Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.08.2020, 09:14

Nákupný čas a frekvencia nákupu toho o nákupnom správaní Slovákov veľa prezradia

Ako často chodia Slováci nakupovať? Pygmalios porovnal nákupné správanie Slovákov a Francúzov.

Nákupný čas a frekvencia nákupu toho o nákupnom správaní Slovákov veľa prezradia
Zdroj: Pixabay

Pygmalios sa pozrel na dáta o tom, ako často chodia Slováci nakupovať, ktoré dni preferujú a čo to znamená z hľadiska spotrebiteľa. Sme národ akciový? Nakupujeme rýchlo a často alebo robíme skôr väčšie nákupy raz do týždňa?

Znamená dlhší nákup viac položiek v košíku?

Retaileri využívajú rôzne triky na to, ako spomaliť nákup od rozloženia regálov, prekážky až po podlahu s umiestnením kolmo, aby človek mal podvedome pocit, že musí spomaliť alebo zmeniť smer. Niektoré obchody dokonca nútia človeka absolvovať trasu bez možnosti skrátiť si cestu cez uličku. Teória hovorí, že o čo viac predĺžite zotrvanie zákazníka v obchode, o to väčší nákupný košík alebo ATV (Average Transaction Value) dosiahnete. Taktiež tento fakt zvyšuje pravdepodobnosť tzv. upsell, resp. možnosti, že nakúpite dobre umiestnený tovar aj napriek tomu, že ste o ňom neuvažovali.

Dĺžka nákupu sa však líši podľa mesta, typu obchodu či podľa typu prevádzky. Je rozdiel, či je obchod samostatne stojaca prevádzka alebo prevádzka v obchodnom centre, kam si ľudia chodia často urobiť skôr spontánny alebo efektívny nákup.

Experiment s nákupným časom

To, že nákupný čas ovplyvňuje veľkosť nákupu, potvrdilo viacero výskumov. Nie je to však pravidlo, záleží aj od typológie nákupu a typu nakupujúceho. Tzv. quick shopper totiž uprednostňuje rýchle efektívne nákupy a umelé predl

Nedozvedeli ste sa všetko?

Vyskúšajte digitálne predplatné a dočítajte článok až do konca.
len za
1€!

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.