Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.06.2015, 09:43

Za každý Like dolár. Takto zarábajú úspešní influenceri

Kevin Wong tvorí fotografie, z ktorých každá získa tisícky lajkov. Má niekoľko ponúk od značiek a 60 000 followerov. Pôsobí skromne, no na okázalé canneske pódium ho dostali jeho fotky na Instagrame.

Za každý Like dolár. Takto zarábajú úspešní influenceri

V Cannes sme stretli človeka, ktorý otvorene hovoril o tom, aké to je požičať svoj Instagram profil značke. Jeho meno je Kevin Wong. Radí sa medzi novodobé internetové hviezdy, ktorých profily na sociálnych sieťach sú v hľadáčiku desiatky tisícok užívateľov. A tam, kde je veľa ľudí, je i veľa reklamy...

 

 

 

Slávu vyniesli nevinné fotografie

Kevina nájdete na jeho Instagrame pod nickom kevinwonka. Jeho cesta za slávou na tejto fotografiami prepchatej sociálnej sieti bola spočiatku nevinná. Leto predtým, ako išiel študovať architektúru do New Yorku, cestoval a svoje fotografie uverejňoval na svojom profile. Až dovtedy, kým nezačali naberať na lajkoch.

 

A photo posted by Kevin Wong (@kevinwonka) on

A photo posted by Kevin Wong (@kevinwonka) on

Byť influencerom je nestále, no oplatí sa to

Keď mal Kevin dostatok followerov, začali sa oňho zaujímať i značky. Prvá firma, ktorá s ním nadviazala kontakt, bola firma zaoberajúca sa mobilnými videami. Jej ponuku prijal. Neskôr, ako priznáva, skúsenosti so značkami boli rôzne: “Väčšinou ma kontaktujú cez mail. No byť influencerom, je ako byť freelancerom – niekedy dostanete desať ponúk za mesiac, inokedy iba jednu.”

 

Reklamu na alkohol odmietam

Kevin ubezpečuje, že značky, s ktorými spolupracuje, si starostlivo vyberá. „Značkám, pri ktorých cítim, že by mohli pomôcť rozvíjať môj talent na fotografovanie, poviem Áno,“ hovorí o kritériách a dodáva, že radikálne odmieta ponuky od výrobcov alkoholu. „Jednoducho nechcem byť zlým príkladom pre mladých, ktorí ma sledujú.“ Nezabudol tiež zdôrazniť, že je dobré si stanoviť určitý pomer medzi sponzorovanými postami a tými, ktoré publikuje pre vlastnú radosť. „Na sociálnych sieťach ste vždy na tenkom ľade. Ak sa ľuďom nebude páčiť, čo robíte, okamžite to pocítite.“

 

Za každý Like jeden dolár

Zdá sa však, že značky zatiaľ v novodobom trende influencerov neobjavili dlhodobý potenciál. Väčšinou ide o krátkodobé spolupráce. Napriek tomu internetoví influenceri sa môžu dostať k slušnému finančnému zárobku: “Na začiatku sa cena za post pohybuje okolo 300 – 400 dolárov. Neskôr, keď ste už naozaj obľúbený, môžete za každý Like dostať hoc i dolár.” Napríklad Kevinove fotografie dosahujú okolo 3 000 lajkov každá. Naznačil však, že kým sa spolupráca dotiahne do úplného konca, a to najmä po právnej stránke, prejde veľa času.

 

Ako vyzerá platený post

To, či je influencer platený, spoznáte na Instagrame ľahko. Väčšinou značky vyžadujú, aby ich Kevin označil pri svojich fotografiách. Dodáva, že niektoré značky mu dávajú dostatočnú voľnosť, aby sám rozhodol, čo chce odfotiť. Napríklad hotel, ktorý sídlil pri križovatke, ho pozval, aby sa prišiel pozrieť na ich nový interiér. Kevin bol však uchvátený výhľadom, ktorý hotel ponúkal na križovatku. Z fotenia interiéru nakoniec nič nebolo, svojim fanúšikom Kevin poskytol výhľad z jednej z izieb hotela. Výsledkom bolo, že sa ho ľudia pýtali, odkiaľ je fotografia a či ešte majú voľnú izbu – wualla a reklama je na svete.

A photo posted by Kevin Wong (@kevinwonka) on

 

 

Čo by zmenil

Čo by rád Kevin odkázal značkám je, aby sa menej pozerali na počet followerov, ktorých získali či lajkov pri novom poste, a radšej venovali pozornosť kvalite kontentu, ktorý produkujú. Ten docielia práve dlhodobou spoluprácou. Kevin patrí medzi influencerov, ktorí sa nechcú kontraktom so značkou tajiť. Svojim fanúšikom chce dať jasne vedieť, za čo je platený. „Privítal by som, ak by bola spolupráca viac transparentná. Peniaze sú dôležité, ale ak už prepožičiam svoj profil nejakej značke, reprezentujem tým aj sám seba. Nová spolupráca je vždy pre mňa výzvou,“ priznáva.

 

Ako získať kvantum followerov

„Mohol by som povedať, aby ste používali hashtagy, ale nie zase prehnane, lebo sa v nich ľudia stratia. Aby ste používali geo targeting, lebo tak oslovíte ľudí, ktorí sa v danej lokalite nachádzajú alebo bývajú v meste, v ktorom práve ste. No najviac sa mi osvedčilo, keď som sám followoval ľudí, ktorí mňa inšpirujú,“ radí Kevin na záver.

Zdroj fotografií: Instagram, Cannes Lions 2015

Cannes Lions je najväčší festival kreativity, ktorý sa koná od 20. júna do 27. júna 2015. Každý rok festival navštívi vyše 10 000 ľudí z celého sveta. Tento rok prebieha 62 ročník. 

Čítajte tiež:

 

Zdroj: Erika Brindzová

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.