archív
StoryEditor

Bratislavská integrovaná doprava chce nový dizajn manuál. Vyhlásila preto verejné obstarávanie

06.06.2021, 21:51
Garantom je Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS).

Bratislavská integrovaná doprava (BID), ako koordinátor Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) vyhlásila verejné obstarávanie na dodanie ideovo-dizajnového konceptu. Nosnou časťou dokumentu má byť Dizajn manuál IDS BK. Garantom obstarávania sa stal Klub reklamných agentúr KRAS. Ten posudzoval podklady k súťaži tak, aby boli v súlade nielen so zákonom, ale tiež zodpovedali prísnym štandardom iniciatívy Férový tender. Záujemcovia sa môžu prihlásiť do 18. júna.

"Potreba vytvorenia uceleného dizajn manuálu súvisí s celkovým rozvojom IDS BK, ktorý spája rôzne druhy dopravy na území hlavného mesta a v blízkom regióne. Túto myšlienku potrebujeme posilniť aj vo verejnej komunikácii značky IDS BK,“ uviedla generálna riaditeľka BID Zuzana Horčíková.

Dizajn manuál IDS BK má obsahovať všetky vonkajšie vizuálne prvky, ktorými IDS BK komunikuje svoju činnosť a odkazuje na svoje služby. Nový dizajn manuál zjednotí všetky grafické prvky na cestovných poriadkoch, piktogramoch, označeniach liniek, informačných systémoch, reklamných a propagačných materiáloch.

Uchádzači môžu prísť s novými vlastnými nápadmi, súčasne majú rešpektovať zadanie a podklady k súťaži. Je potrebné, aby uchádzači pracovali so súčasným logom IDS BK a jeho farbami, ktoré priamo odkazujú na Bratislavský kraj. Dôležité je tiež zachovanie základnej červenej farby regionálnych autobusov, ktoré musia byť jednotné s farbou vozidiel mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. "Nové vzťahy medzi jednotlivými farbami, či vizuálnymi prvkami však už nechávame na uchádzačoch", dopĺňa Matej Benčík z oddelenia marketingovej komunikácie BID.

Prečo spolupráca s KRAS-om?
Garantom tejto súťaže je Klub reklamných agentúru Slovenska (KRAS). Ten posudzoval podklady k súťaži tak, aby boli v súlade nielen so zákonom, ale tiež zodpovedali prísnym štandardom iniciatívy Férový tender. Prečo BID zvolila tento postup, odpovedá Matej Benčík: "Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK) je systém dopravnej obslužnosti určitého územia, ktorý zahŕňa spoluprácu mnohých objednávateľov dopravných výkonov, dopravcov i nás, ako koordinátora samotného systému. V rámci dlhodobého budovania myšlienky IDS BK sme od začiatku vedeli, že nastane chvíľa, kedy bude systém dopravnej obslužnosti z nášho pohľadu výborne nastavený, a pre cestujúcich naozaj prospešný, ale nebude to automaticky znamenať, že mu verejnosť naozaj bude rozumieť. Ide o veľmi špecifickú problematiku – verejne komunikovať akýkoľvek systém integrovanej dopravy. Naviac hovoríme o verejnom obstarávaní, ktoré má samo o sebe isté kritériá a zároveň pre nás bolo nevyhnutné, aby sa o tomto projekte dozvedelo čo najviac profesionálov v danej oblasti. O činnosti KRAS-u sme mali všeobecnú vedomosť už nejaký čas. Požiadať Klub o pomoc pri tomto projekte teda bolo pre nás veľmi prirodzené."

Pre BID boli zásadné všetky pripomienky a návrhy, ktoré dostali, pretože bez nich by bol dokument neúplný. Veľmi pomohli pripomienky ohľadom bodovacieho systému, požadovaných referencii a pár úprav bolo urobených v opise predmetu zákazky. "Prvý základný koncept vyhlásenia verejného obstarávania, ktorý BID zdieľal s KRAS-om, bol Klubom vyhodnotený pozitívne," konštatuje Matej Benčík a zároveň dodáva, že spolupráca s KRAS-om sa nekončí. Ich radami sa budú riadiť aj po samotnom ukončení podávania návrhov. KRAS totiž vopred prisľúbil záštitu nad celým projektom a tiež pri pomoci pri jeho propagácii.

Prvá lastovička pre Férové tendre
"Boli sme príjemne prekvapení, keď nás BID oslovilo - kompetentnosťou celého tímu a obrovskou ochotou k tomu, aby bolo zadanie spracované kvalitne," hovorí na úvod Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka KRAS. Po prvotnom iniciačnom stretnuti v KRAS-e zostavili pracovnú skupinu, ktorá pripravila odporúčania. "Tá postupovala v zmysle zásad a checklistu Férového tendra. Už od počiatku boli však podklady BID pripravené veľmi dobre, oceňujeme napríklad súťažný model skicovného," vysvetľuje Cyprichová.
Odporúčania KRAS-u smerovali primárne ku kritériám hodnotenia, možnosti osobného odprezentovania návrhov či k timingu celého procesu. "Komplexne si takto predstavujeme, že by mala prebiehať spolupráca v iniciatíve Férový tender. Cieľom BID je získať silného partnera a najlepšie riešenie a my pevne veríme, že sa to podarí. A zároveň, že to bude prvá lastovička pre ďalšie Férové tendre a spolupráce v budúcnosti," hodnotí spoluprácu výkonná riaditeľka KRAS-u.

Čo sa očakáva od novej agentúry?
"Sme veľmi zvedaví ako uchádzači pojmú komunikáciu IDS BK ako takého," hovorí o očakávaniach výsledkov tendra Matej Benčík, z oddelenia marketingovej komunikácie BID. "Vôbec, ako porozumejú integrovanej doprave, nadväznostiam, dopravným výkonom linkám, trasám, vlastne všetkému, z čoho sa IDS BK v súčasnosti skladá, a čo potrebujeme vhodným spôsobom verejne komunikovať. Je to mimoriadne náročná úloha vzhľadom na to, že uchádzači by mali úplne vypustiť súčasné verejné identity jednotlivých dopravcov, či objednávateľov dopravy, a vytvoriť pre celý systém úplne novú vizuálnu identitu. Súčasne však, a to je dôležité, musia rešpektovať niekoľko podmienok, ktoré im boli dané," uzatvára Benčík.

Uchádzači môžu svoje návrhy predkladať do 18. júna, do 09:00, a to osobne na adresu obstarávateľa, poštou, alebo elektronicky.  Uchádzači na prvých troch miestach získajú finančnú odmenu. S autorom víťazného konceptu bude následne obstarávateľ rokovať o uzatvorení zmluvy o dielo. Ďalšie potrebné podklady nájdu záujemcovia tu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 02:36