Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
18.09.2020, 18:00

Zlatý klinec 2020: Filip patrí Vladovi Kurekovi

Cenu za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu udeľuje klub top kreatívcov združených v ADC (Art Director's Club).

Zlatý klinec 2020: Filip patrí Vladovi Kurekovi
Zdroj: archív

Ocenenie Filip udeľuje Art Director's Club Slovensko (ADC) kreatívnej osobnosti za výnimočný prínos v kreativite slovenskej reklamy v uplynulom roku. Je súčasťou ocenení odovzdávaných na Zlatom klinci, najvýznamnejšej reklamnej súťaži na Slovensku.

Tento rok si významné ocenenie prevzal Vlado Kurek, kreatívny riaditeľ z agentúry TRIAD.

Najvýraznejšou prácou Vlada Kureka je kampaň Slovensko žije všetkými farbami, ktorá získala na Zlatom klinci 2019 Grand Prix. Prácu pripravila agentúra TRIAD pre klienta Absolut.

Slovensko žije všetkými farbami bodovalo aj na zahraničných súťažiach, kde práca získala strieborné ocenenie na EuroEffie 2019 a z medzinárodnej súťaže New York Festivals v minulom roku si odniesla bronz.

Kampaň zaujala aj porotu súťaže Effie 2019, ktorá jej udelila zlatú Effie v kategórii Digital a bronz v kategórii FMCG. Na Zlatom klinci 2019 okrem najvyššieho ocenenia Grand Prix, získala kampaň dva zlaté a dva strieborné Klince a štyri bronzové Klince.

Kurek si kredit pripísal aj za úspešné kampane 17. november a  Tváre slobody pre spoločnosť O2. V TRIAD-e sa podieľal aj na oceňovaných prácach S Birellom nenafúkaš alebo Dychová skúška, Všetko bude.online s Websupportom či Magic Mirror.

Vlado Kurek minulý rok získal aj špeciálne ocenenie Top Creative Director 2019. Magazín Stratégie ho udeľuje v rámci súťaže Agentúra roka. V predchádzajúcom roku, takisto od magazínu Stratégie, získal Kurek titul Top Copywriter 2018.

Kto už ocenenie Filip získal?

Ocenenie Filip udeľuje ADC od roku 1997. Hneď prvé dva roky ho získal režisér Juraj Johanides. V roku 1999 získali cenu creative director Milan Hladký a art director Rasťo Michalik, ktorý prestížne ocenenie získal aj v roku 2010. Hladký aj Michalik v tom čase pôsobili v Juraj Vaculik Creative Studio.

Rok 2001 patril Vladovi Struhárovi a rok 2002 Jurajovi Vaculíkovi z vtedajšej agentúry Juraj Vaculik Creative Studio.

Nasledujúce štyri roky patrili dvom agentúram. Najprv dva roky po sebe agentúre Wiktor Leo Burnett, v ktorej dostali cenu Peter Kačenka a Vlado Slivka, ktorý v tom čase v agentúre pôsobil. A v roku 2005 a 2006 získala cenu agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Putovala do rúk Rasťa Uličného a Jozefa Chmela. 

Peter Darovec z Istropolitana Ogilvy dostal cenu v roku 2007. Kameraman Juraj Chlpík dostal významné ocenenie v roku 2008 a režisér Jonáš Karásek z agentúry GunPowder bol ocenený v roku 2009.

Michal Pastier zo Zaraguzy si za svoju prácu zaslúžil Filipa v roku 2011 a v roku 2012 cenu získala opäť agentúra Wiktor Leo Burnett, v ktorej vtedy pôsobil Peter Ižo

V roku 2013 putovalo ocenenie do rúk Rada Olosa z Istropolitana Ogilvy a v roku 2014 do rúk režiséra Romana Valenta.

Na Zlatom klinci v roku 2015 získal ocenenie Filip Matúš Bence a v roku 2016 Bohumil Dohnal, v tom čase pôsobiaci v agentúre MADE BY VACULIK.

V roku 2017 boli ocenení dvaja kreatívci z agentúry Wiktor Leo Burnett- Štefana Andrejco a Martin Keder.

Rok 2018 patril Martinovi Woskovi, taktiež z TRIAD-u.

Minulý rok si ocenenie odniesol Peter Rajčák, kreatívny riaditeľ z agentúry Effectivity POWERED BY PUBLICIS.

Zlatý klinec 2020 v tomto roku podporili:
  • Generálny partner: Slovenská sporiteľňa
  • Partneri: Bittner, Eallin Nomad, Heineken Slovensko - Zlatý bažant, Zoznam.sk

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.