Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
17.12.2020, 09:05

Otvárame nový ročník Hodnotenia Stratégií. Prinesie viaceré novinky

Predstavujeme zadávateľov, ktorí budú súčasťou poroty každého kola.

Otvárame nový ročník Hodnotenia Stratégií. Prinesie viaceré novinky
Zdroj: Stratégie

Stratégie štartujú nový ročník Hodnotenia reklám.

Rozlúčili sme sa s minuloročnou skvele zabehnutou porotou na strane zadávateľov a vítame nových hodnotiacich. Stálu päticu marketingových odborníkov sme vybrali v Stratégiách a piatich kreatívcov, ktorí sa každý mesiac striedajú, vyberá Art Director´s Club (ADC). Členovia združenia rotujúci každý mesiac prispievajú svojím sviežim kreatívnym pohľadom.

Súťaž Hodnotenie Stratégií tak agentúram ponúka spätnú väzbu, ktorá zohľadňuje jednak kreatívu a k tomu pridáva aj klientsky názor na prihlásené práce. Porota zložená z desiatich členov vyberie každý mesiac víťaza každej z kategórií. Práce, ktoré získajú v priemere viac ako päť bodov u zadávateľov aj u kreatívcov, postupujú do finále, kde sa porovnajú s konkurentmi z ostatných mesiacov. V novembri, na konci aktuálneho ročníka Hodnotenia, vyberie porota v každej kategórii víťaznú prácu. Autorská agentúra si za prácu s najvyšším počtom bodov pripíše 30 bodov do Agentúry roka. Práce na druhom a treťom mieste sú ocenené 20 a 10 bodmi. 

"Hodnotenie Stratégií sa stalo hodnotnou súčasťou našej branže. Je to jediné hodnotenie kreativity, ktoré nastavuje zrkadlo slovenskej reklame v jej každodennej realite. Oproti piedestálu najväčších peciek, ktoré vidíme raz ročne na klinci, tak máme možnosť vidieť v hodnotení aj reklamu, ktorá práve teraz beží aj v médiách. Zároveň máme možnosť vidieť ju očami najlepších kreatívcov z ADC a top zadávateľov reklamy. Pre celú branžu teda predstavuje benchmark úrovne kreativity aktuálneho obdobia," vyjadril sa k súťaži Martin Woska, prezident ADC. 

V novom ročníku sme sa rozhodli zaviesť niekoľko malých zmien. Prvá sa týka kategórie Film – online video a film, kde je pri prihlásení podmienkou, že jeden rovnaký spot môže byť prihlásený buď v kategórii Film – televízna reklama alebo v kategórii Film – online video a film. Dávať ďalšie body za televízny spot nasadený ako YouTube preroll sa nám nezdalo zmysluplné. Samozrejme, toto pravidlo neplatí, ak je spot upravený pre online, teda ak nie je identický. 

Ďalšia zmena sa týka aj finálového Hodnotenia. Vo finálovom kole sa pravidelne stretávalo veľké množstvo prác, ktoré v niektorých ročníkoch presahovalo stovku. Rozhodli sme sa preto, že do záverečného kola Hodnotenia o tri najlepšie práce v kategórii postúpi vždy iba top 10 prác z danej kategórie, ktoré podľa stanovených podmienok súťaže dosiahli priemer 5 a viac bodov od zadávateľov aj kreatívcov. 

Predstavujeme zadávateľov, ktorí budú súčasťou poroty každého kola Hodnotenia 2021

Stratégie sa rozhodli predĺžiť participovanie Lucie Petrášovej aj do ďalšieho, aktuálneho ročníka. K Lucii sa pridá Eva Tiko Rajčáková, Mária Horváthová, Tomáš Trstenký a Roman Rajtár. Nových porotcov sme sa opýtali, aké majú očakávania a aká reklama má u nich najväčšiu šancu. 

1. Aké máte očakávania od reklám prihlásených v Hodnotení Stratégií?
2. Aká reklama má u vás, ako porotcu, najväčšiu šancu?

Zdroj: archív
Lucia Petrášová
Head of Marketing Communication
O2 Slovakia

1. Od prihlásených reklám a ich autorov očakávam najmä sebareflexiu. V minulom ročníku sme mali viacero prác, ktorým toto chýbalo, a preto sme občas hodnotili kampane, ktoré mohli byť síce určené pre nenáročnú cieľovku a tým pádom možno aj efektívne, my ako porotcovia však hodnotíme ich remeselnú hodnotu a originalitu.

2. Určite práce so silným insightom a exekučne výborne zvládnuté.

Zdroj: archív
Mária Horváthová
manažérka oddelenia komunikácie 
ČSOB

1. Určite očakávam relevantnosť – súčasnej dobe, prostrediu, spoločnosti. A, samozrejme, s kreatívou, ktorá osloví.

2. Dobrá reklama je pre mňa neinstantná reklama. Nevyprchá hneď, nesplynie s ostatnými, ale niečo vo vás nechá. Myšlienku, atmosféru, pocit... Zaujme rozum alebo srdce v správnom okamihu.

Zdroj: archív
Eva Tiko Rajčáková
Executive Director
Rada pre reklamu

1. Zrozumiteľnosť, jasné komunikačné posolstvo a k tomu zodpovedajúca exekúcia, relevancia so značkou, produktom a cieľovkou.

2. Pravdivá, slušná, autentická, inovatívna, kreatívna, zrozumiteľná, etická – to je dosť, nie?

Zdroj: archív
Tomáš Trstenský
Group Brand Manager 
ST. Nicolaus

1. Všetci tvoríme reklamu s cieľom, aby bola zapamätaná u našej cieľovej skupiny, ku ktorej sa prihovárame. Taktiež je dôležité, akým atribútom toto docielime, a či reklama preniesla posolstvo k nášmu konzumentovi o našej značke, produkte alebo službe. Preto u mňa vyhráva reklama, na ktorú si spomeniem aj o tri dni, ako som ju videl.

2. Ja mám rád prekvapenie a humor.

Zdroj: archív
Roman Rajtár
marketingový riaditeľ
ŠKODA

1. Očakávam, že budú inšpiratívnym spôsobom reflektovať dobu a efektívne cieliť. Budú zrozumiteľné, zábavné, kvalitne exekvované a budú sa vyhýbať reklamným klišé.

2. Reklama, ktorú si rád pozriem aj viackrát, a ktorá ma zanechá smutným, lebo sme ju nevymysleli my.

Bodové vyjadrenie zostáva nezmenené, hodnotiacim kritériom je originalita kreatívneho a nápadu a kvalita exekúcie:

1 ZBYTOČNÁ
Táto práca je zbytočným mrhaním času a peňazí. Riešenie je bez konceptu, bez vzťahu ku značke či potrebám spotrebiteľa. Naopak z riešenia cítiť, že takýto koncept skôr škodí značke samotnej.

2 BEZ NÁPADU
Toto riešenie nemá žiadnu myšlienku. Ak by značka kontinuálne takto komunikovala, nič sa na jej vnímaní u spotrebiteľa nezmení. Reklama nenesie žiadne posolstvo a kreatívne riešenie nie je postavené na žiadnom insighte či produktovom parametre.

3 NUDNÁ
Kreatívny nápad a aj jeho prevedenie sú obyčajné. Je to reklamné klišé. Riešenie je miliónkrát videné naprieč rôznymi kategóriami a jeho uchopenie je neoriginálne. Zákazník takúto reklamu prestane vnímať ešte skôr, ako sa pokúsi doručiť mu posolstvo.

4 PREDVÍDATEĽNÁ
V navrhnutej kreatíve a stratégií všetko sedí. Akurát vo vás reklama nevyvoláva požadovanú či očakávanú reakciu. Riešenie je štandardné. Neprezentuje žiaden jednoznačný racionálny ani emocionálny benefit. Takúto reklamu ste už videli.

5 KOMPETENTNÁ
Toto riešenie ponúka zaujímavý uhol pohľadu na značku či produkt alebo niektorý z jeho parametrov. Z reklamy je jasné, aké miesto v živote ľudí chce produkt či značka zaujať. Takto podané posolstvo reklamy zaujme a bude doručené ľuďom.

6 PROSPEŠNÁ
Túto prácu si ľudia všimnú a nepovažujú čas, ktorý pri nej strávili, za zbytočný. Je to inteligentná reklama, ktorá používa zaujímavú formu a nástroje na komunikáciu dobre zvoleného benefitu či posolstva. Je to média neutrálna idea, ktorá podnecuje spotrebiteľa sa nad ňou zamyslieť.

7 INOVATÍVNA
Práca, ktorá vyčnieva. Práca, ktorú budú ľudia chcieť vidieť znova kvôli inovatívnemu nápadu a neopozeranej exekúcii. Práca, ktorá inšpiruje a vťahuje spotrebiteľa do sveta značky a, naopak, spotrebiteľ chce mať takúto značku vo svojej blízkosti. Zdobí ju jedinečný nápad a brilantná exekúcia.

8 LÍDROVSKÁ
Jedna z najlepších prác v kategórii. Reklama má potenciál silne pôsobiť na ľudí a dokáže ich podnietiť k prehodnoteniu vnímania produktu alebo značky. Je to idea, ktorá stanovuje štandard komunikácie lídra na trhu v danej kategórii.

9 ŠPIČKOVÁ
Táto práca súperí s najlepšími nápadmi v slovenskej reklame naprieč kategóriami. Ľudia o nej chcú hovoriť a zdieľať ju v spojitosti so značkou či produktovým parametrom. Je to idea, ktorá má silu ovplyvňovať myslenie a správanie sa ľudí.

10 SVETOVÁ
Je to absolútna bomba. Idea, ktorá je natoľko jedinečná, že dokáže zaujať a osloviť akéhokoľvek spotrebiteľa na celom svete. Je to myšlienka, ktorá hlboko zasahuje do vnútorného sveta každého z nás a zanechá trvalú stopu. Takto komunikujú najhodnotnejšie značky sveta.

Kompletný článok aj s vyjadreniami porotcov je zverejnený v decembrovom vydaní magazínu Stratégie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.