Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.07.2020, 15:55

Unilever plánuje výrazne posilniť investície do reklamy v druhej polovici roka

Spoločnosti vrástli počas pandémie online tržby o takmer polovicu.

Unilever plánuje výrazne posilniť investície do reklamy v druhej polovici roka
Zdroj: Unilever

Potom ako Unilever z dôvodu pandémie v prvom polroku znížil výdavky do reklamy, v druhej polovici roka ich plánuje výrazne posilniť.

FMCG gigant znížil v prvej polovici roka výdavky do reklamy o jeden percentuálny bod - na marketing bežne investuje 3,5 percent zo svojho obratu. Unilever napríklad znížil investície do značky a marketingu v prvej polovici roka o 40 percent pri potravinách, pri zmrzline o 30 percent, ale zvýšil napríklad výdavky v kategórii čistenie pleti a hygiena. Z geografického pohľadu, znížil v Číne výdavky o 15 percent v prvej polovici roka, v druhej polovici roka sa ich chystá navýšiť o 16 percent, uviedol Marketing week. 

"Veľmi dynamicky sme prispôsobili naše výdavky do reklamy, prispôsobovali sme ich na týždennej báze podľa toho ako na Covid-19 reagovali jednotlivé krajiny a ako sa menilo správanie spotrebiteľov," povedal o situácii týkajúcej sa prvého polroka finančný riaditeľ spoločnosti Graeme Pikathly.

Spoločnosť pozastavila svoje výdavky tam kde by miestne podmienky zaznamenali stratu investícií a presmerovala ich tam, kde to malo význam. Unilever tiež tvrdí, že napriek poklesu výdavkov sa účinnosť jej reklamy v prvom polroku zvýšila.

Finančný riaditeľ tiež potvrdil, že spoločnosť Unilever plánuje výrazne investovať do reklamy a marketingu v druhej polovici roka, keď sa zákazníci naučia s Covid-19 žiť. Spoločnosť plánuje podporiť tie produkty, ktoré sú prispôsobené v tej situácii, v akej sa momentálne nachádzame.

Spoločnosť Unilever zdá sa zvládla pandémiu lepšie ako predpokladala. Základné tržby jej klesli o 0,1 percentov prvom kvartáli a o 0,3 percentá v druhom kvartáli. Napríklad predaje v Európe sa znížili o 4,5 percent v druhom kvartáli pri zmrzline, segmente potravín a starostlivosti, ale v Severnej Amerike narástli o 9,5 percent.

Spoločnosti vzrástol online predaj. Tu tržby medziročne vzrástli o 49 percent a dosiahli tak 8 percent celkových tržieb. Na porovnanie - v minulom roku za to isté obdobie to bolo 6 percent. V Unileveri neočakávajú, že sa tieto čísla vrátia na úroveň spred korony.

Napriek relatívne pozitívnym výsledkom Unilever upozorňuje, že cesta z pandémie nebude jednoduchá. Finančný riaditeľ popísal situáciu ako "dva kroky dopredu a jeden dynamický naspäť". Z prichádzajúcou recesiou sa hodnota a cena sa stanú opäť oveľa dôležitejšie.

 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.