Homepage Refresher.sk
StoryEditor

Rozporuplný web Refresher.sk už nemá oficiálne dáta návštevnosti (aktualizované)

11.02.2015, 15:27
Refresher.sk už nenájdete vo výsledkoch merania slovenského internetu AIMmonitor. Aktualizované: čo hovorí zakladateľ webu Gábor Boros na preberanie obsahu.

Web refresher.sk už nemá k dispozícii oficiálne dáta svojej návštevnosti z AIMmonitora. Združenie IAB Slovakia, ktoré toto meranie zastrešuje, pre Stratégie potvrdilo, že s Refresherom k 31. decembru 2014 ukončilo spoluprácu.

Posledné dáta sú teda z decembra, kedy mal Refresher vyše 591-tisícovú návštevnosť a patril medzi top 15 slovenských prevádzkovateľov.

Stratégie sa na dôvody pýtali v Refresheri: "Dôvodom skončenia meraní v AIMmonitore je, že nemáme záujem o meranie dát od 1. 1. 2015 na zatiaľ nedefinované obdobie," povedal CEO Refresher Media Gábor Boros.

Dáta z AIMmonitora sú základnou jednotkou slovenského internetu a hlavným nástrojom pre zadávateľov reklamy. Na otázku, aký pokles reklamných príjmov očakáva Refresher bez týchto dát Boros povedal, že "nepredpokladá akékoľvek zmeny".

Stratégie sa pýtali aj na etickú stránku veci, možné novinársky neetické správanie pri preberaní obsahu z iných webov. "Ľudia spadajúci mimo našej cieľovej skupiny náš obsah detailne poznať nebudú a nebudú sa s ním stotožňovať. Nebudú mať informácie o našich desiatkach rozhovorov s hudobníkmi, predstavenými slovenskými, českými ale aj zahraničnými projektami, nebudú poznať naše módne seriály, nebudú poznať množstvo kvalitných filmových a hudobných recenzií, nebudú poznať podujatia, ktoré Refresher podporuje alebo robí, nebudú poznať fotoseriály a ďalšie naše unikátne články. Chápeme, že keď nepozná niekto štruktúru obsahu a fungovania stránky, tak nás nesprávne nazve agregátor, lebo vidí len články, ktoré sú najvirálnejšie a najjednoduchšie videá, ktoré zdieľa ich kamarát z práce alebo aj teta kaderníčka a dostávajú sa k širokej, naozaj masovej verejnosti," hovorí Boros v rozsiahlej odpovedi. Celú ju nájdete na konci správy.

Na pôde Asociácie internetových médií sa podľa našich informácií momentálne rieši, do akej miery môžu slovenské weby zapojené do AIMmonitora preberať obsah a kedy to už nie je prípustnéČeské Sdružení pro internetový rozvoj podobný problém s takzvanými agregátormi obsahu riešilo tiež a v roku 2013 vydalo k tomu stanovisko. Za hlavný ukazovateľ etickosti či neetickosti preberania obsahu označil mieru využívania cudzieho obsahu. Ďalším meradlom je, či "agregátor celkovým vyznením svojej služby konkuruje médiám či iným zdrojovým stránkam, ktoré agregovaný obsah skutočne vytvárajú", prípadne či obsah "zjavne zneužívajú". Za neetické považuje aj weby, ktoré "nelinkujú zdrojové stránky". Doporučujú tiež, aby si agregátor vždy pred využitím cudzieho obsahu vyjasnil s prevádzkovateľom zdrojovej stránky pravidlá a podmienky.

 

Celá odpoveď Gábora Borosa k etickej stránke:

Rovnako ako iné webové projekty - či už domáce alebo zahraničné, (pre príklad uvediem youtube), umožňujú nahrávať obsah od užívateľov, rovnako aj my umožňujeme pridávať obsah zo strany návštevníkov. Všetci naši prispievatelia - či už sa jedna o komentujúcich, členov diskusného fóra, prispievateľov, fotografov pracujúcich pre nás, kameramanov alebo iných priamych alebo nepriamych tvorcov obsahu - využívaním našich stránok súhlasili s pravidlami používania našej webovej stránky. Dbáme ale na to, aby všetky články mali svoje zdroje a v prípade fotografií sú autori článkov informovaní, aby si vypýtali povolenie (ak fotografie nie sú priamo od našich autorov, alebo od partnerov) na použitie. No nie je možné každú jednu správu manuálne skontrolovať a dohliadnuť aj na všetky detaily. V prípade, ak sa dozvieme, že sa nejakým nedopatrením na stránke zobrazil alebo vyskytol materiál, ktorý narušuje kohokoľvek práva alebo si dotknutý subjekt neželá zverejnenie, chybu bez problémov napravíme. Pri takom množstve informácií sa môže stať, že dôjde k nejakej chybe. No stretávame sa skôr s poďakovaniami vo forme emailu za zverejnenie produktov alebo diel, s prípadnou žiadosťou o doplnenie informácií alebo prelinkovania oficiálnych stránok či eshopu.

Okrem informácií z iných zahraničných zdrojov v prípade produktových noviniek alebo zaujímavostí - ktoré aj tak majú vždy svoj unikátny, autorom vytvorený text, vytvárame denne vlastné seriály, fotoseriály a reporty, recenzie, rozhovory, tipy na filmy a seriály, historické a náučné články. Naša cieľová skupina nás sleduje a pozná práve kvôli týmto vlastným článkom, ktorým vďačíme aj za organický rast návštevnosti, z ktorej 85% je vracajúca sa návštevnosť a celkovej pevnej fanúšikovskej základni aj na sociálnych sieťach.

Ľudia spadajúci mimo našej cieľovej skupiny náš obsah detailne poznať nebudú a nebudú sa s ním stotožňovať. Nebudú mať informácie o našich desiatkach rozhovorov s hudobníkmi, predstavenými slovenskými, českými ale aj zahraničnými projektami, nebudú poznať naše módne seriály, nebudú poznať množstvo kvalitných filmových a hudobných recenzií, nebudú poznať podujatia, ktoré Refresher podporuje alebo robí, nebudú poznať fotoseriály a ďalšie naše unikátne články. Chápeme, že keď nepozná niekto štruktúru obsahu a fungovania stránky, tak nás nesprávne nazve agregátor, lebo vidí len články, ktoré sú najvirálnejšie a najjednoduchšie videá, ktoré zdieľa ich kamarát z práce alebo aj teta kaderníčka a dostávajú sa k širokej, naozaj masovej verejnosti.

No bežní ľudia nevidia presne ten obsah, vďaka ktorému nás naša cieľová skupina dlhodobo sleduje a podporuje. Našťastie ich vidí cieľová skupina mladých aktívnych ľudí, s ktorými my chceme a vieme komunikovať. A presne v tom je naša silná stránka, v schopnosti komunikovať so spomínanou cieľovou skupinou. Myslíte si, že jednoduchý agregátor obsahu - ako sme niekedy nazývaní - by mal kontinuálne rastúce čísla a takú afinitu zo strany cieľovej skupiny? Nikto z nás nie je novinár a ani sa za novinárov nevydávame a ani nie sme radi, ak sme za novinárov označovaní. U nás píšu ľudia, ktorí sa hudbe, móde, filmom atp. venujú dlhú dobu a majú v nej prirodzený prehľad a píšu s entuziazmom, lebo vďaka nám sa dostanú ku širšej verejnosti. Nechceme robiť spravodajstvo alebo písať o politike a o vážnych témach, do ktorých nevidíme a nemáme rozhľad, to necháme na odborníkov, alebo teda, "skutočných novinárov".

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 09:46