Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.11.2020, 11:27

Kampaň ku #GivingTuesday vznikla z domácich videí známych Sloveniek a Slovákov

Vyzývajú v nej ľudí, aby zabudli na rozdiely.

Kampaň ku #GivingTuesday vznikla z domácich videí známych Sloveniek a Slovákov
Zdroj: Nadácia Pontis

Nadácia Pontis spustila kampaň, ktorou vyzýva ľudí na Slovensku, aby dobrými skutkami oslávili medzinárodný deň štedrosti #GivingTuesday. Je postavená na domácich videách, cez ktoré známe osobnosti oslovujú skupiny ľudí, ktoré reprezentujú.

Cieľom kampane je zmierniť polarizáciu spoločnosti a vyzvať všetkých, aby zabudli na to, čo nás rozdeľuje, a boli najmä ľuďmi. Prostredníctvom videí sa verejnosti prihovára 22 známych influencerov a influenceriek, ako napríklad Táňa Pauhofová, František Kovár, Anna Karolína Schmiedlová, Expl0ited, Peter Bátor alebo Zomri.

Hlavným pilierom kampane je spot, v ktorom sa objavujú známe osobnosti a oslovujú skupiny ľudí, ktoré sa s nimi identifikujú. „Hej ľudia! Západniari, východniari, introverti, extroverti, veriaci i neveriaci, kávičkári, vegáni, mäsožravci, seniori, vtipkári, cudzinci,“ zaznieva v spote. V záverečných minútach vyzýva Táňa Pauhofová nás všetkých, aby sme zabudli na to, čo nás rozdeľuje a boli najmä ľuďmi, ktorí pri sebe stoja.

„Pôvodne sme plánovali osloviť verejnosť iným posolstvom, no po navnímaní celospoločenskej situácie sme sa rozhodli pre ťažšiu cestu a koncept sme zmenili práve vo chvíli, keď bol ohlásený lockdown. Prijali sme to s pokojom a rozhodli sme sa kampaňou podporiť aj myšlienku súdržnosti v náročných chvíľach, keď sme mohli čas tráviť takmer výlučne doma alebo v prírode,“ vysvetľuje Zuzana Schaleková, senior PR manažérka v Nadácii Pontis.

Celá kampaň od prvej sekundy až po tie záverečné vznikla v domácom prostredí. S postprodukciou a hlavným vizuálom pomohla agentúra THIS IS LOCCO, ktorá stojí aj za pôvodnou ideou. „Sme vďační tak agentúre, ktorá zareagovala flexibilne, ako aj všetkým osobnostiam, ktoré sa nadchli pre myšlienku jednoty a súdržnosti a podporili nás videom i zdieľaním posolstva na svojich kanáloch,“ dopĺňa Schaleková.

Vo videách  verejnosť oslovujú napríklad Táňa Pauhofová, Kristína Tormová, Gabriela Marcinková, Tomáš Hudák, František Kovár, športové osobnosti ako Anna Karolína Schmiedlová, Ján Volko, Maroš Molnár, komik Števo Martinovič, komička Nastaran Motlagh, instagrameri ako Blue Grandma, Moma, Expl0ited, fotograf Patrik Paulínyi, foodblogeri Čoje a Surová dcérka, ale aj poradca prezidentky SR Peter Bátor či anonymní influenceri Zomri a ďalší.

Výsledkom domácich videí sú tri spoty, ktoré budú šírené v online prostredí a na sociálnych sieťach.

Kampaň potrvá do 1. decembra, kedy celý svet oslavuje #GivingTuesday – sviatok štedrosti, nezištného dávania a dobrosrdečnosti. Ten je protipólom ku Black Friday a Cyber Monday, dňom nákupného šialenstva, ktoré „darovaciemu utorku“ predchádzajú.

Zdroj: Nadácia Pontis

​Cieľom #GivingTuesday je podporiť kultúru štedrosti a darovania nielen v jeden deň, ale počas celého roka. Ľudia na Slovensku sa do globálneho hnutia, ktorého ambasádorom u nás je Nadácia Pontis, zapájajú už štvrtýkrát. Tí, čo hľadajú pomoc, ale aj tí, čo chcú pomáhať, sa ešte stále môžu zaregistrovať na stránke Mozempomozem.sk, ktorá spája darcov a prijímateľov pomoci. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.