Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.06.2021, 10:50

Slovenská reklama Kozel patrí podľa Kantaru medzi top 15 reklám sveta

Ide o výsledky súťaže o najkreatívnejšiu a najefektívnejšiu reklamu. Prieskumná agentúra testuje 10- tisíc reklám.

Slovenská reklama Kozel patrí podľa Kantaru medzi top 15 reklám sveta
Zdroj: Youtube

Kantar Creative Effectiveness Awards (KCEA) je súťaž o najkreatívnejšiu a najefektívnejšiu reklamu na svete – oceňujú sa najlepšie televízne a digitálne reklamy z celého sveta. Už druhý rok prieskumná agentúra otestovala 10- tisíc reklám.

Zaujímavosťou je, že je to jediná súťaž, v ktorej reklamy testujú/hodnotia len spotrebitelia, súčasťou súťaže nie je žiadna skupina porotcov, ale testuje sa rovno v „praxi“ u ľudí.

Na testovanie jednotlivých reklám využíva organizátor Link test, čo je najrozšírenejší nástroj používaný na testovanie reklám po celom svete. Na konci roka sú tieto testy globálne vyhodnotené a najúspešnejšie reklamy sú vybrané na ocenenie v súťaži KCEA. Na základe reálnych výsledkov, ktoré televízna reklama značky Kozel v Link teste dosiahla, nebolo potrebné ju prihlásiť, do súťaže KCEA bola nominovaná automaticky. Link test je dostupný na stránkach organizátora súťaže a do testovania sa zapojilo viac ako milión ľudí z celého sveta.

Slovenská verzia reklamy na pivo Kozel 10 sa tak umiestnila v top 15 reklamách na svete, spomedzi 10-tisíc testovaných v minulom roku.

Ide o reklamu, ktorú Kozel predstavil na začiatku leta v minulom roku. Brand ambasádora, kozla Oldu, značka využila ako metaforu na redizajn značky. V televíznom spote je zobrazené, ako sa značka s láskou postarala o kozla Oldu (zviera), čo sa dá prenesene aplikovať aj na značku Kozel, ktorá prišla s novým dizajnom celého portfólia svojich produktov a s vynovenou receptúrou piva Kozel 10.

​Základný príbeh reklamy bol vytvorený pre medzinárodný trh a každá z viac ako desiatich krajín si reklamu prispôsobila podľa lokálnej potreby.

„Kozel je súčasťou našej širšej komunikačnej platformy „Príbehy z dediny“ - série zábavných príbehov, ktoré približujú život v našej pivovarníckej dedinke, Velkých Popoviciach. Kampaň odštartovala zhruba pred štyrmi rokmi s cieľom zvýšiť povedomie o značke pútavým spôsobom na viacerých trhoch v Európe a Ázii,“ vysvetľuje Lukáš Novotný, Global Brand Marketing Manager Velkopopovický Kozel a dodáva: „Reklama zdôrazňuje, že Kozel je kvalitné české pivo, ktoré má výbornú chuť a piteľnosť. V reklame sme využili živý symbol nášho pivovaru – kozla Oldu. Olda ako ikona značky Kozel je veľkým prínosom, pretože aj vďaka nemu vieme spotrebiteľom doručiť kľúčové informácie o našich českých pivách a umožňuje nám využiť humor. Takto sme sa odlíšili od konkurencie a klišé reklám. Použili sme zábavnú metaforu – vo videu sa staráme  o kozla Oldu, rovnako ako sa staráme o naše pivo. Ľuďom sme týmto spôsobom predstavili celkový relaunch značky aj vylepšenú receptúru vo viac ako 10 krajinách. Nakrúcanie bolo pre nás všetkých zážitkom, keďže vo videu účinkuje živý kozel, ktorý bol povestne tvrdohlavý. Sme hrdí na to, že reklama dokázala zaujať kultúrne rozmanité publikom z celého sveta od Kórey až po Kanadu. Okrem rastu KPI´s (napr. zvýšenie equity u mladšej cieľovej skupiny), značka dosiahla aj dvojciferný nárast objemov v porovnaní s minulým rokom.“

Spoločnosť Kantar po otestovaní 10-tisíc reklám ponúka všetky získané dáta klientom a prináša im aj 5 tipov, ako mať čo najlepšiu reklamu:

  • byť zapamätateľný
  • spojenie značky s reklamou
  • byť iný
  • vyvolať emócie
  • byť so spotrebiteľom na „rovnakej vlne“

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.