ľudí v Európe virtuálne navštevovalo múzeá a pamiatky.

Podľa prieskumu sa aktuálna situácia odzrkadlila aj vo väčšej štedrosti: viac ako štvrtina respondentov (28 percent) uviedla, že v poslednom mesiaci venovala prostredníctvom  online prevodov prostriedky na dobročinné účely, pričom pre 14 percent respondentov to bolo prvýkrát.

Čas, ktorý ľudia po celej Európe trávia v súčasnosti doma, vnímajú aj ako príležitosť získať za pomoci online kurzov nové zručnosti. Takmer dve pätiny (37 percent) respondentov začali využívať online bankovníctvo, viac ako štvrtina (28 percent) sa učí ako dbať o svoje zdravie a objednávať si lieky online a takmer tretina (31percent) sa s pomocou internetových kurzov učí variť. Každý desiaty človek sa podľa prieskumu učí programovať, sedem percent využíva internet na výuku hry na hudobný nástroj a 14 percent respondentov si dokonca našlo online kurz kaderníctva.

Všetci sa pochopiteľne snažíme existujúcej situácii prispôsobiť a s tým súvisí i väčšie množstvo internetových nákupov. To sa týka nielen základných potrieb, ale tiež virtuálnych zážitkov – od sledovania filmov po lekcie fitnessu. Ťažké časy často vynesú na povrch to najlepšie, čo v ľuďoch je.  Môže nás tak hriať pri srdci nárast počtu tých, ktorí v tejto dobe venujú peniaze na dobročinné účely, rovnako ako s potešením sledujeme, koľko ľudí sa učí využívať internet a možnosti online sveta v svojich každodenných životoch. Ľudia teraz potrebujú prístup k digitálnej ekonomike viac ako kedykoľvek predtým,“ uviedol Mark Barnett, prezident európskeho zastúpenia spoločnosti Mastercard.

Okrem nárastu množstva ľudí, ktorí na internete nakupujú základné potreby (o celých 36 percent) sa pomerne výrazne zvýšil záujem aj o iné produkty, ako sú napríklad knihy (32 percent), strojčeky na vlasy (19 percent) alebo činky a podložky na jogu (13 percent).

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že nákupné správanie na internete do značnej miery kopíruje správanie v reálnom svete: štyri pätiny (81 percent) tých, ktorí v kamenných obchodoch vyhľadávajú zľavové akcie, sú ochotní tráviť hodiny hľadaním najvýhodnejších ponúk aj na internete a dve tretiny tých, ktorí v reálnom svete tovar viac prezerajú vo výkladoch, ako nakupujú, uviedli, že si pravidelne zhotovujú zoznamy prianí, hoci nie vždy tovar na nich skutočne kúpia. Polovica z nakupujúcich uviedla, že na internete zostávajú verní značkám z kamenných obchodov.

Výrazná väčšina (87 percent) opýtaných uviedla, že si dáva pozor na to, čo a kde na internete nakupuje a 65 percent uviedlo, že majú obavy z toho, že sa stanú obeťami internetového podvodu. V snahe o čo najvyššiu mieru bezpečnosti pri nakupovaní online sa štyri pätiny (81 percent) európskych spotrebiteľov obracia radšej na im známych predajcov, 80 percent kontroluje skúsenosti predchádzajúcich zákazníkov a tretina (31 percent) nového alebo neznámeho predajcu pred nákupom kontaktuje.

10 najpopulárnejších zážitkov v období obmedzenia pohybu vonku

  1. 75 percent respondentov pravidelne komunikuje pomocou videohovorov s rodinnými príslušníkmi, priateľmi alebo kolegami z práce
  2. 58 percent využíva predplatné internetové televízie alebo filmové služby, ako je napr. Netflix či Amazon Prime Video
  3. 36 percent sleduje online komédie alebo stand-up predstavenia
  4. 32 percent sleduje online koncerty
  5. 31 percent hrá online videohry
  6. 30 percent sleduje online kurzy varenia alebo online recepty
  7. 26 percent sa účastní online fitness lekcií
  8. 24 percent absolvuje virtuálne prehliadky múzeí či iných zaujímavých miest
  9. 22 percent sa online učí cudzí jazyk
  10. 20 percent sa s priateľmi zúčastňuje online kvízov

10 najžiadanejších druhov tovaru v období obmedzenia pohybu vonku

  1. Knihy (32 percent)
  2. Kuchynské potreby (22 percent)
  3. Farby na vlasy (19 percent)
  4. Doskové hry (18 percent)
  5. Hlavolamy (17 percent)
  6. Strojčeky na vlasy (15 percent)
  7. Počítače/elektronika (13 percent)
  8. Vankúše (13 percent)
  9. Činky / cvičebné pomôcky (13 percent)
  10. Potreby pre umelecké a ručné práce (12 percent)

Na vykonanie online prieskumu medzi 12 500 respondentami využila spoločnosť Mastercard externého dodávateľa, nezávislú spoločnosť Fly research. Prieskum prebehol medzi 4. a 11. májom 2020 v pätnástich krajinách. Respondenti boli zástupcovia oboch pohlaví všetkých vekových kategórií nad 18 rokov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.