Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
12.05.2016, 21:14

Pes ako Vodca. Ďalšia provokatívna kampaň polarizuje spoločnosť

Posledné dni vyvolala opäť diskusie kampaň agentúry Wiktor Leo Burnett na potreby pre psov.

Pes ako Vodca. Ďalšia provokatívna kampaň polarizuje spoločnosť

Hlavným mottom kampane na produkty pre psov je „Pes by nikdy nemal byť vodcom svorky. Vždy musí podliehať príkazom svojho pána.“ Spoločnosť PetPark, ktorá takýmto spôsobom propaguje svoje produkty, sídli v Kremničke v Banskej Bystrici. Zámerom spoločnosti preto bolo využiť mediálny priestor a okrem propagácie svojich produktov ho využiť aj na dialóg o rastúcej vlne radikálnych myšlienok v spoločnosti.

 

Agentúra Wiktor Leo Burnett, ktoré kampaň realizovala, využila jednoduchú analógiu z chovateľského sveta a demonštrovala tak názor zadávateľa, odpor voči radikálnym prejavom vodcovstva. Ako sa na svojom blogu agentúra vyjadrila, "každá z reakcií naplnila naše očakávania a potvrdila to, že reklama dokáže okrem odovzdávania komerčných odkazov vytvárať aj priestor, kde značky môžu definovať svoje postoje k celospoločenským témam."

 

Na blogu agentúry Wiktor Leo Burnett sa ku kampani vyjadrili aj samotní tvorcovia kampane:

Ľubomír Bercel, Art Director: Je zaujímavé, ako táto kampaň odhalila kŕč, v ktorom sa na Slovensku nachádzame. Na jednej strane extrémisti v parlamente, na strane druhej extrémna snaha vyhnúť sa čomukoľvek, čo len zdiaľky pripomína nepríjemné spomienky Európy. To ma len utvrdilo v tom, že sa kampaň podarila. Dovolil by som si dokonca povedať, že nám ju tu bolo treba, aby sa trochu vyvetralo naše vnútorné popieranie skutočnosti. Veď nebyť výsledkov volieb, reakcie by určite neboli takéto prudké – až tak sme sa nechali zahnať do kúta, že sa ľakáme reklamy? Okrem toho sa veľmi teším z toho, ako sa podarilo nápad preniesť do vizuálu. Bol to dlhý proces, ale stál za to.

 

Juraj Dvorecký, Copywriter: Ak psa pripomínajúceho vodcu Tretej ríše, ak font pripomínajúci písmo Tretej ríše, ak reč pripomínajúcu jazyk Tretej ríše niekto bez toho, aby videl odkaz celej kampane, považuje za morálne bahno hodné odsúdenia… Tak mne to potom pripomína najväčšie zlo Tretej ríše – slepú vieru vo vlastné omyly.

 

Roman Roj, Copywriter: Ich denke, že nám poniektorým etwas chýba. Nadhľad. Samozrejme, že táto kampaň je provokatívna a polarizuje spoločnosť. Ale práve to je jej plus. Že rieši aktuálnu tému? Ďalšie plus. Na tejto téme sa zviezol snáď každý jeden denník, kopec facebookových pageov, politikov, skrátka ktokoľvek. A to je dobré, netreba sa jej báť, práve naopak, hovorme o nej a ešte lepšie, robme si z toho srandu. Rovnako ako mnoho karikaturistov, čím tiež jasne vyjadrili svoj postoj.

 

Marcin Ondrušek, Creative Director: Dopozerať film do konca, dočítať knihu do konca, dočítať reklamný text dokonca. Oplatí sa to, ak chceme chytiť pointu. Špeciálne pri reklame, ak ju chceme kritizovať. Som presvedčený, že v našej kampani pre Petpark je pointa úplne jasná, nehovoriac o absolútne presnom insighte, ktorý napr. Kefírer (zatial!?) postráda. Som hrdý na našu prácu a nechce sa mi o tom ďalej rozpisovať. Myslím, že sme urobili v konečnom dôsledku super ANTIFA kampaň :)

 

Spoločnosť PetPark dnes zverejnila informáciu o novej kampani na svojom facebooku. Status je zatiaľ bez komentárov či likov.

 

Vizuály kampane:

 

Zdroj: kh

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.