Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
18.12.2020, 22:55

Stratégie vyhlásili Agentúru roka 2020. Rebríčku kraľuje Wiktor Leo Burnett pred TRIADOM a Effectivity

Rozdiely sú v tomto roku mimoriadne tesné.

Stratégie vyhlásili Agentúru roka 2020. Rebríčku kraľuje Wiktor Leo Burnett pred TRIADOM a Effectivity
Zdroj: Facebook Wiktor Leo Burnett

Stratégie vyhlásili víťazov súťaže Agentúra roka. Rebríčku najúspešnejších agentúr roka 2020 kraľuje Wiktor Leo Burnett. Druhé miesto patrí agentúre TRIAD, tretiu priečku obsadilo Effectivity POWERED BY PUBLICIS. O konečnom poradí agentúr rozhodla súťaž efektivity Effie Awards Slovakia 2020.

Výsledky na popredných miestach boli v tomto ročníku mimoriadne tesné. Takéto je poradie najúspešnejších agentúr v roku 2020:

Zdroj: archív

Pozrime sa aj na čiastkové ocenenia.

Najkreatívnejšie Agentúry roka 2020

V kreativite je jednotkou TRIAD. Agentúra získala 400 bodov za strieborné ocenenie v súťaži Epica Awards 2019 za prácu Tváre slobody pre klienta O2 a na New York Festivals bodovala s prácou VÚB Šetrič, za ktorú si vďaka bronzu a shortlistu pripísala 250 bodov. Pre rovnakého klienta tiež získala shortlist za kampaň Boostni svoj FEJM. Na tohtoročnej súťaži Zlatý klinec mal TRIAD 15 želiezok v ohni, z ktorých šesť premenil na jedno strieborné a päť bronzových ocenení. Tri bronzové a jeden strieborný kov dostali opäť VÚB Šetrič a Spustenie FEJM účtu pre mladých pre VÚB banku. Dva Bronzové klince prinieslo agentúre autokino pre značku Excelent z portfólia Plzeňského Prazdroja.

Druhou najkreatívnejšou slovenskou agentúrou je Wiktor Leo Burnett. Agentúra sa stala Agentúrou večera na Zlatom klinci 2020, na ktorom nazbierala najviac bodov spomedzi všetkých agentúr (705). Najprestížnejšiu národnú súťaž kreativity Wiktorovci ovládli kampaňou Hrášková polievka pre klienta Lidl, za ktorú získali až tri Zlaté klince. Za Reklamy z obývačky pre 365.bank si agentúra odniesla Zlatý klinec. Dva Strieborné a šesť Bronzových klincov získali za práce pre Heineken, SD Pharma či 365.bank.

Top trojku najkreatívnejších agentúr uzatvára Effectivity POWERED BY PUBLICIS, ktorá si najviac bodov pripísala zo súťaže New York Festival (500), kde porota prácu Pa a Pi sú späť posunula v piatich kategóriách na shortlist a jeden premenila na bronzový kov za 150 bodov. Na Zlatom klinci, opäť s prácou v hlavnej úlohe s Pa a Pi, získala dva Zlaté klince a po jednom Striebornom a Bronzovom klinci, a jeden shortlist na kov nepremenila. Z Hodnotenia Stratégií jej pribudlo do súčtu 30 bodov.

Zdroj: archív

Najefektívnejšie Agentúry roka 2020

Wiktor Leo Burnett sa stal najúspešnejšou agentúrou aj na 22. ročníku súťaže efektivity marketingovej komunikácie Effie Awards Slovakia, na ktorej nazbieral 760 bodov. Zlaté ocenenie, a teda 500 bodov si pripísala práca Hrášková polievka, 300 bronzových bodov zabezpečila kampaň Áno, teraz! pre ŠKODA AUTO a shortlist za 60 bodov dostali Reklamy z obývačky pre 365.bank.

​Keďže sa v tomto roku do rebríčka Top effective agency 2020 nezarátavali body zo súťaže EuroEffie, iba z jej slovenského národného kola, druhú priečku obsadili s rovnakým počtom získaných bodov dvaja nováčikovia Mannschaft a Somebody & Somebody. Mannschaft získal zlatú Effie za prácu Sila skutočného Borca pre klienta Borovička Borec a Somebody & Somebody si odniesla rovnako zlatú Effie a 500 bodov za kampaň Veselé ponožky, čo nemajú páru pre Dedoles.

Tretie miesta v rebríčku sú opäť dve. Delia sa o ne Istropolitana Ogilvy a MADE BY VACULIK. Istropolitana Ogilvy za shortlist pre SME získala 60 bodov a za kampaň Skutočný pochod za život pre Magnu striebornú Effie, a teda 350 bodov. MADE BY VACULIK je na tom rovnako, za shortlist práce Ako nám deti pomohli naučiť rodičov benefity zdravotnej poisťovne pre UNION získal 60 bodov a 350 bodov (strieborná Effie) si pripísal za kampaň Ako Zlatý Bažant '73 rozveselil celé Slovensko, keď to najviac potrebovalo pre Heineken.

Zdroj: archív

Ekonomická výkonnosť TOP TAAS

Do rebríčka Agentúra roka získavajú agentúry aj za umiestnenie v rebríčku ekonomickej výkonnosti TOP TAAS. Tu nastalo v tomto roku niekoľko zmien. Prvou zmenou je tá, že po dvoch rokoch líderstva agentúry Wiktor Leo Burnett sa pozícia na prvom mieste opäť zmenila. Najvýkonnejšou agentúrou sa stala opäť agentúra JandL marketing a reklama. Ďalšou zmenou je, že do rebríčka sa v tomto roku zapojilo 13 agentúr, minulý rok ich bolo 11. Medzi agentúrami sú novinkou agentúry Respect APP a dotcom. 

Zdroj: archív

Prestížne ocenenie Agentúra roka odovzdávajú Stratégie viac ako 20 rokov. Ocenenie získava agentúra, ktorá vytvorila tie najúspešnejšie práce v komunikácii, a ktoré bodovali na vybraných domácich, ale aj zahraničných súťažiach. A keďže tento rok bol v mnohom neštandardný, z dôvodu posunutia oficiálnych oznámení výsledkov, sme museli štyri súťaže presunúť do budúceho roka. Úspechy z EURO EFFIE AWARDS, ADCE AWARDS, Cannes Lions a Golden Drum budeme pripisovať agentúram v ďalšom ročníku Agentúry roka.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.