Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
28.10.2020, 14:14

Prieskum: Vianočné nákupy sa budú niesť v znamení efektívneho míňania

Vyplýva to z prieskumu Heureky.

Prieskum: Vianočné nákupy sa budú niesť v znamení efektívneho míňania
Zdroj: Heureka

Vianoce sa nezadržateľne blížia a spolu s nimi aj hektické dni plné nakupovania darčekov. Dáta od nákupného radcu Heureka ukazujú, že tohtoročné Vianoce sa budú niesť v znamení výhodných online nákupov.

Šetrenie bolo jednou z pálčivých tém tohto roka, ale zdá sa, že Vianoc sa kríza nedotkne. Internetový prieskum ukazuje, že výdavky Slovákov na darčeky budú porovnateľné s minulými rokmi. Čo sa ale zmení, bude typ darčekov, ktoré ľudia nájdu pod stromčekom. „Tohtoročné Vianoce budú skôr o praktických veciach než o luxusných doplnkoch. Veľkou témou bude tiež zdravý životný štýl a túžba trošku si to doma spríjemniť,” vysvetľuje šéf Heureky Tomáš Braverman. 

Tieto nákupy vyjdú najviac Slovákov, 32 percent, na 100 až 250 eur. Za nimi nasleduje štvrtina (24 percent), ktorá očakáva, že vianočné nákupy ich vyjdú na 30 - 100 eur. Menej ako 9 percent sa chystá minúť menej ako 30 eur a len 5 percent Slovákov plánuje minúť viac ako 700 eur. Muži sú pri vianočných nákupoch extrémnejší ako ženy. Viac mužov ako žien sa chystá na Vianoce minúť menej ako 30 eur a zároveň sa viac mužov ako žien chystá minúť nad 700 eur.

Rovnaký prieskum sa konal aj u našich českých susedov. Tí sa na Vianoce chystajú minúť o niečo viac ako my. Viac ako tretina (36 percent) Čechov plánuje na darčeky minúť 5 až 10-tisíc korún, približne 200 až 400 eur. Štvrtina Čechov očakáva, že vianočné nákupy ich vyjdú v rozmedzí 3 až 5-tisíc korún, teda približne 120 – 200 eur.

Celý rok 2020 prial internetovým nákupom a inak tomu nebude ani počas Vianoc. Väčšina vianočných nákupov sa tento rok odohrá online. Popularita e-shopov neustále stúpa a to nielen vďaka širšiemu výberu tovaru, ale aj vďaka tomu, že vzhľadom na prebiehajúcu epidémiu sú online nákupy bezpečnejším variantom. „Už v marci e-commerce vzrástla o 54 percent a aj teraz sa nákupy presúvajú online. Očakávame, že Vianoce budú z hľadiska e-commerce enormne silné a celý rok by moli vytiahnuť až k medziročnému rastu o 40 percent,“ hovorí Tomáš Braverman. Popularitu internetových nákupov potvrdzuje aj prieskum Heureky – len menej ako 5 percent Slovákov sa vôbec nechystá nakupovať vianočné darčeky online.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.