Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Nie je to návod, ako byť dobrý v digitáli alebo public affairs, či mať pekne vyfarbenú prezentáciu, alebo tráviť s klientmi obrovské množstvo času mimo projektov. Tieto tipy berte skôr ako malé detaily, ktoré dokopy vytvárajú imidž rešpektovanej a chcenej PR agentúry. Na úvod ešte nenápadné, no dôležité upozornenie.

V PR pracujem skoro 15 rokov a na nižšie uvedené body som dorástol vďaka pozorovaniam a niekoľkým neúspechom, lebo aj tie sa pri práci pritrafia. Nebyť skvelých klientov, terajších aj bývalých kolegov, dnes by tieto riadky nemohli vzniknúť.

1. Vie komunikovať včas

Detaily rozhodujú. A už to, ako PR agentúra komunikuje pri prvom kontakte, je dôležité. U nás v Neopublicu si zakladáme na fantastickom a tak trochu aj „fanatickom“ komunikačnom servise. Jedno z prvých a najdôležitejších pravidiel je, že klientom na e-maily a telefonáty odpovedáme rýchlo. Ak napíšete e-mail PR agentúre a ona odpovie po 2 dňoch alebo dokonca neskôr, nie je to dobré znamenie. Samozrejme, sú výnimky ako veľa práce, dovolenka alebo „vaša správa mi skončila v spame“. Ale rýchlosť a úroveň, akou s vami na úvod PR agentúra komunikuje, veľa napovie o ďalšej komunikácii.

2. Má optimálny tím

PR je biznis o ľuďoch. Klienti, firmy a značky si „kupujú“ ľudí, nie agentúry. To je staré známe pravidlo. Dobrá PR agentúra musí vedieť postaviť pre klienta kompetentný a pracovitý tím. Poradím vám však jednu naoko nepatrnú, no veľmi dôležitú vec. Určite aj vy dobre viete, že životopis znesie všetko. V pracovných ponukách badáme veľký dopyt po dlhoročných skúsenostiach a seniorite: „Tento tím ma dokopy 65-ročné skúsenosti v PR,“ často čítavam na weboch PR agentúr...

Ja by som sa poobzeral po trocha iných vlastnostiach: dravosť, proaktivita, odvaha, vášeň pre komunikáciu, schopnosť napredovať, kreativita, disciplína či zodpovednosť. Seniorita môže niekedy znamenať aj blížiace sa vyhorenie, zahľadenosť do seba alebo jednoducho iba skostnatenú neschopnosť robiť veci inak. Seniorita tvorí menej ako 50 percent úspechu dobre zloženého tímu, mne sa osvedčilo sledovať skôr „soft skills“.

Ako vyzerá dobrý tím? Má vášeň a nadšenie. Vie si vyhrnúť rukávy, nebojí sa prichádzať s riešeniami namiesto výhovoriek. Pracuje tímovo a je neustále v pohybe. Má metodický prístup, vlastnú disciplínu a „can-do“ postoj k práci. No a hlavne – vie, že nikdy nebude vedieť všetko, ale chce sa skúsiť naučiť čo najviac.

3. Má tie správne skúsenosti

Zahrajte sa trocha na detektívov a posvieťte si na agentúru a jej ľudí – najlepšie spätnou väzbou od iných klientov, bývalých zamestnancov alebo novinárov. Získate tak prehľad o skúsenostiach a referenciách. Stačí pár telefonátov a vytvoríte si zaujímavý obraz. Samozrejme, na Slovensku sme zvyčajne kritickejší, ale ako sa v PR traduje – reklama je to, čo o sebe hovoríte vy sami a PR je to, čo o vás hovoria tí druhí.

4. Má kapacitu

Netreba si nahovárať, že ľudia, ktorých vám PR agentúra ponúka, aktuálne nepracujú aj pre iných klientov a čakajú len na vás. Luxus, že agentúra investuje do ľudí, ktorých následne ponúka v tímoch do výberových konaní, je na Slovensku skôr vzácna, ba priam nereálna. Klienti však môžu motivovať agentúru a jej ľudí, aby pre nich pracovali tí najlepší z najlepších.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 51% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.